Crazy racing Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Heisann.. Holder på å selge en 200sx s13. En kar som vil bytte med meg i en 325i vanos.. Hva er vanos? Noe problemer med den typen? Spesielle "vanos" problemer? Mvh Simon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Puyol Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Er ikke akkurat en ekspert, men VANOS er en slags ventilstyring som gjør at motoren blant annet får bedre bunndrag, og at motoren reagerer raskere. Kalles vel for variabel ventilstyring. Dette kom på 93 modellene av M50 motoren. Har hørt at det kan oppstå tikking fra Vanosen. Men om det er så veldig mye feil med den, vet jeg ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Hørt at vanos er kammer som man stiller litt fram og tilbake eller noe jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 hvorfor i all verden vil du bytte i en 325 med VANOS, når du ikke engang vet å VANOS er?! uh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 hvorfor i all verden vil du bytte i en 325 med VANOS, når du ikke engang vet å VANOS er?! uh Er vel ikke det at han på død og liv vil ha Vanos... Vanos er variabel ventil "timing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Jeg har hørt at det er en "Intelligent" ventilstyring... Kan sammenlignes med V-tech til honda! Må bare bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Vanos .Variabel kamtid styring gjør at motor på lavere turtall kan stille innsugskam M50/M52 i til å åpne tidligere for bedre fylling av sylinder=bedre bunndrag effekt .Den stiller da kammen andre veien ved økende turtall.Vtec honda har en anen type justering den har en ekstra kamknoke som sitter mellom vippearmene den har høyere og lengere åpningstid , som aktiveres ved ett gitt turtalog belastning og oljetrykk.Likheten er at begge er oljestyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Ja det er helt sikkert riktig... Jeg har bare hørt at det kunne sammenlignes med vtech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 11, 2007 Share Skrevet April 11, 2007 Begge deler gir bedre effekt og det ønsker vi oss alle . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy racing Skrevet April 12, 2007 Forfatter Share Skrevet April 12, 2007 Okay.. da veit jeg litt mer om bilen.. Takker for svarene wheelman: jeg kunne tenke meg å bytte bilen i en 325i. men da han kom å sa det var en vanos måtte jeg finne ut hva det er for noe. Kan ikke bytte i noe du ikke veit hva er.. Så drikk litt brus å finn noe annet å gjøre enn å komme med unyttige svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå