Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 318is 93mod. som trenger turbo og 250+ hk..

Hva m å gjøres? hva trenger jeg?

Har ikke vært så mye borti snurre så vet ikke så mye om det.. :?

Hvis man tar et eksempel å gå utifra:

Helt original is motor som trenger mer hester! :twisted:

Hva gjør jeg? :?

Skrevet

Du kjøper ny topppakning som tåler mer! du dreier ned stemplene bytter masse lagere på veiva råder osv!

du kjøper en turbo som du sveises til på grenrører! du kjøper deg en heftig intercooler osv forsatt lyst til å gjøre dette? :P

Skrevet

Eg hadde gitt gass med prosjektet,snurre er tøft uansett ccm :wink:

Du får en bra sprek bil med "kun" 318is også,trenger ikkje koste skjorta heller viss du får noen med deg som kan ting&tang. Kjøp ting litt etter litt.

Skrevet

det var et bra svar :D det behøver ikke koste skjorta er ikke alle som har den råeste motoren .tror en kan ha det morro med en is turbo å jeg :) skal i hvert fall bygge jeg :)

Skrevet

1,8 liter motor med snurre koster mer enn det smaker som folket har sagt over her.

Spør du meg bør du heller ta utgangspunkt i en større motor.

Seksermotor i det minste :wink:

Skrevet

det er ikke bare 6'r som gjellder som messteparten mener. Denne motoren har dem ladet 1,2bar eller mere bare med toppakkningsbytte i sverige. Eller bare mere bensin. Dette er vel en høgkomp motor, så vet ikke hvoedan det er med å dreie for og få ganske lav komp. Kanskje dem blir litt tynn?

Min kammerat satt på med min 318i turbo gjikk mye bedre enn hans andre kammerat sin 325 med effektanlegg. Det var med den gammle t3 turboen og 0.5 i trykk

Er vel arttig for eiger og bygge på sin motor om det er 4 eller 6cyl..

Skrevet

En fulloverhaling av motor, avdreing av stempler, oljeretur i blokk/bunnpanne og muligens tykkere toppakning + ARP bolter. =XX 000kr (?)

Grenrør og turbo + oljeslanger. = X000 kr

Intercooler, dump, rørgate, downpipe og eksosanlegg: X000

Bensintrykksreg, tilleggssprut, større dyser evt datasprut.

Større bensinpumpe, evt catchtanker.

Det blir dyrt, men du har steder hvor egeninnsats kan holde kostnadene nede.

Kjøp deg en bok som omfatter turbosystemer på 4 takts motorer. Anbefaler "Maximum Boost: Designing, Testing, and Installing Turbocharger Systems (Engineering and Performance)" av Corky Bell. Fåes kjøp på amazon.com f.eks. Genial bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...