BMW523i Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 Jeg har behov for service på min 523i E39. I tillegg til vanlig service II skal bremseskiver bak en foring foran byttes. Stenshagen skal ha ca 20 000 for alt dette, så jeg vurderer å dra til Sverige med jobben. Er det noen som kan anbefale et godt svensk BMW-verksted i nærheten av Oslo (f.eks. nær Strømstad eller Karlstad)? Takk for alle tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 Skal ha inspection II på min e36 på BMW i Karlstad om en uke. De virket veldig hyggelige på telefon, og kan godt oppdatere med info når jeg har vært der. Prisen er halvparten av hva Stenshagen skal ha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW523i Skrevet April 23, 2007 Forfatter Share Skrevet April 23, 2007 Takk for tipset. Fortell gjerne om dine erfaringer når du har vært der. Har du forresten tlf. nr til verkstedet i Karlstad? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 Hvis dette er den samme, finner du informasjonen du trenger på websiden under: http://www.autowax.se/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet April 23, 2007 Share Skrevet April 23, 2007 Det skal jeg gjøre, om jeg glemmer det er det bare og sende en pm, skal dit som sagt mandag 30. april, en uke fra idag. Autowåx Bil AB Tel. 054 - 21 77 12 -fra noen telefoner må du droppe en null, altså; 004654217712 Bromsg. 9 Box 2117 65002 KARLSTAD Veldig hyggelig på telefon, om du har chassisnummeret til bilen din kan de lettere hjelpe deg, med eksakt pris osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW523i Skrevet April 23, 2007 Forfatter Share Skrevet April 23, 2007 Flott. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 På www.bmw.se finner du alle BMW-forhandlere i Sverige. Nærmeste forhandler fra Svinesund ligger i Uddevalla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Jeg har behov for service på min 523i E39. I tillegg til vanlig service II skal bremseskiver bak en foring foran byttes. Stenshagen skal ha ca 20 000 for alt dette, så jeg vurderer å dra til Sverige med jobben. Er det noen som kan anbefale et godt svensk BMW-verksted i nærheten av Oslo (f.eks. nær Strømstad eller Karlstad)?Takk for alle tips! Du burde også sjekke prisen på Autopower (22 16 50 08) på Nyland. De er også rimlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Stenshagen skulle ha 8500,- for inspection II på e36 325 cab, mens i Karlstad var det rundt 5700,-. Hvis man kan trekke fra mva i tillegg havner det på ca. 4250 = halv pris Men er helt sikkert forskjeller i pris på e39 kontra e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Da har jeg vært hos BMW i Karlstad. Dro hjemmefra kl 08 og leverte bilen der kl 10. Over telefon sa de at de ville ta en 3 timers tid, men når jeg leverte den sa de mellom 4 og 5. Det tok litt under 4, så det er ok. De som jobber på verkstedet er veldig hyggelige, i motsetning til andre steder jeg ikke skal nevne med navn (Autozentrum-Økern). Prisen ble akkurat som de hadde sagt over telefon, SEK 5.700,-. De hadde også litt forskjellig snacks i salgslokalet, M6 cab., 335i Touring, 325 coupe o.l. Det er ikke så mye og finne på når man venter...unntatt og se på biler, det er ca. 5.000 bilforhandlere innen 5 minutts gange, Saab, Volvo, Merc, Hyundai, osv osv. Man kan også leie bil mens ens egen er på service, dette koster fra 300,- til 500,- inkl. 100km kjøring. Si gjerne ifra om det er noe mer du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Stenshagen skulle ha 8500,- for inspection II på e36 325 cab, mens i Karlstad var det rundt 5700,-. Hvis man kan trekke fra mva i tillegg havner det på ca. 4250 = halv pris Men er helt sikkert forskjeller i pris på e39 kontra e36. Må du ikke betale moms på servicen når du tar den i Sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CBX1979 Skrevet April 30, 2007 Share Skrevet April 30, 2007 Du må betale svensk moms i Sverige osv. Jeg har hatt service på mine BMWer i Tyskland flere ganger og betaler da tysk moms (som var 16% og nå er 19% tror jeg). Sparte utrolig mye på å gjøre dette i Tyskland... Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Er vel noe regler at om man er i landet mer enn 24 timer slipper man moms... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Det er en sinnsyk prisdifferanse! Over 3 ganger så dyrt i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirTommy Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Så det eneste man trenger å gjøre er å ringe og avtale time, kjøre over å drikke kaffe mens de sjekker bilen, og deretter handle flesk til mor før du freser fornøyd tilbake over grensa? Easy as dell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå