Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hva jeg har lest her på forumet må man ha greie på timing av register etterpå. Merk opp med egene merker hvis orginal merking er utydelig .Har aldrig hatt noe problem med dette selv.

Skrevet

holder som sagt på å overhale toppen å tenkte da at d er likså greit å kjøpe kvass kam siden jeg må bytte den orgiale! hvilken vil dere anbefale?

272° Ind- / Udstødning www7228 DKK 2.099,00 Køb stk.

Specifikationer:

Grader: 272°

Spredning: 111°

MAX Ventilløft: 7mm

Ventilløft i OT-Stilling: 1,60mm

Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm

eller

288° Ind- / Udstødning www7230 DKK 2.099,00 Køb stk.

Specifikationer:

Grader: 288°

Spredning: 110°

MAX Ventilløft: 7,3mm

Ventilløft i OT-Stilling: 2,80mm

Ventil spillerum: Ind: 0,25mm / Ud: 0,25mm

må jeg køpe noe annet i tilleg :? ?

Skrevet

Det kan jo passe bra med justerbart kamdrev ,da får du justert for max effekt/nøyaktighet OBS krever litt over middels kunnskap + spesial verktøy(gradskive).

Skrevet

får hjelp av noen fyrer som har peiling på dette, men de var litt usikre på hvilken kam jeg burde velge med tanke på om den går greit på tomgang :? noen som har montert den fra koed før?

Skrevet

Det må nesten noen med tilsvarende motor og trimmingserfaring på M20 svare på ,jeg har aldrig gjort noe slikt med en slik motor før.Uten noe mere trimmingsplaner ville jeg valgt den snilleste 272 grader.den bør gi noe mere bunndrag(ref egen erfaring med volvo).

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å få svar på dette. Vurderer selv å få overhalet

topp og da sette inn en kvessere kam.

Vet bror min har fiklet med dette tidligere. Kan sjekke med ham.

8)

Skrevet

då har jeg snakket med en kompis av meg og han ville anbefale den snilleste av kammene fordi den kvasseste ville gå ruskette på tomgang, så nå blir d bestilt den snilleste kvass kamen :D

Skrevet

Har hatt 272 grader selv. Motoren gikk greit på tomgang, og mista ikke noe merka bart av bunndrag. Merka motoren kom ved 5500 rpm, så bør ha en chip for å slippe å gire så fort og få mer ut av kammen.

Kjenner en som hadde 288 grader. Jeg prøvde aldri bilen, men gikk ikke reint på tomgang, "kakla". Virka som den funka greit. Med så sinna kam kan det være greit med justerbar kam drev og litt porta topp. Og så klart mer åpen eksos og innsugs veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...