grohl Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Hei! Er det noen som har erfaringer med sende/frakte-metoder i forbindelse med kjøp/salg av felger? (eller gjenstander av lignende str/vekt for den del...) Hvilken metode er best mht sikkerhet for begge parter, betaling, fraktkostnad osv... på forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Det beste er på mange måter postoppkrav, men da jeg solgte mine gamle felger gikk det på bankoverføring. Enkelt og greit - forutsetter at man stoler på motparten. Anbefaler å bruke Cargo Partner eller TNT. Omtrent 500kr koster det deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Kjøpte felger av en kar her inne på forumet, ifra mye lenger sør en plass. Han sendte de med posten, kosta vel 124 kr per felg i frakt. Det enkleste er vel om du får kjøper til å sette over penger på din konto, så sender du felga/gjenstanden avgårde når du har fått betalt. Må nesten bare stole på motparten, synd det er enkelte her inne som ødelegger tilliten ved kjøp/salg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Sendte felger med posten, kjøper ville betale i oppkrav, tok da forskudd/depositum på det frakten koster slik at jeg ikke sitter igjen med svarteper vist han ombestemer seg. Pleier som oftest å bruke forskudd, men når kjøper vil ha i oppkrav tar jeg alltid et depositum for frakten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Kjøpte felger av en kar her inne på forumet, ifra mye lenger sør en plass.Han sendte de med posten, kosta vel 124 kr per felg i frakt. Det enkleste er vel om du får kjøper til å sette over penger på din konto, så sender du felga/gjenstanden avgårde når du har fått betalt. Må nesten bare stole på motparten, synd det er enkelte her inne som ødelegger tilliten ved kjøp/salg.. Posten har dessverre skrudd opp prisene, nå koster det 199kr for en egenemballert norgespakke mellom 10-25kg. Da blir det fort veldig dyrt med posten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir E-36 328coupe Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Da jeg fikk sendt felgene mine nedover fra Brønnøysund i vinter brukte jeg Hurtigruta. Kosta 500,- mener jeg å huske. Var et firma som het for NorLinessom tok seg av dette. Så vis Hurtigruta legger til et sted i nærheten av deg kan det være verd en mail! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet April 11, 2007 Forfatter Share Skrevet April 11, 2007 Takker for tips! Har foreløpig kun vært i kontakt med Cargo Partner som T.A.S. tipset om, der fikk jeg beskjed om at det ville koste 750,- + mva, dvs 922,50 hvis jeg ikke bommer helt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Takker for tips!Har foreløpig kun vært i kontakt med Cargo Partner som T.A.S. tipset om, der fikk jeg beskjed om at det ville koste 750,- + mva, dvs 922,50 hvis jeg ikke bommer helt.. Det var da skrekkelig dyrt. Hvor stor er avstanden felgene skal fraktes? Ikke likt Cargo Partner, men mulig prisene har økt. Undersøk med Nor Cargo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Var meningen jeg skulle sende ett sett med 17" felger med dekk fra Haugesund til Trondheim med NorCargo, men prisen ble 1250,- inkl. moms , Det syns jeg var en drøy pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet April 12, 2007 Forfatter Share Skrevet April 12, 2007 Tror NorCargo er dyre ja.. Uten at jeg helt veit hva dei veier, så blir d nok over 1000 uansett ja.. TNT ble d tipset om, men de forhandler ikke med privatkunder.. Hurtigruta går dessverre ikke lenger sør enn Bergen, og jeg skal ha felger fra Stavanger Tror jeg må ta meg en ringerunde i morgen, rakk ikke det innen arbeidstid i dag.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grohl Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Vel.. Tollpost tar ikke private oppdrag, Waagan Transport har ikke rute Stavanger-Ålesund og Box Delivery kjører kun i distriktene, ikke mellom byene.. Så det ender opp med Posten, som faktisk har en meget konkurransedyktig pris.. Jeg kan jo fortelle om hvordan det går til slutt når handelen er gjort, så ser vi hvordan det blir! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå