Gå til innhold

Turbo eller kompressor på motoren ?  

113 stemmer

1. 1. Turbo eller kompressor på motoren ?

• Turbo så klart! :D
      18
    • Ingenting er som en kompressor på V8! :D
      95

Anbefalte innlegg

Skrevet

en 8'r skal ikke ha no turboshit men en presse :D sikkert endel 325'r som går på en smell selv om du har campingvogn på slep :P

mye skal du ha for motorfester og girkasse oppheng? hvor kjøpte du tørrsump ? vurderer og bygge e36 coupe med enten bmw v8'rn eller chevy ls1 (corvette motor) når 540'n blir solgt etter sommern

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe morro med litt intern konkuranse :D

Vi får avgjøre alt på banen 8)

"De ska iværtfaill itj stå på satsinga" :wink:

Takk til pIMp for bra svar og forklaring på letting av svinghjul.

Skrevet
Kan se tøft ut for en E30 M3 å holde tritt med dette prosjektet.. :wink:

Phhhhfff!! 8) Motoren min skal trimmes opp til 500hk uten sånn falskluft!! :twisted: SÅ SKAL VI SE HVEM DET BLIR TØFT FOR :wink:

:D:D

Skrevet
Hehe morro med litt intern konkuranse :D

Vi får avgjøre alt på banen 8)

"De ska iværtfaill itj stå på satsinga" :wink:

Takk til pIMp for bra svar og forklaring på letting av svinghjul.

Hvor ble det av den potta jeg skulle kjøpe av deg? Skulle møte deg en dag da du skulle inn til byen.. :!:

Skrevet

trodde tørrsump var mer nyttig for å sikre smøring til motoren under mer "ekstrem" kjøring, du får vel ikke så mye hk utav den vel? :?::)

blir ikke dummere av og spør hvertfall :wink:

Skrevet

Hvor ble det av den potta jeg skulle kjøpe av deg? Skulle møte deg en dag da du skulle inn til byen.. :!:

Oii beklager det har gått i glemmeboka. :oops:

Hadde du ringt så hadde vi kunnet avtalt.

Jeg er på sjøen på jobb nå i 5 uker framover så blir litt vanskelig..

Hvis du gir meg adressen din så kan jeg få orga at noen sender den til deg på postoppkrav?

Skrevet

Folk jeg har pratet med som er inne på dragrace motorer sier jeg får litt mere effekt også med tørrsump grunnet mindre motstand for veiva pga at det ikke er et oljebad å plaske rundt i.

Mulig det blir svært lite mere effekt på min motor.. Men all ekstra effekt er jo alltids velkommen :)

Skrevet
en 8'r skal ikke ha no turboshit men en presse :D sikkert endel 325'r som går på en smell selv om du har campingvogn på slep :P

mye skal du ha for motorfester og girkasse oppheng? hvor kjøpte du tørrsump ? vurderer og bygge e36 coupe med enten bmw v8'rn eller chevy ls1 (corvette motor) når 540'n blir solgt etter sommern

Motorfester og girkasse oppheng har jeg nok desverre ikke tenkt å lage for salg. Dette var noe jeg bare laget til meg selv. Har desverre ikke noen mal. Det er litt jobb men veldig kurant å lage selv altså.

Alternativ er å kjøpe hos Alpina hvis du vil bruke 3-4 tusen pr. motorfeste.

Tørrsump kjøper jeg på Ebay :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Tja ikke så mye oppdatering mens jeg er på jobb på sjøen...

Men har fått handlet litt da.

5da2_1_b.JPG

Kjøpt tørr sump olje pumpe. 4 steget. 1 pumpedel og 3 sugedeler.

Denne er beregnet på Nascar motorer så skal vel holde til meg også :D

Skrevet

Nå klør det veldig i fingrene! Har lyst til å skru bil!

Sitter fortsatt på jobb i Sør Amerika men driver å leser om andre sine prosjekt på bimmers. Veldig mye tøft på gang! Jeg å vil hjem å få litt fremgang på ting nå :D

• 5 months later...
Skrevet

Sist jeg var hjemme fra jobb gikk tiden med til å isolere garasjen min og snekkere panel inne.

Men fikk gjort litt bilarbeid også. Fått montert M3 bremser og hjuloppheng bak. Foran var det ferdig. M3 stab.stag og diff oppheng ligger på stua på vent.

Driver også med ombygging av en E36 M3 som etter planen skal være ferdig før jul så den er nok litt prioritert nå.

Bilen min er ikke noe hasteprosjekt men at den skal være klar til sommeren er absolutt et mål! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...