kragz Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 lurte på om man må gjøre noe spessielt når man bytter til kvass kam på M20 B25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Etter hva jeg har lest her på forumet må man ha greie på timing av register etterpå. Merk opp med egene merker hvis orginal merking er utydelig .Har aldrig hatt noe problem med dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 holder som sagt på å overhale toppen å tenkte da at d er likså greit å kjøpe kvass kam siden jeg må bytte den orgiale! hvilken vil dere anbefale? 272° Ind- / Udstødning www7228 DKK 2.099,00 Køb stk. Specifikationer: Grader: 272° Spredning: 111° MAX Ventilløft: 7mm Ventilløft i OT-Stilling: 1,60mm Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm eller 288° Ind- / Udstødning www7230 DKK 2.099,00 Køb stk. Specifikationer: Grader: 288° Spredning: 110° MAX Ventilløft: 7,3mm Ventilløft i OT-Stilling: 2,80mm Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm må jeg køpe noe annet i tilleg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Det kan jo passe bra med justerbart kamdrev ,da får du justert for max effekt/nøyaktighet OBS krever litt over middels kunnskap + spesial verktøy(gradskive). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 okay, men vet du hvilken av d to kammene over jeg burde velge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 får hjelp av noen fyrer som har peiling på dette, men de var litt usikre på hvilken kam jeg burde velge med tanke på om den går greit på tomgang noen som har montert den fra koed før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Det må nesten noen med tilsvarende motor og trimmingserfaring på M20 svare på ,jeg har aldrig gjort noe slikt med en slik motor før.Uten noe mere trimmingsplaner ville jeg valgt den snilleste 272 grader.den bør gi noe mere bunndrag(ref egen erfaring med volvo). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Jeg kunne også tenkt meg å få svar på dette. Vurderer selv å få overhalet topp og da sette inn en kvessere kam. Vet bror min har fiklet med dette tidligere. Kan sjekke med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kragz Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 då har jeg snakket med en kompis av meg og han ville anbefale den snilleste av kammene fordi den kvasseste ville gå ruskette på tomgang, så nå blir d bestilt den snilleste kvass kamen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rotor von schnell Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Har hatt 272 grader selv. Motoren gikk greit på tomgang, og mista ikke noe merka bart av bunndrag. Merka motoren kom ved 5500 rpm, så bør ha en chip for å slippe å gire så fort og få mer ut av kammen. Kjenner en som hadde 288 grader. Jeg prøvde aldri bilen, men gikk ikke reint på tomgang, "kakla". Virka som den funka greit. Med så sinna kam kan det være greit med justerbar kam drev og litt porta topp. Og så klart mer åpen eksos og innsugs veier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå