Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg kobler vekk batteriet i 1 times tid på min E39, vil noe resettes, slik at jeg må ha hvilestrøm på det hele, eller går det fint? Takker for svar :)

Skrevet
Aldri hatt no trøbbel med det på min e30 ihvertfall. å e39 er vel ikke såå mye mer fansy :P

hehe.. seriøst?

Tror det er en del mer elektonikk ute å går på en E39 :wink:

Men det skal nok gå bra å koble ut batteriet :) Det heter seg jo at det skal kobles ut hvis bilen skal stå stille over lengre perioder, så det skjer nok ingen skade.

Skrevet
Aldri hatt no trøbbel med det på min e30 ihvertfall. å e39 er vel ikke såå mye mer fansy :P

hehe.. seriøst?

Tror det er en del mer elektonikk ute å går på en E39 :wink:

haha ok. trodde det var rimelig likt jeg. :lol::oops:

Skrevet

E39 har noen mer moderne motorstyring, enn f.eks E30. Det er meldt om at biler med batteriet frakoblet over en lengre tid får problemer med å starte, eller at de går dårlig og ujevnt. Dette fordi endel variabler og finjusteringer med tenning og innsprøytning blir lagret i et minne som sletter hvis strømmen er borte over en lengre tid.

Tipset er å starte bilen(Hvis den starter) og la den gå på tomgang i 10minutter uten å røre gassen. Deretter ta bilen ut på en kjøretur med blandet kjørestil i ca. 10min og motorstyringen har fått frisket opp minnet.

Det er noe som heter Adaptiv Lambdajustering som finnes fra de første M50-motorene. Dette er finjustering i blandingsforholdet som lages av Lambdamåling. Slettes minnet vil motoren i starten få feil blandingsforhold og vil så gå dårlig.

Skrekkhistorier er at bilen ikke starter i det hele tatt, men de er vist snakk om at strømmer er frakoblet i over 1 døgn.

Om jeg kobler vekk batteriet i 1 times tid på min E39, vil noe resettes, slik at jeg må ha hvilestrøm på det hele, eller går det fint? Takker for svar :)
Skrevet

Hei!

Jeg har koblet ut min batterien over 3 døgn for å montere PDC og CD skifter. Jeg merker ikke noe problemer på min i allfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...