Gå til innhold

photoshoots av din bil! postes hit!

Share

bra poseringer??  

58 stemmer

1. 1. bra poseringer??

• ja
      11
    • nei
      48

Anbefalte innlegg

Ser det er tatt på 1/60 sekund med ISO 400. Har nok vært litt dårlig lys, men du skulle nok ha vært litt mer stødig på hånden. 1/60 går fint å ta skarpe bilder på egentlig, men det krever selvsagt litt mer konsentrasjon. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, eg tror nok eg ender på canon 350. Har sett de til 4798kr med 18-55 linse..er vel ok pris det?

Til trådstarter..hva med å skifte tittel til bilbilder eller photoshoots..eller noe i den duren? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg tror nok eg ender på canon 350. Har sett de til 4798kr med 18-55 linse..er vel ok pris det?

Tror det. Du må nesten se hva du har råd til og hvor mye du syntes du kan betale for et 350D når det er utgått og forløperen til 400D. Det er i alle fall et meget bra kamera. 18-55mm linsen er ok til å begynne med, men du vil nok ønske å oppgradere den etterhvert. Man kan ta fine bilder med den. Her er et bilde jeg tok med mitt gamle 300D og 18-55mm linsen som selvfølgelig er et dårligere oppsett enn 350D med samme linse:

biiimah.jpg

(et av de første bildene jeg tok med det kamera)

Jeg anbefaler de som har økonomi til det å kjøpe kamera med 17-85 IS USM linsen. Da slipper man å oppgradere senere med mindre man ønsker å ta et steg inn i proff-utstyr klassen.

F.eks:

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndySix, fint bilde, men når man er på ditt nivå må det vel være lov å pirke litt.. det føles som det heller mot venstre. Jeg er klar over at det nødvendigvis blir slik et eller annet sted med den vinkelen (du har det jo helt rett i venstre kant), men liker bedre når det er rett i midten..

Men du/dere, når det gjelder speilrefleks, de fleste leveres med 18-55 linse. Er det noe negativt med å velge f.eks. 18-125 (http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=13590) - bortsett fra prisen selvfølgelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar: hvilket bilde refererer du egentlig til? Det over posten din? Det er et 3 år gammelt bilde og jeg har vel utviklet meg litt siden da. :) Det var kun for å vise hvordan et bilde med 18-55mm linsen (som jeg har kvittet meg med for lenge siden) kan se ut. Om du mente bildet på forrige side var det meningen å tilte det litt for å gi det litt liv som sto i stil med grafittien bak bilen. Om det funker er jo en annen sak. ;)

Vet ikke hva jeg skal si til mitt "nivå". Jeg er fortsatt av typen som er spent på hva som ligger på minnebrikken når jeg kommer hjem. Av en hel fotosession kan det godt være bare et eneste bilde jeg er passe fornøyd med og jeg tar gjerne i mot kritikk. Selv om jeg ikke nødvendigvis trenger å være enig i kritikken er det alltid interessant å høre andres meninger. Det er mange ting jeg ikke tenker på når jeg tar bildet og jeg skulle ønske jeg var like flink til å komponere som mange andre. Men jeg øver og øver. :)

Edit:

Men du/dere, når det gjelder speilrefleks, de fleste leveres med 18-55 linse. Er det noe negativt med å velge f.eks. 18-125 bortsett fra prisen selvfølgelig?

Når du velger en linse med litt spenn i, så vil det alltid gå på bekostning av noe. Enten pris eller kvalitet. Det er en grunn til at man fortsatt for kjøpt faste linser (f.eks. 50mm F1.4). Skal man ha skarpest blir det enten dyrt eller med snever zoom. MEN når det er sakt så er det godt mulig at det er en linse å leve med. Det virker som en finfin linse til ferier f.eks. der du ikke gidder å drasse med deg så mye. Til ferier vil jeg anbefale en linse med mye vidvinkel fremfor en med mye zoom om man må velge. Ser at mange av mine feriebilder tatt med 17-85 linsen er tatt ned mot 17mm. Man tar gjerne litt av utsikter, inne i hus, bygater osv..

Men å velge 18-125mm linsen fremfor 18-55mm linsen tviler jeg er noe tap. 18-55mm linsen er ganske plastik og gir et dårlig kvalitetsmessig inntrykk av selve linsen. Selv om bildene som eksemplet over blir brukbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv et 400D men nå bare med kit-linse. denne holder i starten men etter 5-6000 eksponeringer merker jeg fort at den ikke holder mål på en del ting. Linsene er også laget av plastik, samt prisen på 800,- sier med en gang at dette ikke er supert.

Sikler faktisk om dagen på andy sin optikk, men pengene strekker ikke heeelt til om dagen.

allle som skal ha seg "skikkelig" kamera for første gang bør skaffe seg dette:

EOS 400D

kit optikk

stativ

fotobag

minnekort (sandisk har jeg gode erfaringer med)

samt å lese manualen på et slikt kamera skaffer deg kunnskapen du ikke så lett finner ut av selv.

sjekk også www.fotopia.no for masse tips.

skal legge ut noen bilder snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) Når du velger en linse med litt spenn i, så vil det alltid gå på bekostning av noe. Enten pris eller kvalitet. Det er en grunn til at man fortsatt for kjøpt faste linser (f.eks. 50mm F1.4). Skal man ha skarpest blir det enten dyrt eller med snever zoom. (...)

Jeg elsker mitt Canon 50mm 1,4F objektiv! ;) hehe. Et deilig objektiv som gir meeeeget grei F-verdi (for de som liker den lav).

Noen bilder tatt med objektivet mitt:

_MG_4775_red_sm.jpg

_MG_4745_red_sm.jpg

(Svensson her på forumet, btw)

_MG_4748_red_sm.jpg

(Uheldigvis litt uskarpt..)

_MG_4843_red_sm.jpg

Dette er et objekt som er verdt å spare til!

Jeg vil forøvrig også anbefale objektivet til canon som har fokus på 10-22mm. MEGET bra til bilbilder/naturbilder/oversiktsbilde/innebilder (både hus og bil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChrZZ: Herlige bilder! Deilig å se fine bilder. Så bra skarpt ut det der ja. Ser du har polarfilter også. Det objektivet der skal jeg ha meget snart! Synd med de to grønne refleksene på de to øverste bildene, men vanskelig å unngå enkelte ganger. På bilde 2 kunne du kanskje photoshoppet det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChrZZ: Herlige bilder! Deilig å se fine bilder. Så bra skarpt ut det der ja. Ser du har polarfilter også. Det objektivet der skal jeg ha meget snart! Synd med de to grønne refleksene på de to øverste bildene, men vanskelig å unngå enkelte ganger. På bilde 2 kunne du kanskje photoshoppet det bort.

Takk ;)

Jeg syntes det faktisk nesten ble en grei nok piff de lysrefleksene gav til bildene. Men det er nu øyet som bestemmer ;)

_MG_4785_red_sm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet av Svensson der var jævlig kult. Syntes igrunnen heller ikke at de grønne flekkene gjorde noe. Skikkelig GTA-bilde det der. Kunne vært som tatt ut av et av disse spillene.. :) Bakgrunnen er så typisk for de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet av Svensson der var jævlig kult. Syntes igrunnen heller ikke at de grønne flekkene gjorde noe. Skikkelig GTA-bilde det der. Kunne vært som tatt ut av et av disse spillene.. :) Bakgrunnen er så typisk for de..

You know, you don't f*ck with the boys from the hood! We kill for fun, and ride Bimmers! ;)

_MG_4758_red_sm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tenkt å invester i et nytt kamera folkens, men neida det ville ikke politiet la meg gjøre, ga meg bot på faktisk hele 4200 kr for å kjøre 100m på kollektivt;)

så blir vel å ta bilder med mitt gamle kamera, men nå idag tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...