bmwhans Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 altså du trenger jo ikke prøve å få polishen gjennom taket. men gni sånn passe hardt og i sirkler slik at du får det nedi alle porer og slikt. så tørke av med papir/fille Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 De siste åra har jeg brukt Autoglym med veldig gode erfaringer. Men husk en ting hvis man bruker maskin på mørke biler, utrolig lett å få kjøremerker. Poler med rimelig våt pad, mye voks altså. Og eksentermaskin er det beste. Har man ikke det, så ha sirkelbevegelser på maskinen ved polering . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 AutoGlym er gull når man skal polere for hånd! Påfør med litt gnukking på hele bilen og børst lett av. (for all del ikke bruk f.eks. turtle wax...) Har ikke prøvd Meguiars, men hørt mye positivt. Polerte med maskin for første gang i påska. Det ble meget bra! Brukte MaxWax-produkter. Rubba, polerte og teflonbehandling med MaxWax og maskin. Da jeg brukte maskin sprøytet jeg lett området som skulle rubbes/poleres med en vann på spruteflaske. Så gnei jeg utover litt polish med maskina av for å unngå spruting. Så rubba/polerte med maskin til det ikke var mer igjen. Venta altså ikke til det tørka. Vann var alfa-omega for et fint resultat. -L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelft Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 vann? voksen støter jo fra seg vann, blir jo bare rart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 vann? voksen støter jo fra seg vann, blir jo bare rart... Nei. Det står også anbefalt på MaxWax sine produkter at flaten som skal behandles bør være fuktig. Spruter først på litt vann (2-3 sprut med spruteflaske på flate med størrelse med et halvt panser) på ren overflate og kjører på med maskinen. Forsøkte først uten vann. Med vann ble resultatet betydelig bedre. Det er sikkert noen her som kan forklare dette. Jeg har aldri forsøkt å spraye med vann når jeg polerer for hånd. Jeg vil tro at det kan ha noe å gjøre med at man skal polere helt bort rubbingen/polishen og ikke la den ligge å tørke. Det er jo slipemasse av forskjellig grovhet, så vann vil lette friksjonen noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Når jeg polerer med maskin har jeg alltid med spruteflaska med miracolo(kan godt bruke vann og) og sprayer underveis. Da får du kjørt ut all poleringa som legger seg i poleringsputa og så støver det mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Mai 3, 2007 Share Skrevet Mai 3, 2007 Noen som har anbefalinger med tanke på polering/voksing av felger?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Mai 3, 2007 Share Skrevet Mai 3, 2007 Jeg har bare brukt helt vanlig poleringsmiddel, og det har fungert fint hittils i hvertfall. Sist brukte jeg TurtleWax, som ga et helt greit resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Mai 3, 2007 Share Skrevet Mai 3, 2007 Oki, men kan det være lurt å legge på et lag med hardvoks kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Mai 3, 2007 Share Skrevet Mai 3, 2007 Det skader nok ikke det nei, men har selv aldri tatt meg bryet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 3, 2007 Share Skrevet Mai 3, 2007 Noen gode ekspempler på dyr og billig hardvoks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet Mai 3, 2007 Share Skrevet Mai 3, 2007 Det skader nok ikke det nei, men har selv aldri tatt meg bryet. Føler det kan være verdt bryet å gjøre et tiltak som kan bidra til å bevare disse;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Mai 3, 2007 Share Skrevet Mai 3, 2007 Hehe. Det har du helt rett i! Det der er jo greie felger å polere/bone også, store blanke flater. Har selv E39 M5-felger på vinteren, og skrudde BBS RX II felger på sommeren. Begge er det litt jobb med for å få polert, masse eiker! hehe Men absolutt verdt å polere ja, mye lettere å holde rene og pene etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå