Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Edit:

Det er forresten ikke noen av dere som har en LKM (Light Control Module) liggende? evt. tilgang til en delebil?

mener å ha hørt om flere som har fått noen merkelige problemer pga denne LKM.

Om du har en loddebolt kan du bare åpne LKM og se om du finner noen sprukne loddinger.

Loddepunktene er store og enkle å varme opp så det smelter sammen igjen, evt tilfør litt loddetinn med flussmiddel.

Om du har tinnsuger også kan du suge vekk det gamle tinnet og legge på helt nytt.

Tar sikkert 10min-kvarter å ordne :)

Skrevet

Kje:

LKM ligger i sikringsboksen under panseret på min ihvertfall.

KKise:

Har sett noen DIY'er på det ja, jeg har faktisk hatt min åpen for inspeksjon, men kunne ikke se noe galt, og siden jeg ikke har noen backup LKM i nærheten tok jeg ikke sjansen på å begynne å lodde på noe som i utganspunktet fungerer sånn nogenlunde (Man skal alltid ha Murphy's Law i bakhodet ;))

Skrevet

Ok. Har den nok liggende i en eske om du trenger da :) Men vil heller tro at ditt problem er dårlig kontakt til jord. Det sitter to jordingskoplinger under dekselet til rattstammen. Sjekk disse og evt rens. Blinka av og til i instrumentpanelet samt andre lys i dashbordet på delebilen min og det kan stemme godt med dårlig jording.

Skrevet
hvor under dekslet til rattstammen? mener jeg har sett ihvertfall en klump med jordingskoblinger under der.

Like over og til høyre for airbagmodulen. Ser du mange brune ledinger som samles under to muttere er du der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...