Smaavik Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Brodern har nylig kjøpt seg e60.. men vi sliter litt med og finne ut hvordan vi skal slå av plinginga når vi ikke bruker bilbelte, når vi passerer 30 begynner den og pipe osv... noen som vet hvordan man slår dette av? har leitet gjennom I-driven, men finner liksom ingen ting om det... og instruksjons boken er på tysk, noe som ikke er helt vår sterkeste side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Hmmm, må jo bruke bilbelte vettu! Du må sikkert koble ut noen ledninger fra beltefestet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 Det er ingen fungsjon i bilen som gjør dette mulig det kan muligens kodes bort med tester, modifisering på egenhånd er ikke å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 hvorfor ikke bruke bilbelte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet April 20, 2007 Share Skrevet April 20, 2007 hvorfor ikke bruke bilbelte? Stiller meg bak det spørsmålet... ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aunli Skrevet April 22, 2007 Share Skrevet April 22, 2007 Eg har slitt med samme problem. Du må til eit BMW verksted for å programere bort den funksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 SETT PÅ DEG BELTE DA FOR F***!! Problem løst!! Enkleste sak i verden og den beste forsikring mot skader og DØD i trafikken! I tillegg er det ULOVLIG å kjøre uten belte.. Å kjøre uten bilbelte er rett og slett barnslig oppførsel... puh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 får ikke programert bort denn advarselen, grunnen til det er at det ikke er lov å gjøre det. den er der for å minne deg på at du bryter loven.... når ddet er sagt, så er det bare å jorde kabelen som går inn i beltefeste. merk: blir det opdaget får du en fin bot.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 Vi vet jo alle at det finnes noen blant oss som ikke trenger sele fordi de aldri er innblandet i ulykker. Disse kjennetegnes lett ved at de kan gå på vannet, lese folks tanker og se i fremtiden. Siden dette IKKE gjelder de fleste av oss er bilene utstyrt med sikkerhetsseler for å gjøre det sikrere for oss, og fordi det er mange som tror at de har disse evnene er de ustyrt med så plagsomme påminnelser at folk skal bruke de likevel. Derfor er det ikke meningen å koble de fra heller. Noen som vet hva som skjer hvis man blir truffet av airbag uten å ha sele på? Anbefales ikke å teste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 svar nå bare på spørsmålet! For min del kan jeg se hvorfor han kanskje ikke vil kjøre med belte. De gangene jeg kjører drosje deltid, ønsker jeg IKKE kjøre med belte. Dette er IKKE påbudt for drosje sjåfører! (Grunnet faren for kveling bakfra) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smaavik Skrevet April 23, 2007 Forfatter Share Skrevet April 23, 2007 nå har det seg slik at jeg er fullstendig klar over lovverket i norge, er også klar over konsekvensene av ikke og bruke det i en eventuell kræsj. men denne lyden er noe slitsom viss det bare er snakk om små kjøring til butikken osv. men uansett, takk for de som svarte;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 lyden forsvinner etter ca 5 minutter tror jeg. Eller så kan personen som sitter i bilen reise seg opp i setet. Da tror bilen at setet er tomt. Kanskje litt slitsomt....... men det er jo bare frem og tilbake fra butikken........ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 Jo, BMW verksteder kan programere dette bort i.flg. et medlem her på bimmers som skrev i en annen post som var om akkurat det samme, men med en X5. Saken er at BMW stort sett sier nei når du spør om de vil gjøre det av akkurat de grunnene nevnt tidligere i posten. Du må nesten kjenne en BMW mekaniker, eller rett og slett treffe på riktig mekaniker som ikke har noe imot å utføre dette. Mener å huske at det medlemmet jeg snakker om brukte 1år på å finne et verksted som var villig til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 går også ann å bare bruke en "dummy" altså en festekrok ting som ikke sitter fast i beltet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 Mange nye BMW-er har en vektsensor, serru. Hjelper lite da gitt Med mindre du lar guttungen på 3år å kjøre bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå