Stephan.s Skrevet April 20, 2007 Forfatter Share Skrevet April 20, 2007 Da var bassløsningen ferdig. Ble ganske så fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berntsen Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Eg seie ikkje at da skjer alle, men har et par kompissar så har jobba i butikk med bilstereo og det var ikkje få forsterkere som ble levert til reprasjon av nettopp den grunn. Eg ville berre opplysa om muligheten e der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet Mai 2, 2007 Share Skrevet Mai 2, 2007 Da var bassløsningen ferdig. Ble ganske så fornøyd dette er en løsning som er brukt mang en gang (tett kasse) selv kjører jeg med 2 12" i bandpasskasse d som er d fine med denne løsningen, er at du får en kvalitetsbass og ikke bare dunka dunka, som du selv sa du ikke ville ha d viktigste er at du selv er fornøyd, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Det der ser veldig bra ut. Stilig å bare vippe ned midtarmlenet, og vips der er den. Veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 Det der ser veldig bra ut. Stilig å bare vippe ned midtarmlenet, og vips der er den.Veldig bra Takk for det. Den spiller ganske så bra uten å vippe ned armlenet og Greit å ikke ha ting synlig i fare for innbrudd. Har ikke sjedd så mye her i tråden, men driver å fullfører prosjektet nå, så kommer en update om et par dagers tid da jeg skal jobbe en del i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Det blir spennende å se det helt ferdige resultatet. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Her kommer da en liten update om fremgang på sparkepanelene som er siste steg i "modifiseringen". Etter det er det bare kabeltrekking av kabler til frontsettet så er det strengt tatt ferdig Slik ser sparkeplatene ut pr. dags dato. Mangler litt småpuss samt lage hull til mellomtone og trekke de i enten grått stoff eller kunstskinn. Hva heter forresten "kunstskinn" igjen? Husker aldri navnet. Har da laget 2 plater i 6mm spon som dekker over fronten, samnt brukt glassfibersparkel til å jevne ut overgangene. Har heller ikke fått justert forsterkeren riktig enda, så slenger på et bilde av slik den er stilt nå. Hvis noen kunne veiledet meg litt om hvordan dette kan justeres bedre er jeg takknemmelig. Og her er da grunnen til at fremgangen har vært så liten. Har vært på en liten handlerunde og skaffet meg diverse duppeditter som har vært en del av planen siden jeg kjøpte bilen Er nå da medlem av "Rondell klubben". 17" for å beholde litt kjørekomfort, men 205 fremme og 255 dekk bak Refleksplate bak er på plass Ny girmansjett i skinn Og sist men ikke minst; Orginalt M-Technik 2 ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 Hva heter forresten "kunstskinn" igjen? Husker aldri navnet. Er det Skai du tenker på her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2007 Hva heter forresten "kunstskinn" igjen? Husker aldri navnet. Er det Skai du tenker på her? Skai, der har du det. Takker Dykkefaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Mai 21, 2007 Share Skrevet Mai 21, 2007 He he, bare hyggelig det vet du. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 25, 2007 Share Skrevet Mai 25, 2007 Da var bassløsningen ferdig. Ble ganske så fornøyd dette er en løsning som er brukt mang en gang (tett kasse) selv kjører jeg med 2 12" i bandpasskasse d som er d fine med denne løsningen, er at du får en kvalitetsbass og ikke bare dunka dunka, som du selv sa du ikke ville ha d viktigste er at du selv er fornøyd, ikke sant? Hvilken kasse mener du er best i forhold til kvalitets bass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2007 Da var det på tide med en liten update igjen. Har jobbet mye de to siste dagene med å gjøre ferdig kickerpanelene. Pusset de ferdig og kledd de med Skai/Skye. Værste jobben var å kle de da Skaien ikke er direkte tøyelig. Ble en liten fargeforskjell i men det får jeg bare leve med. (Ser lysere ut på bildet pga blitzen) Her er da den ene prøvemontert. Har også laget nye diskantrammer i aluminium og lakkert de sorte. Mangler nå bare å strekke de siste høytalerkablene fremover og stille forsterker. Stilte inn bassen et par hakk bedre til mitt behov i dag. Satte den over på HP og justerte frekvenser osv derettet. Lydbildet ble bedre til rock/punk++, men fikk desverre inn RPM-sus i bassen rundt 1000rpm. Skal prøve å finne grunnen over helga. Alle kommentarer mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Kjøp deg M-fotviler plate så holder skyen din lengre. Den blir fort stygg og slitt når du har grus/stein under skoene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2007 Har tenkt tanken å legge noe "beskyttende" over, men fothvilere både hos schmiedmann og GS koster skjorta. Ender nok med at jeg lager noe selv eller bare legger noe over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2007 Prøvde i dag å finne kilden til dynamostøyen jeg får ved 1000rpm, men ble ikke klokere. Leste litt i denne tråden http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=10461 , og testet det jeg trodde kunne være årsaken. Fant ut at det mest sansynelig ikke er rca kablene da jeg testet begge jeg har (som forøverig er forskjellige) og fikk samme støy i begge to. Tok også spilleren ut av rammen for å se om det var problemet, men samme støy fortsatt. Har ikke prøvd et annet jordingspunkt enda, men det er min andre teori at feilen kan ligge i at jeg jorder i batteriet. Vet det er noen lydguruer der ute som kanskje kan hjelpe meg litt på vei? Til info har jeg da lagt begge signalkablene i "kabeltunellen" på sjåførsiden av bilen, og følger denne hele veien til forsterkeren. Ligger de kanskje for nærme alt som har med tenning og gjøre i dashbordet? (Remotekablen er forøverig også "intigrert" i den ene signalkablen) 22mm strømkabler til forsterkeren. Disse går da fra forsterker i bagasjen og gjennom kabelgjennomføringshullet som er i metallveggen mot kupeen på passasjersiden. Altså på andre siden enn signalkablene. + og - kablene har en avstand på ca. 2cm igjennom gjennomføringen. Kan dette være et problem? Som nevnt tidligere er også forsterkeren jordet i batteriet, burde jeg heller forsøke å jorde i karosseriet en plass nærmere forsterkeren? Støyproblemet oppstod da når jeg satte bassen på HP i stedet for LP. Dette problemet har jeg ikke i LP. Fikk en annen teori av en jeg kjenner om at muligens signalutgangene på spilleren kunne tatt kvelden? Takker for all mulig respons jeg vil få da jeg er helt grønn på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå