bjolav Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 Det dukka forresten opp et lite prolem til..... Burde skjønt det da jeg faktisk klarte å demontere/montere fanger, finnne ut av det elektriske og etter mye hodebry - finne og få frem ledningene. Det gikk egentli litt for lett.... Vel - det som er problemet er at når æ ikke har på hovedlysan, så vil ikke tåkelysan virke. D.v.s. når æ skrur hovedlysan på park, så kutte tåkelysan og. Og det e jo visst ikke heilt lov å ha dem på samtidig? Æ mistenke at det e fordi det ikke e automatiske kjørelys på bilen, kan det stemme? Ka kan æ gjøre no? Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8937 Visste du ville spørre om det..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 7, 2007 Forfatter Share Skrevet April 7, 2007 hmmm Den fortjente æ vel. hehe. Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 Ble også e34 eier i går æ Har 2 fårskjellige brytere til tåkelys, en 2trins bryter som er montert nå, å en 3 trins bryter. Så tror da ikke jeg har det store ledningsnettet. Men kan vel koble opp eget system med rele til tåkelysene? Står jo originale tåkelys i riegerfangeren aldri brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 7, 2007 Forfatter Share Skrevet April 7, 2007 Æ hadde og bare totrinns bryter, men hadde ledninge lell =) Håper du slipper å knote like mye som meg for å få det til!! Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 7, 2007 Forfatter Share Skrevet April 7, 2007 Har forresten montert disse, æ: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8012.jpg Skal prøve å få tatt bilde - syns d ble råtøft!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 men da kan du ikke ha på tåkelys kun forran? da er de forran og bak kobla på samme bryter? Har instyle/inpro lykter bak, å synes dem er finere med tåkelys på, så lenge pærene er like sterke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berttheman Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 Gjelder alt dere har skrevet her på ein 88 modell 520i oxo? Har lysa og alt men der er ikke ledninger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 7, 2007 Forfatter Share Skrevet April 7, 2007 Bytta sefli til bryter med tre trinn. Men planlegg å ha lys i tåkelysan bak og. Synd mdet e så dårli utvalg av baklykter til E34... Har du bilde av baklysan dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 Har forresten montert disse, æ:http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/8012.jpg Skal prøve å få tatt bilde - syns d ble råtøft!! Er det plastikk eller glass? Bertthemann: du kan prøve å lese igjenom tråden... Mod før 90 ca har gjerne en stor rund kontakt foran ved siden av luftfilterboks hvis de har ferdig opplagt lednnett til tåkelys. Kobler bare til kontakten som hører til og da er det ledn inn til tåkelysene på den. Hvis du skjønner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 Ble også e34 eier i går æ Har 2 fårskjellige brytere til tåkelys, en 2trins bryter som er montert nå, å en 3 trins bryter. Så tror da ikke jeg har det store ledningsnettet. Men kan vel koble opp eget system med rele til tåkelysene? Står jo originale tåkelys i riegerfangeren aldri brukt! Gratulerer som E34 eier du også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 7, 2007 Forfatter Share Skrevet April 7, 2007 Det e glass? trur æ? Har faktisk ikke tenkt over det. Syns dem va tøff, så da bei det dem =) Kjipt at dem e nesten 500,- billigere no enn da GS hadde dem på 'kampanje', men skitt au. Den sia du henviste til for å koble rundt - skjønte ikke helt. Ka har dimmeren oppi alt å gjøre? Virka litt suspekt den koblinga der. Ikke at jeg tror den ikke fungerer, men... "Har selv slitt med grøftelys som kun virker i kombinasjon med parklys, og det har vist mangen andre gjort også." stod det jo øverst og. det e sikkert trykkleif, men e det ikke det, så hjelpe det ikke mæ. Æ vil ha dem i komb me parklysan. Bud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 7, 2007 Share Skrevet April 7, 2007 Hvis det er bare hard plast tror jeg de blir fort matte, men det er fine lys... Det er bare en skriveleif fra Hypolisots side. Koblingen er helt fin den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjolav Skrevet April 7, 2007 Forfatter Share Skrevet April 7, 2007 Joa, den er sikkert det. Men hvorfor må man koble via dimmeren? Ka e det egentli som gjør at når du skrur ned fra hoved til park så kutte tåkelysa? Har litt dårli erfaring me sånne dimmebrytere i fra lastebil og eldre personbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Prinsippet er å ta styrestrømmen til tåkelysbryter fra en annen plass. Som bryteren er koblet originalt får den styrestrøm fra hovedlys. For å få tåkelys til å virke på både park og kjørelys trenger man en styrestrøm som virker på begge, og det gjør interiørbelysningen. Vil det ikke virke med denne koblingen er releet dårlig/feil... Forsåvidt er det bare styrestrøm slik at det er ikke noen fare med interiørbelysningen,sikringer osv. Eneste bakdel er kanskje at hvis du dimmer interiørbelysningen helt ned er spenningen for lav til å virke som styrestrøm og releet slår ikke inn. Men du skal dimme interiørlyset nesten av for at dette skal skje med et godt/korrekt rele. Grunnen til at jeg maser om releet er at jeg stod lenge og plagdes med en bil hvor releet fungerte finfint på orginal koblingen men ikke med denne styrestrømmen, og da var altså releet dårlig oppdaget jeg til slutt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå