weheeE34 Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 har lyst på eletrisk soltak i 520`en min , er det nok å kjøpe bryter med deksel og motor? er det elektriske lagt opp i fra frabrikken? plug and play?? takker for alle svar:)
S.Arnesen Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 slenger meg med på denne, kunne tenkt meg det samme
Mons1 Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Jeg har gjort det Noen som vil vite hvordan man gjør det? slenger meg med på denne, kunne tenkt meg det samme
Mons1 Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Nei fra tull til alvor! Nei det var ikke tull at jeg hadde gjort det Altså du trenger Motorenheten og ledningsnettet. Motoren tilkobles til en plugg under baksetet. Releet er allerede der Så trenger du takdekslet med knappen og vips er alt ordnet! Skrufestet er det samme som på sveiven. Det er 3stk Torx-skruer som holder enheten. Når sveiven er fjernet er det bare å skru fast motorenheten. Jeg kjøpte brukt på skroten og tok det fra en kondemnert E34. Det er litt knoting med å trekke ledningen langs taket på førersiden og ned ved baksetet. Du må bare huske å se på bilen som har el-luke om hvor kontakten plugges inn under baksetet. Jeg betalte 750kr for alt! RS Jeg har gjort det Noen som vil vite hvordan man gjør det? slenger meg med på denne, kunne tenkt meg det samme
S.Arnesen Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 vet ikke, ikke weheeE34 og jeg ihvertfall... hehe men fra spøk til potetsalat. hvordan gjorde du det? regner med at det er mye som må byttes?
Mons1 Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Motor og strekking av ledning er alt som skal til! Mestparten av arbeidet er å strekke ledningen. Du må skru løs håndtakene langs førersiden og løsne taktrekket. Så må du la ledningen gå ned ved siden av hattehylle(løsne trekket) og ned og under setet for å plugge til. Resten er plankekjøring! Tar 30min! Vær forsiktig når du skrur fast håndtakene igjen slik at skruene ikke skrus i ledningene! Forresten kanskje du kun trenger å la ledingene gå ned langs B-stolpen? Jeg trakk ledningen helt bak og slik var det montert på den kondemnerte bilen. RS vet ikke, ikke weheeE34 og jeg ihvertfall... hehemen fra spøk til potetsalat. hvordan gjorde du det? regner med at det er mye som må byttes?
S.Arnesen Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 ok. takk for en god forklaring. ser at det ene innlegget mitt og det ene ditt havnet omvendt av hverandre... hehe mitt burde vært før ditt... men men, ingen skade skjedd... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå