Gå til innhold

Web cam fra Nürburgring

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

Tettstedet heter vel Adenau, og området heter Nürburg. Banen heter da Nürburgring. Er det ikke slik?

Tettstedet heter Nürburg og banen heter Nürburgring. Adenau er en av flere andre tettsteder i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adenau ligger faktisk utenfor banen, men er det største tettstedet i nærheten. (øverst midt i bilde)

nordschleifekart.gif

Breidscheid ligger rett i grensen for banen, hvor veien under broen rett før Ex-Mühle fører ned til Adenau. I tillegg er landsbyen Quiddelbach innenfor sløyfa. Det er samme veien, og den krysser man på broen ved Quiddelbacher Höhe. Nürburg er en landsby oppkalt etter borgen Nürburg.

pic00047_1.jpg

Jeg har kjørt på mange av sykkelstiene og småveiene rundt 'ringen, og gjort meg kjent med distriktet rundt banen.

Jeg vil absolutt anbefale å kjøre veien som går fra grensen mellom Adenau og Breidscheid og øst mot Koblenz. Der møter dere et vanvittig svingete parti midt i skogen, og det går veldig bratt oppover. Når dere kommer ut av skogen på toppen av bakken kommer dere straks til Hohe Acht. Denne kjøreruten setter litt bilde på hvor stor høydeforskjell det faktisk er mellom Bergwerk og Hohe Act.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...