Gå til innhold

Polering og lakkrens?

robel
 Share

Anbefalte innlegg

De siste åra har jeg brukt Autoglym med veldig gode erfaringer.

Men husk en ting hvis man bruker maskin på mørke biler, utrolig lett å få kjøremerker. Poler med rimelig våt pad, mye voks altså. Og eksentermaskin er det beste. Har man ikke det, så ha sirkelbevegelser på maskinen ved polering :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoGlym er gull når man skal polere for hånd! Påfør med litt gnukking på hele bilen og børst lett av. (for all del ikke bruk f.eks. turtle wax...) Har ikke prøvd Meguiars, men hørt mye positivt.

Polerte med maskin for første gang i påska. Det ble meget bra! Brukte MaxWax-produkter. Rubba, polerte og teflonbehandling med MaxWax og maskin. Da jeg brukte maskin sprøytet jeg lett området som skulle rubbes/poleres med en vann på spruteflaske. Så gnei jeg utover litt polish med maskina av for å unngå spruting. Så rubba/polerte med maskin til det ikke var mer igjen. Venta altså ikke til det tørka. Vann var alfa-omega for et fint resultat.

-L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vann? voksen støter jo fra seg vann, blir jo bare rart...

Nei. Det står også anbefalt på MaxWax sine produkter at flaten som skal behandles bør være fuktig. Spruter først på litt vann (2-3 sprut med spruteflaske på flate med størrelse med et halvt panser) på ren overflate og kjører på med maskinen. Forsøkte først uten vann. Med vann ble resultatet betydelig bedre.

Det er sikkert noen her som kan forklare dette. Jeg har aldri forsøkt å spraye med vann når jeg polerer for hånd. Jeg vil tro at det kan ha noe å gjøre med at man skal polere helt bort rubbingen/polishen og ikke la den ligge å tørke. Det er jo slipemasse av forskjellig grovhet, så vann vil lette friksjonen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hehe. Det har du helt rett i! :wink: Det der er jo greie felger å polere/bone også, store blanke flater. Har selv E39 M5-felger på vinteren, og skrudde BBS RX II felger på sommeren. Begge er det litt jobb med for å få polert, masse eiker! hehe :P Men absolutt verdt å polere ja, mye lettere å holde rene og pene etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...