Eide Skrevet April 12, 2007 Forfatter Share Skrevet April 12, 2007 Som regel er symptomene på en slitt turbo korte effekttap ved pådrag. Det er forskjell på en slitt turbo og turbohavari. Ved turbohavari så vil bilen nesten ikke gå, samt at det blir mye eksosrøyk.Eide : Hvor langt har bilen din gått? Bilen har gått ca 140000km. Tok av slangen frå intercooler, der som den går inn på egr ventilen, fekk samme fuskinga ved opprusing uten belastning. Er klar over at eg då får feile signal både på trykk og luftmasse, men litt merkelig at motoren forsatt fusker på samme måte. Har jo på denne måten "eliminert" både luftmassemåler og turbo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet April 1, 2008 Share Skrevet April 1, 2008 Har du funnet ut hva det var som var feil med bilen din? Jeg lurer veldig da jeg har samme problemet med min. Jeg nappa ut å plugga igjen vacum slangen som går til erg ventilen å da slutta den. men den går ikke helt 100% når det gjelder hva jeg forventer av 166hk og 350nm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eide Skrevet April 2, 2008 Forfatter Share Skrevet April 2, 2008 hei. fann desverre aldri ut av problemet. Lærte meg å leva med det.. Bilen er solgt, og ny eiger reagerer lite på problemet. Er vel kanskje eg som er litt pirkete.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet April 2, 2008 Share Skrevet April 2, 2008 hei. fann desverre aldri ut av problemet. Lærte meg å leva med det.. Bilen er solgt, og ny eiger reagerer lite på problemet. Er vel kanskje eg som er litt pirkete.. Prøvde du diagnose noengang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet April 3, 2008 Share Skrevet April 3, 2008 Hei! Slenger bare ut en tanke:det kan ikke være dysene som er slitte på noe vis? Jeg har byttet både turbo og dieselpumpe på min, og det oppførte seg ikke som beskrevet her... Turbo: nesten all kraft forsvant iløpet av sekunder Dieselpumpe: Kuttet plutselig. 1999 136HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skhauge Skrevet April 3, 2008 Share Skrevet April 3, 2008 Har lignende problem på min 05-E46 320D. Har diagnosert den på BMW verksted. Den ligger med en feil på lamdba føler. Skal inn å bytte denne kommende mandag. Skal melde fra om problemet forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dunderdo Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 Har lignende problem på min 05-E46 320D. Har diagnosert den på BMW verksted. Den ligger med en feil på lamdba føler. Skal inn å bytte denne kommende mandag. Skal melde fra om problemet forsvinner. Har du fått noe å melde fra om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skhauge Skrevet April 8, 2008 Share Skrevet April 8, 2008 Var på verksted i går. Bytta lambda. Bytta samtidig filter for veivhusvent. Bilen skulle i følge verksted være ok no. Etter 50 meter merket eg at alt var som før. Fikk ikke sjekket mer på verkstedet. Det som er rart er at eg lurer på om fuskingen no gradvis forsvinner. Er det mulig at motorstyringen trenger litt tid å tilpasse seg? Høres jo merkelig ut men leste i en annen tråd her om noe lignende. Har ikke testet bilen i dag siden eg har vært på jobbreise. Skal kjøre med den i morgen. Håper problemet forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eide Skrevet April 12, 2008 Forfatter Share Skrevet April 12, 2008 På bilen min låg det ingen feilkoder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skhauge Skrevet April 12, 2008 Share Skrevet April 12, 2008 Hei. Status etter 5 dagers test viser at fuskingen ikke er lenger. Tviler på dette er tilfeldig. Det virker for meg som at lambda var problemet. Fuskingen som var rett etter byttet kan eg tenke meg ha vært litt sot som ligger igjen i systemet etter bilen fikk feit blanding. Forbruket var høyt på slutten så det var nok litt sot (dette er nok brent ut nå). Tingene fungerer nå. Skal melde fra om det endrer seg til det negative igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Noen som har vært borti lignende problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå