xibriz Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 .. for at dette skal gå bra: jeg tar mine gule koni-dempere (aner ikke om det finnes flere typer), stiller hardheten på maks og slenger på 60/40 fjærer å kjører lykkelig rundt etterpå uten noen form for problemer? ett annet litt relatert spørsmål: er det lurt med forstillingskontroll / 4-hjulskontroll etter senking? ser for meg at dette er lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Er krav om 4-hjulskontroll for å få senkingen inn i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 Takk for svaret, da vet jeg det =) med denne post/visit ratioen regner jeg med sjansen er ganske dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Hvis demperene din er nye og du stiller de på maks hardhet med en gang så har du ikke dempere lenge. De skal kjøres en stun på myk instilling før du stiller helt harde hvis ikke går de istykker.. Jeg ville sjekket spissing ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Hvis demperene din er nye og du stiller de på maks hardhet med en gang så har du ikke dempere lenge. De skal kjøres en stun på myk instilling før du stiller helt harde hvis ikke går de istykker..Jeg ville sjekket spissing ja.. Det må være tull. Da hadde det stått i monteringsanvisningen som KONI sender med demperene. Og sist jeg sjekket så gjør det ikke det!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Ok... Lykke til med demperen dine.. Du vet det vel best, men ikke skriv på forumet her om noen mnder om at demperene dine gått til helvete og at Koni er noe dritt..... Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 Ok... Lykke til med demperen dine.. Du vet det vel best, men ikke skriv på forumet her om noen mnder om at demperene dine gått til helvete og at Koni er noe dritt..... Lykke til. Det virker som om du kjefter på meg for en annen brukers uttalelser. Men de er ikke helt nye nei.. kjørt på i rundt 2 år så regner med de er innkjørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Ok... Lykke til med demperen dine.. Du vet det vel best, men ikke skriv på forumet her om noen mnder om at demperene dine gått til helvete og at Koni er noe dritt..... Lykke til. 1: Jeg sa ikke at jeg vet best, så den kan du spare deg for. 2: lær deg å les hva folk skriver 3: Dersom konidempere blir ødelagt av å bli stilt på maks stivhet fra man setter dem på bilen, så hadde det vært opplyst om det i anvisningen fra koni. 4: Jeg har hatt konidempere som har stått på maks siden ny, og blitt kjørt 150000km med på min gamle golf gti, så dersom det du sier er tilfelle, så ville jeg ha merket det på de som rullet så mange km....Men det var vel kanskje bare flaks?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Langt ifra kjeft, men du mente jeg skrev tull selv om du ikke var sikker selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 Øyvind L.: du var til liten hjelp og det virker som du tror jeg har skrevet noe M-Tech skriver.. mulig jeg som er dårlig i norsk. M-Tech: Takk for hjelpen, da vet vi at de tåler maks stivhet som bare er å regne med da det finnes en slik funksjon og så tilbake til om de tåler, senker litt på kravene, 50mm når de er beregnet til orginalfjærer (er ikke jeg som har kjøpt de, det var forige eier, men de er kjøpt for og kjøre med orginaloppsett) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Synes dere burde bruke internettet dere har til å søke litt rundt om i verden og ikke bare surfe rundt på bimmers hvor kompetansen er begrenset.. Hvis dere bevegere der litt ut i verden så vil dere finne flere enn meg som sier at de demperene bør kjøres inn litt før de justeres helt harde.. Er faktisk noen som mener at justeringe på koni demperene egentlig er til å juster de hardere når de blir gammle og slappe.. Men er jo langt mellom koni dempere som rekker å bli gammle .. 150000km på koni må jo være ny verdensrekord.! Men uansett, lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Øyvind L.: du var til liten hjelp og det virker som du tror jeg har skrevet noe M-Tech skriver.. mulig jeg som er dårlig i norsk.M-Tech: Takk for hjelpen, da vet vi at de tåler maks stivhet som bare er å regne med da det finnes en slik funksjon og så tilbake til om de tåler, senker litt på kravene, 50mm når de er beregnet til orginalfjærer (er ikke jeg som har kjøpt de, det var forige eier, men de er kjøpt for og kjøre med orginaloppsett) Man ser ann litt hvem man gidder bruke energi på og hjelpe seriøst også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet April 16, 2007 Forfatter Share Skrevet April 16, 2007 Man ser ann litt hvem man gidder bruke energi på og hjelpe seriøst også... Hvis du med intensjon hjelper noen "useriøst" så kan du gjette hvor jeg plasserer deg som person. Alt jeg var ute etter (da jeg regner med jeg ikke blir den første som prøver) er: Gikk det i stykker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Les disse postene så skal dere se hvor mange som er som meg: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=359582 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... x?Id=79730 Eller stikk innom BMWCCN og søk på koni... Du vi få mange slag i trynet da desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 16, 2007 Share Skrevet April 16, 2007 Man ser ann litt hvem man gidder bruke energi på og hjelpe seriøst også... Hvis du med intensjon hjelper noen "useriøst" så kan du gjette hvor jeg plasserer deg som person. Alt jeg var ute etter (da jeg regner med jeg ikke blir den første som prøver) er: Gikk det i stykker? Hva svarte jeg deg om spissingen du lurte på???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå