Gå til innhold

Bakluke E39T: Hvordan få opp bare glassruten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke åpnet glassruten på min E39 touring. Jeg må åpne denne for å komme til å smøre viskeroverføringen. Noen som har noen ide hva jeg kan gjøre?

Mikrobryteren som skal åpne glassruten fungerer ikke. Er usikker om det kablebrudd eller feil på mikrobryter.

Uansett må jeg ha glassruten opp for å kunne gjøre noe som helst.

Er det mulig å kortslutte noen ledninger noe sted få å akivere åpneren?

Skrevet

Låsen er en elektrisk magnetlås og jeg tviler på at denne kan åpnes uten at man vet konkret hva man skal gjøre. Jeg hadde konferert med et BMW-verksted... før et eller annet kostbart ødelegges... :?

Skrevet

Kan du oppdatere denne posten hvis du finner ut hva som gjør at du ikke får opp ruta? Og evntulet hva som må til for å reparere dette.

Har samme problem på min 97' tds :cry:

Skrevet

Skal informere dere her ja hvis jeg får opp luka. Det er som er så forbaska er at jeg fikk opp luka i vinter når det var kaldt. Nå har jeg kjøpt ny mikrobryter og skulle skifte denne. Da får jeg selvfølgelig ikke opp glassluka. Ingen ting hender når jeg trykker på knappen under ruta. Veldig irriterende.

Prøvde å skru av dekselet på innsiden av luka, men var litt problematisk å få av denne også. Har gitt litt opp.

Ingen som vet om det finnes en knapp inne i bilen som man kan trykke for å få opp glassruta?

Jobber mikrobryteren på IBUS, eller at det bare en kortsluttning av ledningen når bryteren kobles inn? Noen BMW E39 eksperter som vet!?

Takk!

• 7 months later...
Skrevet

Noe mer oppdatering på denne tråden?

Sliter med det samme. Trykker på bryteren men ingenting skjer. Hvis jeg hører nøye etter lages det en liten "elektrisk lyd" i det jeg trykker på knappen. men låsen åpnes ikke for å si det slik...

Noen som har hatt liknende problem og klart å løst det?

Skrevet

Bakluken må åpnes på verksted. Går den ikke opp med å trykke på knappen må den åpnes via en PC. Har ringt å forhørt meg hos BMW. Har ikke giddet å dra på verksted med problemet enda.

Skrevet

Det går nok med Carsoft også. Har aldri gjort det på noen bakrute før, men kan åpne alle rutene på sedaner med den gamle PCen min med Carsoft og Canbus-adapter.

Hvis du skulle befinne deg i Horten/Tønsbergs-området en gang kan jeg sikkert prøve, sigklep.

Skrevet

ok. Det var interessant. Men funker det å åpne vinduer med den kontakta som befinner seg i motorrommet. Den runde altså?

Har du informasjon hvordan en gjør dette?

Skrevet

ALT gjøres via den kontakten, så ja, men det ligger jo inne vanvittig mye funksjonalitet der, så jeg tviler vel på at det er snakk om binders-trikset slik som på servicenulling.

Skrevet

Knipsa noen bilder av skjemaet fra Bentley-manualen. Jeg kan prøve å gjette litt logikk her, men det er kanskje bedre at andre som kan det prøver først...

y3hsy2wnfuqxb32q6rzr.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...