Gå til innhold

fugledrit!!!

bad_ip
 Share

Anbefalte innlegg

fikk endel måkedrit på panseret idag og skulle vaske bilen, etter eg var ferdig no sitter det fortsatt merker etter driten!! aldri opplevd det før.. driten har maks vært på noen timer så det skulle ikke klare å tære i lakken så fort! prøvd avfetting og intens skrubbing med såpe, ingenting som hjelper :P

noen som har tips til noen midler eg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har nok kommet for å bli :( Ellers så må det vel rubbing til...

Har selv opplevd dette, og er for jævlig irriterende...hvorfor ALLTID MIN BIL...(og din da)

Husk å bruk stooore mengder vann for å fjerne dritten. IKKE bruk svamp, før alt er borte, da måkene spiser småstein:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Em liten dose fugle-poop kan se ganske uskyldig ut på bilen, men hvis man bryr seg om lakken så er det bare ett tips: få bort driten så fort som mulig! Ikke utsett det til senere på dagen eller dagen etter. Noen klyser er faktisk djevelen forkledt som bæsj.

Jeg fikk en seriøs ladning på lakken i fjor høst. Denne ble liggende og tære i mange timer før jeg fikk den bort. Vasket og skrubbet, men lakken var fortsatt matt i det berørte området. Etterhvert som tiden har gått har imidlertid sporene etter driten fullstendig forsvunnet og lakken er i dag blank som ingenting har skjedd. Fascinerende nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sikkert bra ut på en lokal bensinstasjon :lol: en kar som står og spytter på bilen sin hahaha, men ja skummelt med måke dritt på panseret. Måke dritt inneholder en kraaaftig nedbrytandes syre, de må jo ha det med alt det drittet de hiver nedpå, husker vi blanda malingsfjerner, motor lakk, benga lakk og white sprit på en loff bite og fora til måkene, sklei rett ned helt uten bivirkninger, ble bare litt hes :? så kraftig skummel syre der as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får teste ut litt av det som har blitt skrevet her... merkene e jo ikke spesielt synlig så lenge du ikke studerer panseret... men irriterendes og se lakken e matt der de har dretet!! ikke lite heller. sikkert 4,5 klatter på panseret. har fått drit på bilen før uten dette problemet, men kanskje svart bil e ekstra utsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd polish? Funker bra på mye annt dritt dom setter seg i lakken.

Men dessverre ikke på fugleskit..

Derfor har jeg alltid en halvlitersflaske med vann i bilen og papir. Det er som nevnt viktig å få tatt det asap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...