FlyBoy Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Jeg har et problem med instrument belysningen. Det detter ut av og til (ikke ofte), for så å komme tilbake igjen. På det meste datt det ut i ca 8-10 sek, men som regel er det et relativt raskt blink. Dette er en feil som også oppstår når jeg bruker blink lyset. Akkurat som om det er en jordings feil en plass...? Noen formeninger om dette? Tror jeg har fått utelukket at det ikke er dimmer bryteren som er problemet da lyset ikke kom tilbake med en gang når det detter ut. Har sjekket alle sikringer, men alt er i skjønneste orden. Har åpnet dekslet under rattet (over beina liksom ) og driver å sjekker ledninger. Men da jeg ikke vet helt hva jeg skal se etter, blir det som å lete etter en nål i en høystakk Prøver nå å sjekke at alle kontaker sitter ordentlig, og om noen ledninger er løse. Forslag? Håper på svar som resulterer i en løsning På forhånd, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyBoy Skrevet April 24, 2007 Forfatter Share Skrevet April 24, 2007 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 hmmm. kan dessverre ikke hjelpe deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CSM Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Mja... du er jo inne på det! Sjekke ledninger rundt bevegelsen som oppstår når du setter på blinklyset. Elektronikkrens av kontaktpunkter. Hunnkabelsko kan noen ganger trenge å strammes opp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet April 25, 2007 Share Skrevet April 25, 2007 Du kan jo også bytte pærer, lyset i dashbordet blir vanvittig mye bedre i tillegg til at jeg nesten er sikker på at du blir kvitt problemet med lys som kommer og går, prøv og se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyBoy Skrevet April 25, 2007 Forfatter Share Skrevet April 25, 2007 Takker for svar. Pærene i instrument panelet er byttet for ikke lenge siden, men ikke i resten av dasjbordet. Så de pærene kan jeg jo bytte i tillegg å se har noen innvirkning. Prøvde i hele går å provosere frem blinkingen, men selfølgelig da ville ikke feilen oppstå... Får prøve mer av sjekking av ledninger og kontaker. Alt er mulig! Det umulige tar bare litt lenger tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annesh Skrevet April 27, 2007 Share Skrevet April 27, 2007 jeg har sammen problemet på min e34. Bare at det har kuttet helt ut på den da.. prøver å finne ut hva det kan være, men må nok bare smøre meg med tålmodighet å finne frem koblingskjema ja... men det de andre sier her er jo det spm må gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svimle Skrevet Juli 16, 2008 Share Skrevet Juli 16, 2008 Noen som fant noe løsning på dette HAr samme problemet på min, blinker eller forsvinner en kortere periode når jeg bremser ned mot f.eks kryss og setter på blinklys... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 17, 2008 Share Skrevet Juli 17, 2008 Dynamoen kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svimle Skrevet Juli 17, 2008 Share Skrevet Juli 17, 2008 Dynamoen kanskje? Har sjekket den, den er helt topp. Men da ville vel alle lysene blinke, eller? ingen forskjell på nærlysene, KUN instrumentlysene som forsvinner/blinker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 17, 2008 Share Skrevet Juli 17, 2008 Dette høres ut som et ledningsbrudd eller en overledning som ikke er stor nok til at sikringen går... Du sier at problemet som regel oppstår ved blink. Du har da et blinklysrelé som slår inn; dette lager en vibrasjon som er nok til å forårsake feilen. Jeg ville først sjekket ledningene rundt reléet. Sjekk alle koplingspunkter! Et lite nykk i hver ledning ved koplingspunket kan være nok. Den/de som skaper problemet hopper sansynligvis enkelt ut... Rens og tilkople på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Samme problem på min! Ekstremt irriterende ingen som har funnet ut hva det er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet November 10, 2010 Share Skrevet November 10, 2010 Har samme problemet på min og. det kommer ofte når jeg toucher bremsepedalen, så kommer det sakte men sikkert tilbake igjen i takt med vibrasjonene i bilen. Har hatt ute instrumentpanelet for å sjekke om det var kontaktfeil der, men det var det altså ikke. Har og lagt merke til at det i tillegg til dashen, går det på lysene til bl.a el-vindubryterene/nødblink. Så kontaktfeilen må jo være på en eller annen felles ledning til alle lysene fremmi der. Får forske litt når jeg kommer hjem.. Edit: Det er forresten ikke noen av dere som har en LKM (Light Control Module) liggende? evt. tilgang til en delebil? mener å ha hørt om flere som har fått noen merkelige problemer pga denne LKM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Om ikke du har veldig dårlig tid så selger de brukte LKM-er i dusinvis hos Koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet November 11, 2010 Share Skrevet November 11, 2010 Har nettopp plukket fra hverandre en 525ia helt til metallet. Hvor ligger den modulen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå