Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bra jeg har man. cab på Z3'en ser det ut til, den er jo ikke større enn på en barnevogn heller.... :lol: Sparer noen kg. også :wink:

Skrevet
når du har nede cab'n så har du 2 sånne "sluser" på hver side like framfor lokket til kalesjen. jeg mener jeg så en bryter i området der hos meg som var løs, dvs festet var knekt=\ men jeg mener det er flere enn 1 microbryter? og jeg lurer på om cab problemet mitt har en sammenheng med sentrallås problemet mitt?

Ringte GS bildeler i oslo i dag,han sa det var flere enn en microbryter.Det var best og få målt det hos bmw sa han,det er bare at de kan ta opp til 15 timer feilsøking (har jeg hørt) og med 879+mva blir det j.... dyrt.

Nei med så mange med intresse for bmw,men som ikke gidder og tømme lommeboka for det,må vi jo finne en løsning.

Jeg kan få deler momsfritt opp fra hamburg hvis vi finner uy hva vi må kjøpe og det er billigere i tyskland,og det er det helt sikkert

Hadde bilen der nå i påsken skifta nedre bæreoppheng,dempere (orginalt) full service med all olje skiftet,kasse,diff og motor..8000 nok.

Skrevet
Det er en mikrobryter på hengslingen midt på cab'n.

Den gjør at motorene ikke skal kunne kjøres før taket er dyttet litt opp i fremkant.

Mener også det ligger en mikrobryter het nederst på cab mekanismen (ramma/hengsling) ned mot cab lokket/hatthylle.

Også ligger det en mikrobryter nesten helt nede ved innfestningen der cab stellet er skrudd fast i bilen.

Da må jo selvsagt nød utløsning foretaes for og få vippet bak kant av cab opp og deretter cab lokket for og komme til/ se den.

Husker ikke helt i farta, men mener alle bryterne er på venstre side.

Og jepp... Mitt funker ikke, og jeg har smått gitt F... i det.

Drittbil..

Skrevet
når du har nede cab'n så har du 2 sånne "sluser" på hver side like framfor lokket til kalesjen. jeg mener jeg så en bryter i området der hos meg som var løs, dvs festet var knekt=\ men jeg mener det er flere enn 1 microbryter? og jeg lurer på om cab problemet mitt har en sammenheng med sentrallås problemet mitt?

Ringte GS bildeler i oslo i dag,han sa det var flere enn en microbryter.Det var best og få målt det hos bmw sa han,det er bare at de kan ta opp til 15 timer feilsøking (har jeg hørt) og med 879+mva blir det j.... dyrt.

Nei med så mange med intresse for bmw,men som ikke gidder og tømme lommeboka for det,må vi jo finne en løsning.

Jeg kan få deler momsfritt opp fra hamburg hvis vi finner uy hva vi må kjøpe og det er billigere i tyskland,og det er det helt sikkert

Hadde bilen der nå i påsken skifta nedre bæreoppheng,dempere (orginalt) full service med all olje skiftet,kasse,diff og motor..8000 nok.

Jeg skal se om jeg ikke får gått over bilen nå i løpet av de siste dagene uka her, hvis ikke det går så har jeg hele neste uke. går det an å ohme disse bryterne? Og kan du evt finne ut pris på hva alle disse microbryterne koster fra tyskland? i tilfelle motorene mine er gåene så har jeg kjøpt 2 nye så det blir sjekket også;)

Skrevet

Bare vi får delenr.så har jeg pris i euro på 2-3 dager.

Det kan sendes hver fredag til oslo.

Skal lete litt selv i helgen.

Skrevet

Idag når jeg skulle ta opp taket mitt så stoppet det idet luka skulle gå igjen og der sto jeg og følte meg dum :( Tydeligvis problemer jeg også :(

Skrevet
Du har vel ikke cruiset i trheim i dag?;)

Det har jeg;) Noen som har sett meg? :P Skal ut å se på cabben etterpå. sier ifra om jeg finner ut no relevant :)

Skrevet

Fant to microbrytere istad når jeg var ute og kikket:

dsc00671yo0.jpg

Denne sto på venstre side på heisemekanismen til taket. Tror funksjonen dens er å koble inn når taket er i topp stilling slik at motoren slutter å heise mer, samt koble ut når en presser taket bakover slik at motoren starter og heiser det ned. For oss som føler vi må presse taket langt tilbake for at det skal gå ned kan det prøves ut å justere knotten som tar borti denne kanskje slik at motoren slipper taket litt lenger frem og starter å dra det ned tidligere?

dsc00672rd6.jpg

Denne sto i låsen til lokket som ligger over takrommet og låser bakluke låsen når luka til takrommet er opp og låser opp bakluke låsen når "takluka" er lukket.

Jeg fant en løs ledning til denne idag så festet denne. Tviler egentlig på at den har noe med mitt problem å gjøre siden dette er festet til hardtopen.

dsc00673gw9.jpg

Skrevet

Det kan som du nevner være en justeringssak med de sensorene, men det må jo være et utstrakt fenomen da siden her er nevnt mange biler i denne tråden, og bare en slipper å trykke opp taket for at det skal gå bakover :wink:

Skrevet
Eg slipper å dytte i taket mitt når eg skal ta det ned,så det er nok ikkje påkrevd :wink:

Da har du helautomatisk cab uten håndtak og vri om fremme over speielen.

Skrevet

Er E36 levert med helautomatisk tak? Hvordan vil det da låse i forkant? Med en liten motor eller noe sånt? Jeg har hvertfall med håndtak framme som låser cab'n til ramma.

Skrevet

Har fått spørsmål om jeg har helautomatisk cab når jeg har vært på bmw så er godt mulig det eksisterer på e36 :)

Idag fikk jeg ihvertfall ordnet taket mitt :) måtte justere luka litt for at den skulle lukke rett samt at jeg byttet en røket wire til ene låsen. Så nå er jeg klar for sommeren :) tror grunnen til at taket mitt ikke ville lukke seg her en dag var en microbryter som ikke fikk skikkelig kontakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...