Gå til innhold

Min E28 528i<3 - Nye felger og skinninteriør s.6

rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

På verkstedet sa de forresten at tikkinga var hovedsaklig fra dysene. Det tikker så jeg får helt mark... Jeg vil ha dyser som tikker mindre, ny topp, nytt drivverk, ny viskosekobling og senkesett. :cry:

OG enda et problem. Såfort jeg åpner et vindu eller takluka så lukter det bensin inni kupeen. Det renner ikke bensin av bilen, det lukter ingenting igjennom hullene i gulvet og det er KUN når takluke eller vindu er åpne (og jeg kjører)

Ligger en boks i bagasjerommet som er endel av utluftningen til tanken. Det blir sugd inn i coupeen når du lukker opp vinduet/takluken. Se baki der, ellers kan det være oringen til tankarmaturen som svetter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På verkstedet sa de forresten at tikkinga var hovedsaklig fra dysene. Det tikker så jeg får helt mark... Jeg vil ha dyser som tikker mindre, ny topp, nytt drivverk, ny viskosekobling og senkesett. :cry:

OG enda et problem. Såfort jeg åpner et vindu eller takluka så lukter det bensin inni kupeen. Det renner ikke bensin av bilen, det lukter ingenting igjennom hullene i gulvet og det er KUN når takluke eller vindu er åpne (og jeg kjører)

Ligger en boks i bagasjerommet som er endel av utluftningen til tanken. Det blir sugd inn i coupeen når du lukker opp vinduet/takluken. Se baki der, ellers kan det være oringen til tankarmaturen som svetter litt.

Mulig det er derfor at det lukter så jævlig bensin i bagasjerommet.

Skal få sjekka dette her, såfort jeg finner nøkkelen. Er ikke den samme til tenning og bagasjerom, irriterende nok. :)

Tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt viskosekoblinga! prøv også å lufte meir. parker i en liten oppoverbakke når bilen er varm og sett en 1 1/2l flaske med vatten i ekspansjonstanken. da er det ofte enklere å få ut lufta.

problemet med bensin lukt er godt kjent, ta en titt på luftingsbeholderen til bensintanken. Den ligger på høgre støtdempertårn bak, sjekk alle slanger der etter lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt viskosekoblinga! prøv også å lufte meir. parker i en liten oppoverbakke når bilen er varm og sett en 1 1/2l flaske med vatten i ekspansjonstanken. da er det ofte enklere å få ut lufta.

problemet med bensin lukt er godt kjent, ta en titt på luftingsbeholderen til bensintanken. Den ligger på høgre støtdempertårn bak, sjekk alle slanger der etter lekkasje.

Kan viskosekoblingen være grunnen til at den ikke blir skikkelig varm? At det kommer mye luft når jeg kjører som f.eks. snurrer vifta fortere enn den skal, eller at den clutcher feil?

Takk for tipset i bagasjerommet. Må få det opp, så skal jeg sjekke der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil forresten :D

Takk :D

Den skal bli bedre. Har funnet ettermonteringssett for kjørekomputer, noe jeg vil ha. Og el-vinduer. Ikke kjøpt enda da, kommer ut nye sett på ebay hele tiden.

Vil og ha el. understell til setene, men det tror jeg jeg må vente litt lengre med. Er ikke hver dag det er slikt til salgs.

Sentrallås blir også på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Utrolig fin bil! Synd med alle småfeilene =/ Selv skal jeg hente meg en E28 528i om en halvannen uke. Gleder meg! Og enig i å holde bilen original, med mindre modifikasjoner. Har hatt 2 stk E28 fra før, begge 520i. Hadde problem med kjølingen på den siste av dem. Der var ikke viskosekoblingen problemet, men luft i kjølesystemet og lite kjøleveske. Grunnen var lekkasje i en slange (åpenbart)

Men gratulerer med en utrolig fin bil! Btw, hvor mye gav du for bilen? Bilen jeg selv henter er også tilfeldigvis en 85-mod. Interresant å vite pris.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Utrolig fin bil! Synd med alle småfeilene =/ Selv skal jeg hente meg en E28 528i om en halvannen uke. Gleder meg! Og enig i å holde bilen original, med mindre modifikasjoner. Har hatt 2 stk E28 fra før, begge 520i. Hadde problem med kjølingen på den siste av dem. Der var ikke viskosekoblingen problemet, men luft i kjølesystemet og lite kjøleveske. Grunnen var lekkasje i en slange (åpenbart)

Men gratulerer med en utrolig fin bil! Btw, hvor mye gav du for bilen? Bilen jeg selv henter er også tilfeldigvis en 85-mod. Interresant å vite pris.. :lol:

Heh, svarer litt seint jeg, om det går greit :lol:

Gav 20 for den, egentlig endel for mye, men fikk beskjed om at den var tilnærmet strøken osv.

Har lurt på å selge den, men det blir til at jeg går i såpass tap at jeg gidder ikke. Er ikke akkurat mangel på 528i på autodb fortiden.

Regner med du har fått henta bilen din nå. Hvordan var den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :)

Borra hull i høyttalernedsenkningene for å få inn ledninger... Kan nesten tenke deg hva som har skjedd :lol:

Hadde klart å borra hull i boksen der, men det er nå tetta. Så tusen takk for tipset/hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Update update. Sitter nå hos mamma i Rogaland, bilen tålte ikke de siste 55 mila fra Hamar og hit.

Merka egentlig at det var noe galt når jeg kom til Notodden, da det klirra, rista, smalt, dingla, dirra osv. når jeg kjørte inn på bensinstasjonen der for å spise...

Bilen er flott og lav på ene sida nå, er stiv som et dødt lemen og lager knekkelyder når jeg klemmer på sidene for å få den til å fjære (eller hva det heter).

Har visst lenge at en demper bak er gåen, men nå ser det ut til jeg må bytte ting både framme og bak.

Skal bytte endeledd med det samme jeg er igang også. Muligens bremsedeler, men det kommer ann på hvordan det ser ut når jeg får "åpna og sett" :lol:

(jaok, 3 poster når jeg bare trengte 1... Det var egentlig ikke meningen, men slik ble det. Jeg er trøtt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en m535 og jeg syntes egentlig at den diskret tikkelyden fra dysene bare var en koselyd men noen ergrer seg vel over det istedetfor. det er ingenting galt med de selv om de tikker, skal gjøre det når de er nye også.

Har begynt å like lyden jeg og nå :lol:. Det er litt av sjarmen :)

det er mulig jeg har noen bilstein bakdempere ligende, om de er bra så kan du få de for 500 for begge. de som sitter på biler med m understell.

Takk for tilbudet. :)

Skal ned på OS bildeler i morgen og høre hva de har. På senkesettet jeg har sett ut står det forresten

520/525/527/528+524D/TD (not 535/M5)
Passer det allikevel?

Har ikke så mye greie på dette her serdu :P Men sålenge demperene passer (og er i bra stand) og at senkesettet passer så regner jeg veldig med at jeg skal ha de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har fått deg der :)

Litt dyr kanskje med tanke på alt som har dukket opp om den.

Må bare si at du har vært meget uheldig med bilene du har hatt jeg :?

Du har måttet gjennomgå mye rust og problemer ellers rundtom.

Men for all det godt at du ikke mister håpet slikt som mange ville ha gjort! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil du har fått deg der :)

Litt dyr kanskje med tanke på alt som har dukket opp om den.

Må bare si at du har vært meget uheldig med bilene du har hatt jeg :?

Du har måttet gjennomgå mye rust og problemer ellers rundtom.

Men for all det godt at du ikke mister håpet slikt som mange ville ha gjort! :wink:

Jeg har mista håpet mange ganger... Men ser på det som en erfaring mer enn et problem. Såklart når alt hoper seg opp og blir mer og mer så har jeg ofte lyst til å gi opp, men skal man ha gammel bil så skal man ha gammel bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...