Glenno Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Leser i dt om denne linken: http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... 1001/NYHET Betyr vel sikrere biler men sikkert dyrere å ha bil om dette skulle komme vel. Kroner i kassa til staten og verksteder da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Det syns jeg faktisk er ganske fornuftig. Tenk hvor mange gamle kjøretøyer med feil og mangler, kanskje til og med dårlige bremser som ferdes rundt på hver eneste vei, hver eneste dag. Det er selvfølgelig ikke bare positivt at noe slikt innføres. For det noe slikt innføres bør vi hvertfall kunne stille noen krav. Kravet burde isåfall bli at ungdommen på 18 år, familiefaren på 30 år med 5 unger eller bestemor og bestefar skal ha muligheten til å kunne kjøpe seg en ny og sikker bil uten å bli gjeldsslaver for livet.. At vrakpanten på bilene heves er en god start mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 veldig enig med den T.A.S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 veldig enig med den T.A.S Slenger meg på vrakpanten jeg ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Hvis jeg noengang skal kunne godta et slik forslag så MÅ det gå på bekostning av at de generelle bilavgiftene settet NED, for det eneste jeg ser på nåværende tidspunkt er enda en "skjult" avgift At vrakpanten setter opp betraktelig er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borte Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Fornuftig skrevet T.A.S.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet April 9, 2007 Forfatter Share Skrevet April 9, 2007 Jo enige mye der ja T.A.S bare vi kunne krevd noe tilbake. Leste en artikkel her om dagen jeg ikke finner igjen som sa noe om prosent sikrere biler var fra f,eks 1995-2000 og 2000-200x. Da prater vi utvikling av bil parken kunne vi tenke sikkerhet gjennom senking av avgifter ved kjøp nyere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Hvis jeg noengang skal kunne godta et slik forslag så MÅ det gå på bekostning av at de generelle bilavgiftene settet NED, for det eneste jeg ser på nåværende tidspunkt er enda en "skjult" avgift At vrakpanten setter opp betraktelig er jeg enig i. Helt enig med deg der oddis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Enig i T.A.S sitt utspill, men det har vel vært diskutert før dette med å heve vrakpanten..(?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bugfighter Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 EU kontroll annenhvert år er mer enn nok. Har aldri hørt om en trafikkulykke som har vært forårsaket av en teknisk feil på bilen. Har du? Innfør heller en teknisk kontroll av det norske veinettet. Det er veiene som forårsaker de alvorligste bilulykkene, ikke den tekniske tilstanden på bilen. Heve vrakpanten? Det er det mest puslete forslaget jeg har hørt. Senk heller engangsavgiften til Svensk nivå. Hadde tenkt å importere en E39 545i fra Sverige jeg. Gikk inn på toll.no for å finne ut av engangsavgiften: Første reg: 04.03.2001 Tollverdi:NOK118000,- Egenvekt: 1500kg Effekt: 286hk Slagvolum: 4400cm3 Engangsavgiften ble på hele 343.596,- ?????????????????????????? Det vil si at totalprisen jeg må betale for denne 6 år gamle bilen er 461.000,- Skulle tro det var morra mi som hadde satt opp regnestykket!!!!!!!! Jeg synes jeg hører henne si "Er det virkelig nødvendig å kjøpe en bil med mer enn 90 hester?" Forurenser sier du? Den forurenser like mye i Sverige! Må vel kjøpe meg en Think i steden da, og dø uten verdighet i en trafikkulykke med en masse batterisyre og plastikk opp i ræva. Bugfighter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Du reddet dagen min Bugfighter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 EU kontroll annenhvert år er mer enn nok.Har aldri hørt om en trafikkulykke som har vært forårsaket av en teknisk feil på bilen. Har du? Innfør heller en teknisk kontroll av det norske veinettet. Det er veiene som forårsaker de alvorligste bilulykkene, ikke den tekniske tilstanden på bilen. Heve vrakpanten? Det er det mest puslete forslaget jeg har hørt. Senk heller engangsavgiften til Svensk nivå. Hadde tenkt å importere en E39 545i fra Sverige jeg. Gikk inn på toll.no for å finne ut av engangsavgiften: Første reg: 04.03.2001 Tollverdi:NOK118000,- Egenvekt: 1500kg Effekt: 286hk Slagvolum: 4400cm3 Engangsavgiften ble på hele 343.596,- ?????????????????????????? Det vil si at totalprisen jeg må betale for denne 6 år gamle bilen er 461.000,- Skulle tro det var morra mi som hadde satt opp regnestykket!!!!!!!! Jeg synes jeg hører henne si "Er det virkelig nødvendig å kjøpe en bil med mer enn 90 hester?" Forurenser sier du? Den forurenser like mye i Sverige! Må vel kjøpe meg en Think i steden da, og dø uten verdighet i en trafikkulykke med en masse batterisyre og plastikk opp i ræva. Bugfighter Enig i det meste her, men vil gjerne tilføye at der skulle vært en test på bilførere som til stadighet tar sjangser og kjører gris i traffikken oxo, det er gjerne førere av den yngre garden..Er ekstremt mange ulykker pga uvettig kjøring. og som oftes så er det føreren av bilen som går uskadet fra det, mens passasjerene kanskje er lemlestet for livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Hadde tenkt å importere en E39 545i fra Sverige jeg. 540i du mener? 545i finnes ikke i E39 utg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå