tmy Skrevet April 24, 2007 Forfatter Share Skrevet April 24, 2007 Ok, skal skru den ut med en gang da, noen tips for at det skal bli så enkelt som mulig å få den ut?, ta løs radiatoren evt? slik at jeg kommer til. Og hvor sitter egentlig vannpumpen, er bak viften og rett under thermostaten er det ikke?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JKJ Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 hadde gåen vannpumpe på gammelbiln, å det var samme symptomene som du beskriver... Vannpumpene er et svakt punkt på disse motorene. fikk en mekaniker til å bytte for meg, så kan desverre ikke hjelpe med prosedyre for bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmy Skrevet April 24, 2007 Forfatter Share Skrevet April 24, 2007 Ok, lettende å høre dette da.. Er livredd for at det skal være det værste. Skal høre med en jeg kjenner som er mekaniker om han har tid til å se på det for meg. Men om noen vet hvor den sitter og hvordan jeg skal få den ut lettest mulig hadde det vært flott å få vite det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annesh Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Prøvde å gjøre det akkurat som du skrev, får ingen luftbobler i det hele tatt og blir ikke varmt i bilen. Slangen ut fra radiatoren er fortsatt kald.Skal jeg sjekke vannpumpen da?. Enten vannpumpen, eller så er det sirkulasjonspumpen. denne har du hvertfall hvis du har m50 motoren.. denne sørger for fullstendig sirkulasjon i systemet. Er denne gåen kan bilen koke hvis den står lenge stille på tomgang. Den sitter hvertfall helt bakerst i motorommet mot torpedoveggen, så går det to slanger inn i den.. funker ikke denne blir det heller ikke varmt i kupeen når bilen står stille ( hvis man ikke har kjørt fra før da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annesh Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Ok, skal skru den ut med en gang da, noen tips for at det skal bli så enkelt som mulig å få den ut?, ta løs radiatoren evt? slik at jeg kommer til.Og hvor sitter egentlig vannpumpen, er bak viften og rett under thermostaten er det ikke?. Hvis du har m50 sitter den hvertfall bak vifta på en måte.. det er hvertfall to tykke slanger som går inn i den.. den er som regel svart og av plastik. sitter som et tykt deksel foran blokka kan du si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmy Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 Ja, skal sjekke den men har litt troen på vannpumpen, varme apparatet har jeg hatt problemer med før jeg fikk bilen, når jeg kjøpte den fungerte det ikke engang. Etterhvert loddet jeg noe på det slik at det fikk strøm og deretter har jeg aldrig hatt varme i bilen fra starten av, den kommer etterhvert når jeg kjører. Hvor er det egentlig vannpumpen sitter, og hvordan får jeg den ut?. Tror den sitter i den viften bak radiatoren, men var noen reimer der også så turte ikke begynne å skru på noe, vil vite helt eksakt hvor den sitter og hvordan jeg skal få den ut. Har ikke lyst å ødelegge noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmy Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 Har skrudd ut alt nå, men den sitter alikevel fast. Eller den delen som holder viften fremme på plass går inn igjennom det "huset" eller hva det nå er, og har løsnet skruene. Men alikevel sitter det fast, hvordan får jeg det til å løsne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkonw Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Nå har jeg ikke lest igjennom alle svarene, men tar en kjapp gjennomgang. la motor gå, skru av lokk til ex. tanken og se om det er sirkulasjon. (det skal være en tynn stråle iallefall om du gasser litt) Om ikke tipper jeg dårlig gjennomstrømning i radiator eller dårlig vannpumpe. Du kan kjøpe middel for å rengjøre kjølesystemet på biltema og følg bruksanvisning. blir det bedre sirkulasjon etter dette, er det mulig du er heldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmy Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 Har allerede prøvd dette, viste seg at det ikke var noe luft i systemet.. Kom vertfall ikke noen luftbobler, men må vite hvordan jeg får ut Vannpumpen fordi den sitter fast alikevel om jeg har skrudd ut alle skruene. Den delen der sitter fast, alle skruene er løs og lurer på at det er den som holder viften som sitter fast inne der, noen som har erfaring med dette?. Får ikke gjort noe serlig før jeg får vite hvordan man løsner det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 26, 2007 Share Skrevet April 26, 2007 Vannpumpen kan sitte godt fast. Helt vanlig. Viss det er sånn som på M40 motoren så skal det vere noen gjenger i et par hull som du kan sette skruer i for å skrue ut vannpumpen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå