Dralle Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Du har tenkt å lakke over tectyl? Er det så lurt da?
thorbis Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 hva er vitsen med og ha steinsprut tectyl på innergulvet a? er ikke jo hjelp i det. den er jo ikke vanntett, og den vil bare klistre seg fast til tepper og alt som er. nei fy få det bort. lakk heller hele guvet med 2k epoxygrunning og lakker over i bilen farge etterpå. da blir d fint skal du se. og en annen ting hva er bilen orginalt? 318? bare suns den brannveggen til baksetene var så annerledes enn min...hhmmm. bra prosjekt forresten, har en kompis som bygger akkurat samma bare det blir alpina b6 md e34 3.5motor. mvh thorbis
Robin_Isak Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Jeg blir så glad hver gang jeg ser noen demonterer en gammel BMW fullstendig og sveiser all rust Er vel ikke noe galt i å legge tectyl så lenge man lakkerer over. Når den er tørr tåler den lakk og lakken gjør den vanntett...
thorbis Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 joa er sant det. men som regel så tørker ikke tectylen helt. den blir værende veldig mjuk og klissete. barew tenk deg hvordan det kommer til og lukte inne i bilen en varm sommerdag og sola steiker. da skal jg love deg att d stinker inni der:D
FRANKEN24 Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Jeg blir så glad hver gang jeg ser noen demonterer en gammel BMW fullstendig og sveiser all rust Er vel ikke noe galt i å legge tectyl så lenge man lakkerer over. N... Som Rbin_Isak skriver, er mine erfaringer også, når den er tørr tåler den lakk og lakken gjør den vanntett. En annen grunn er at det blir utolig slitesterkt og demper en god del støy. Har gjort det på noen biler før, og har aldri hatt noe problemer med lukt eller annet, kunn gode erfaringer. Men det er riktig det som ble nevnt over, at tectylen ikke alltid tørker helt, derfor legger jeg bare et tynt lag.
Superbeetle Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Artig prosjekt, blir nok gøy lekebil! Men er det vanlig primer/fyller du har oppå sveisene? og tectyl opp på der igjen?
///MoePower Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Støymatter er for å dempe støy, tecktyl er for å hindre steinsprut under bilen.. Støymatter er for å dempe støy, tecktyl er for å hindre steinsprut under bilen.. Støymatter er for å dempe støy, tecktyl er for å hindre steinsprut under bilen.. Og det er noe mange burde pugge. Techtyl er noe dritt å ha inni bilene! Skal man engang ha det opp, så er det helt skrekkelig. + at det stinker i sola.. I tillegg så er det ikke "bare" å lakke over det som dere sier, techtyl er nemlig mykt etter det har tørket, nesten så man kan skrape det vekk med neglene, og av den grunn, så vil lakken sprekke med litt press (f.eks noen som har føttene på gulvet) og da er det ikke lengre vanntett! Beste er faktisk å bruke kun lakk. Hvilket er en mye bedre måte å behandle gulvet med. Det er en grunn til at ingen bilfirmaer smører techtyl på gulvet! Og hvis dere absolutt skal lydisolere i hver en krik og hver krok, så finnes det "isoleringsmatte" på sprayboks også. Men beste er å bruke asfaltplater etter at gulvet er lakkert om man skal støydempe. Sier det bare en gang, du vil angre den dagen du fjerner gulvteppet igjen! Og tar jeg ikke mye feil, så har du tenkt å få på effektanlegg for å få "grom lyd" i tillegg til at du skal lydisolere
FRANKEN24 Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Supert at dere kommer med slike tips og erfaringer, og jeg er ingen ekspert på dette. Det jeg vet er at smører du bare et TYNT lag med techtyl så blir det hardt og spekker ikke når det er lakkert med en hard lakk (dvs ikke spraylakk).... men skulle jeg ta feil å jeg bli plaget med lukt etc skal jeg straks skrive om det, slik at dere som leser om det ikke går i samme fellen som meg. Uansett så må jeg bare poengtere at jeg setter pris på at dere kommer med innspill, det er jo derfor jeg har denne tråden.
FRANKEN24 Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Artig prosjekt, blir nok gøy lekebil!Men er det vanlig primer/fyller du har oppå sveisene? og tectyl opp på der igjen? Jeg bruker primer først, så bruker jeg en stoff jeg ikke husker navnet på som jeg fikk anbefalt av et sviseverksted, det ligner litt på karosseri kitt. Deretter legger jeg et veldig tynt lag med techtyl som må tørke skikkelig (tar lang tid) før jeg lakkerer med en hard lakk.
FRANKEN24 Skrevet April 11, 2007 Forfatter Skrevet April 11, 2007 Har bestilt en knippe deler i dag. 10 000 kroner ryker fort når man surfer rundt på koed.dk. Har bla bestilt nesten alt av foringer, noen karosserideler pluss nye stabstag som jeg har litt tro på.
dj_maz Skrevet April 12, 2007 Skrevet April 12, 2007 pengene flyr fort når man holder på med oppussing ja 20 000 er vekk på et øyeblikk. men stå på så blir det bra
FRANKEN24 Skrevet April 12, 2007 Forfatter Skrevet April 12, 2007 Driver å snuser etter felger på nettet i dag. Hadde tenkt på 17". Vurderte en liten stund Broc B1 så tenkte jeg litt på compomotive, men tror jeg har mere lyst på felger med kant. Noen forslag`?
Ivanrogov Skrevet April 12, 2007 Skrevet April 12, 2007 Keskin Kt1 Kan jo få prøve på mine felger, for og se hvordan det blir
FRANKEN24 Skrevet April 12, 2007 Forfatter Skrevet April 12, 2007 Ja kanskje jeg skal prøve det, de er jo sinnsykt rå. Er det 10x17 du har bak? Husker du prisen på de? Har sett litt på disse også, men klarer ikke å bestemme meg om de passer på e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå