Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er en 520I bygget 05/2000 m/original xenon solgt ny av Stenshagen.

Har søkt litt på forumet men ikke funnet noe konkluderende.

Problemet;

-Lampen på førersiden kuttet for et par uker siden og jeg kjøpte et nytt par og byttet begge pærene samtidig.

-Etterpå har passasjersiden av og til hatt problemer med å tenne om morgenen, hvis jeg starter bilen på nytt kommer den som oftest igang.

Kan jo bytte side for å se om det følger pæren, men det er noe knotete da det er tre stk torx skruer pr lampe og dill...idiot patent.

Da kommer spørsmålet, hva er mest sannsynlig...ballasten eller pæra ??

Og en annen ting, når jeg skal starte så tenner xenon med en gang jeg får lysene i dashbord, deretter slukker de igjen når starteren slår inn for så å tenne på nytt etter motor har startet...er dette noe greit da..?

Skrevet

Mine tenner når tenninga slås på, men slukker ikke under oppstart så vidt jeg husker...

Det er mest sannsynlig ballasten.. Hadde samme problem på min bil.. den ville ikke tenne når det var litt kjølig i lufta før jeg hadde slått lyset av og på et par - 3 ganger..

Fikk ny ballast på garanti og problemet var løst :)

Skrevet

Fikk ny ballast på garanti og problemet var løst :)

Hvor gammel var bilen da..?

Jeg ser at den prøver å tenne, det vil si tre til fire "gule" blink før den avslutter forsøket og gir meg feilmelding....

Skrevet

kjøpte ny ballast fra GS og det var litt over 1 år etter det at den begynte å fuske...

Grunnen til at jeg kjøpte ny var at det manglet(!) en ballast når jeg kjøpte bilen av forrige eier!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...