andhess Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Hei! Har bestilt en ny E92 coupe fra leverandør og har noen spørsmål. Når jeg bestilte sa de at det ville ta ca 8 uker før jeg fikk bilen, men at de muligens fikk ”ekstra produksjon” og at det således tok kortere tid. Jeg regnet da med at det ikke ville ta MER enn 8 uker og signerte kontrakten. Nå har det gått over 3 uker siden jeg bestilte og jeg har fortsatt ikke fått noen endelig leveringsdato. De sier fortsatt at de håper på å få noen ”ekstra produksjoner”. Betyr dette at de ikke har ledig produksjonskapasitet og at det faktisk kan ta lenger enn 8 uker? Har hørt med en annen som bestilte nybil og han fikk faktisk produksjonsnummeret i løpet av noen dager... Er litt usikker plutselig om jeg vil få bilen til avtalt tid. Merkelig hvis de har solgt en bil som det ikke er ledig kapasitet til å produsere. Kom gjerne med innspill og egne erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 De skal ha fått allokert en produksjon-slot (eller hva de kaller det), sånn at de vet hvilken dag bilen skal gjennom produksjon. Hvis forhandleren ikke kan/vil gi deg korrekt info, så kan du ringe til BMW Norge for å få dem til å undersøke. Ha gjerne klart alle papirer du har på bilen og avtalen slik at de finner riktig bil i systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Utsettelse kan selvfølgelig forekomme. Jeg bestilte meg en helt ny båt i fjor og ble lovt båten til sesongen. Ble faktisk lovt den tidligere, men så begynte utsettelsene. Jeg hadde utsettelse minst 6-7 ganger og tiden ble omtrent 2 mnd. For hver utsettelse krevde jeg kompenasjon - noe som jeg har fått. Har man blitt lovt et produkt innen den tiden og det blir utsettelse gang på gang mener jeg at man har krav på noe i gjengjeld. Enten avsalg på pris eller mer utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Som T.A.S skriver, krev kompensasjon. Du har blitt lovet et produkt til en viss tid, og hvis de ikke klarer å levere varen til avtalt tid har man krav på kompensasjon/heve kjøpet ifølge forbrukerloven. Du kan prøve en frekk en, å gå til forhandler å si at du vil leie en slik bil av dem, men at de får betale leien ettersom de ikke klarte å skaffe bilen innen avtalt tid... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Som T.A.S skriver, krev kompensasjon. Du har blitt lovet et produkt til en viss tid, og hvis de ikke klarer å levere varen til avtalt tid har man krav på kompensasjon/heve kjøpet ifølge forbrukerloven.Du kan prøve en frekk en, å gå til forhandler å si at du vil leie en slik bil av dem, men at de får betale leien ettersom de ikke klarte å skaffe bilen innen avtalt tid... Der sa du noe jeg glemte.. Bestilte også ny lastebil i fjor og ble lovt lastebilen i begynnelsen av Mars. Pga. kø hos skapbyggeren fikk jeg den ikke før på Fredag før påske. Siden jeg har ansatt en sjåfør som skulle kjøre min gamle lastebil krevde jeg to ting av forhandleren. Enten betaler de en leiebil av Pers utleieservice til omtrent 17 000kr mnd. eller så låner de meg en splitter ny lastebil helt til jeg fikk den nye. Valget falt på det siste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Som T.A.S skriver, krev kompensasjon. Du har blitt lovet et produkt til en viss tid, og hvis de ikke klarer å levere varen til avtalt tid har man krav på kompensasjon/heve kjøpet ifølge forbrukerloven.Du kan prøve en frekk en, å gå til forhandler å si at du vil leie en slik bil av dem, men at de får betale leien ettersom de ikke klarte å skaffe bilen innen avtalt tid... Slettes ikke frekt det. Det verste svaret man kan få er nei Sjansen for at du får en E46 316 er imidlertid farlig stor. Tvilsomt at de ruller frem en E92 for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andhess Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 Da har jeg fått bekreftet at bilen vil bli satt i produksjon uke 23, med levering i uke 25! Får håpe det ikke drøyer lenger enn det... Da er det bare å vente og bestemme seg for felger og andre mods. Hva med M6 replicas og Aero front? Ser det greit ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alek320i Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Da har jeg fått bekreftet at bilen vil bli satt i produksjon uke 23, med levering i uke 25! Får håpe det ikke drøyer lenger enn det...Da er det bare å vente og bestemme seg for felger og andre mods. Hva med M6 replicas og Aero front? Ser det greit ut? Dette synes jeg så meget, meget bra ut! Ville gått for noe sånt, ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Så flott at du endelig har fått en konkret dato, hvertfall uke. Aerodynamikkpakken er fin den, men hekken er mindre vellykked. Etter at jeg har sett diverse blåe med M-sportspakke er jeg ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt. Kitet fra E92 M-kits ( www.e92kits.com ) er utrolig lekkert. E60 M5 frontfanger, E63 M6 sideskjørt/E92 M3 sideskjørt og E90 M-tech bakfanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Thomas Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Den var rå! ville ikke gjort noe mer hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 eller hva med csl felger?? men den var ikkje verst med m6 heller da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andhess Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 Så flott at du endelig har fått en konkret dato, hvertfall uke. Aerodynamikkpakken er fin den, men hekken er mindre vellykked. Etter at jeg har sett diverse blåe med M-sportspakke er jeg ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt. Kitet fra E92 M-kits ( www.e92kits.com ) er utrolig lekkert. E60 M5 frontfanger, E63 M6 sideskjørt/E92 M3 sideskjørt og E90 M-tech bakfanger. Jepp, har sett på kitet fra E92kits.com. Kommer nok til å bygge på med sideskjørt ++ derfra etterhvert. Men liker faktisk Aero OEM fronten best. Den passer bra å kombinere med sideskjørt etc fra E92kits.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andhess Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 eller hva med csl felger?? men den var ikkje verst med m6 heller da Ser også meget bra ut med CSL felger ja! BBS-LM er også helt rått da, men koster en del mer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 gratulerer med dato, nå blei vel ikke ventinga noe særlig verre BBS LM er enormt tøft på E92, jeg har de på min sammen med aero front. de har vært favorittfelgene mine lenge, men var dessverre ikke plug & play på E46 coupe.. hva slags farge valgte du igjen? gled deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andhess Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 gratulerer med dato, nå blei vel ikke ventinga noe særlig verre BBS LM er enormt tøft på E92, jeg har de på min sammen med aero front. de har vært favorittfelgene mine lenge, men var dessverre ikke plug & play på E46 coupe.. hva slags farge valgte du igjen? gled deg! Har du noen bilder av bilen din? Er veldig interessert i å se! Har bestilt min i Montego blå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå