Mikaelft Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Jeg har et lite problem med at taket slår borti luka når den skal ned
Gjest Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Hmm.. hadde tenkt å bygge om til el.cab, men hører at mange har problem med den.. er det bare å droppe den planen? litt OT, sorry for det..
KennetG Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Jeg har et lite problem med at taket slår borti luka når den skal ned Det hadde jeg oxo når jeg kjøpte bilen, tok litt borti, men nok til at den av ogtil stoppet. Løs boltene som holder luken, og skyv den litt bakover.ikke mange millimeterene som skal til:)
Mexos Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Hmm.. hadde tenkt å bygge om til el.cab, men hører at mange har problem med den.. er det bare å droppe den planen? litt OT, sorry for det.. Så lenge en skjekker at komponentene er i god stand skal vel det meste fungere men er gamle biler og mange småting som kan gå istykker etterhvert så det er klart at går en må vite litt hva som er hvor for å finne ut hva som er galt hvis ting går istykker.
Mikaelft Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Jeg har et lite problem med at taket slår borti luka når den skal ned Det hadde jeg oxo når jeg kjøpte bilen, tok litt borti, men nok til at den av ogtil stoppet. Løs boltene som holder luken, og skyv den litt bakover.ikke mange millimeterene som skal til:) Takker, skal prøve det:)
Mexos Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Har et par tips til trådstarter her 1: Skjekket at bakluka var helt igjen når du skulle ta ned taket? Den må være helt lukket for at taket skal gå igjen. Dette er en sikkerhetsfunksjon som skal hindre luka til taket å smelle i bakluka hvis den står opp. 2: Er det takdekselet helt på plass? Microbryteren der må registrere at den er lukket etter at taket er kjørt helt opp for at det skal kunne gå ned igjen. prøv å press på luken på høyre side for å høre etter klikket fra bryteren. Prøv så å kjør ned taket igjen 3: Prøv å resett motorene til taket på nytt. dra i nødhendelen på venstresiden under baksetet. løsne så taket foran, løft opp bakdelen med ruta opp slik at du kan åpne luka til takrommet og dytt taket ned. Legg så igjen takdekselet og se til at det lukker skikkelig slik at mikrobryteren slår inn (hør etter klikket) Legg noe tungt opp på luka. sett deg så inn i bilen og gjør følgende: hold knappen til taket i ned posisjon og vrid om 1 hakk på tenninga. Etter en 10 sekunder hører du motorene begynner å gå baki. du kan da slippe knappen mens de går. når motorene har stoppet så vrir du av tenninga. Åpne så bagasjerommet og ta bort teppet på venstresiden og sett motorene inn i posisjon igjen (den ene ligger på venstreside rett ved lykta litt gjemt). Ha så igjen bagasjeroms luken og fjern det du eventuelt har oppe på takluken. Prøv nå å kjøre opp taket og se om det går
Bonden Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Hvis det ikke er nevnt før så er ledningen som du så på feste til hardtoppen strøm til varmetrådene i bakruta.
Mexos Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Hvis det ikke er nevnt før så er ledningen som du så på feste til hardtoppen strøm til varmetrådene i bakruta. okey Til de i hardtopen regner jeg med. Er jo ikke varmetråder i kalesjen.
perrep Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Takk Mexos,fint forklart.Men luka til takdekselet og luka til takrommer er det det samme som luka som ligger oppå cabben,(må bare ha det inn med tesjeer). Hadde bilen inne i høst til en skade bak,jeg vet det ble demontert fanger og baklys,kan verkstedet ha rota til med noe microbryter ledninger her tror dere,for hvis koffertlokk står oppe vil vel ikke taket ned. Og det styres vel av microbrytern,eller ?
KennetG Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Takk Mexos,fint forklart.Men luka til takdekselet og luka til takrommer er det det samme som luka som ligger oppå cabben,(må bare ha det inn med tesjeer).Hadde bilen inne i høst til en skade bak,jeg vet det ble demontert fanger og baklys,kan verkstedet ha rota til med noe microbryter ledninger her tror dere,for hvis koffertlokk står oppe vil vel ikke taket ned. Og det styres vel av microbrytern,eller ? luka til takdekselet og luka til takrommet er en og samme ting:) Taket vil ikke gå ned dersom bagasjeromsluken din er åpen. Der er en bryter som skal registrere når den er lukket, men vet ikke hvor den ligger:(
Stian Børresen Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Er det noe rele som styrer cab strømmen? isåfall,hvilke og hvor står det? jeg får heller ikke til sentrallåsen enda jeg har fått tak i det staget til låsen i bakluka, virker som det er en feil en plass..Gruer meg til å begynne å demontere halve bilen for å feilsøke
perrep Skrevet April 17, 2007 Forfatter Skrevet April 17, 2007 Cabprob løst! Det var microbrytern som hadde "satt" seg bagasjelokklåsen. ta ut de 3 umbrakoene som låsen er festet i,ta av 2 stag og ta låsen ut. Løsne microbrytern og teip den eller hvis dere er to,hold den inne. Jeg måtte også da efter jeg hadde løsnet cabben før med spaken under baksetet (løft i forkant og dra ut) sette motorene på plass (dytte dem inn). Det sitter en motor synlig og den andre bak en brakett på venstre side i bag.rommet,bak teppe plata (clips). Men jeg syntes ikke cabluka tetta helt inntil når den var nede. Men nå få ihvertfall mor vind i håret!
Mexos Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Cabprob løst!Det var microbrytern som hadde "satt" seg bagasjelokklåsen. ta ut de 3 umbrakoene som låsen er festet i,ta av 2 stag og ta låsen ut. Løsne microbrytern og teip den eller hvis dere er to,hold den inne. Jeg måtte også da efter jeg hadde løsnet cabben før med spaken under baksetet (løft i forkant og dra ut) sette motorene på plass (dytte dem inn). Det sitter en motor synlig og den andre bak en brakett på venstre side i bag.rommet,bak teppe plata (clips). Men jeg syntes ikke cabluka tetta helt inntil når den var nede. Men nå få ihvertfall mor vind i håret! resatte du motorene før du dyttet de inn? Kan være luka er litt feiljustert. hvis du åpner luka vil du se 2 bolter på hver side som luka er festet i. disse kan du løsne og justere luka med slik at den kommer i riktig posisjon hvis den står skjevt.
perrep Skrevet April 17, 2007 Forfatter Skrevet April 17, 2007 Spraya alt beveglig til cabben med wd 40,da gikk det helt nydelig på plass. Takker til alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå