Gunnar Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Har vært borti en skade, og motpartens forsikringsselskap har tatt på seg all skyld. Pleier det å lønne seg å få utbetalt x antall lapper og selv finne lakkeringsverksted, handle deler, osv. foran å få leiebil og la forsikringsselskapet ordne alt hos merkeforhandler? Det gjelder skader som trolig beløper seg noe over 20 lapper. Ser egentlig for meg å la de ordne alt, så får vi leiebil og slipper å tenke noe mer på det. De tar til og med på seg å sluttgodkjenne arbeidet som er gjort. Det eneste er at om jeg selv tar alt kan jeg jo f.eks. gå opp en dim på felger, montere plast selv, osv., og om man da kan bli sittende igjen med noen lapper kan det kanskje være interessant.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Det er jo selvsagt ett regnestykke, og ett spørsmål om du har lyst på mer arbeid.. Du har jo en annen bil som trenger hjelp også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Jeg hadde nok valgt å få leiebil og satt bort alt arbeidet. Det har lett for å bli mye arbeid av slikt. Og du har jo nok å gjøre fremover som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 tror jeg hadde satt det bort selv også. forsikringsselskap har som oftes en avtale med firmaer rundt omkring. kan brått ende opp med at det koster mer å gjøre det selv også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Dersom du kan selv, eller kjenner en som kan hjelpe deg, hadde jeg tatt ut pengene.... Jeg fikk igjen 28000 kr på en skadesak en gang! Kjøpte delebil til 5000 kr og måtte lakke utenom. ca 1500 kr.. Da tjente jeg mye på smellen du ... Edit: Selvfølgelig, hvis du har mye å gjøre er det jo ikke noe å ta ut penger for.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Så er jo taksert skade og virkelig skade to forskjellige ting. Kan jo raskt komme over mer enn det som tidligere var forventet. Det er vel et spørsmål om tid til slutt da.. Om det virkelig er vært å "tjene" noen skarve tusen på all den tiden du må legge i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Lever fra deg bilen. Som nevnt tidligere, så kan takst og endelig pris på skaden variere ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Det er jo lettes å sette bort ,hvis det etter kort tid skulle være noe mere feil så går det jo ofte greit å få godkjent tillegstakst .Vet om tilfelle der tillegs taksten ble høyere en egentlig skadeoppgjør.Da er man glad at man ikke tok pengeoppgjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Hvis du lar forsikringsselskapet ordne alt er du garantert bra arbeid, og de står til ansvar hvis opprettingen/fiksingen av skaden ikke er strøken. De er også ansvarlig hvis det for eksempel begynner å ruste etter et år eller to der det er foregått reperasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 "Tjente" selv 11000 kr i fjor på å få ut pengene og ordne det selv. Men det er jo litt opp til deg hvor mye du kan gjøre selv på bilen og åssen skade det er snakk om her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hr.smith Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 har vært borti smell 4 ganger, og alle gangene var det motpartens skyld. Har alltid valgt å ta pengene og fikse selv, og har alltid sitti igjen med en del penger. Sist gang derimot fikk jeg takst på skaden på 23.000, men hvis jeg valgte å få penger utbetalt fikk jeg kun 14.000. Kjenner du en som lakkerer og retter, eller klarer dette selv ville jeg tatt pengene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Det er som regel ingen problemer å legge til differansen opp til den felgen du vil ha. Grunnbeløpet er jo der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 kjenner du noen som lakkerer og retter opp så er det jo bare å høre med han hva han skal ha for å gjøre det. også gir du han litt, også tar du litt hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet April 24, 2007 Share Skrevet April 24, 2007 Får man egentlig full utbetaling om man velger å ta pengene? Trodde det ble endel prosent mindre da men det er mulig jeg har misforstått noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 24, 2007 Forfatter Share Skrevet April 24, 2007 Frode, Ja, det lurer jo egentlig jeg også på. Takstmannen gikk egentlig bare over bilen og noterte alt han så som måtte byttes, og talte i full fart på fingrene.. "1000 der, 1000 her." osv., og det blir jo neppe riktige tall utav slikt. Hadde det vært en Golf hadde han kanskje hatt det i hodet, men ikke på den det gjelder. Hvem er det som bestemmer summen man får utbetalt? Må jeg til takstmann igjen da, eller er det forhandleren som må ta det? Får vel ringe og høre litt i morgen. Vil bare være litt forberedt. Uansett er saken den at bilen er 100% kjørbar som den er. Det er mye pirkefeil som gjør at det blir dyrt - f.eks. er alle skjermbredderne i ulakkert plast bare litt småripete, ikke noe man legger mye merke til. De blir byttet om jeg tar det på forsikringen, men det er jo naturligvis en ting vi greit kunne levd med. Det samme gjelder felgene. Det eneste som må fikses er høyre dør, såvidt litt innklemt og grunningen viser. Noe riper fortsetter litt bak, men er ikke lette å oppdage. Så i utgangspunktet, om jeg KAN få utbetalt 20 lapper, og kun lakker opp døra, så sitter vi igjen med en god fortjeneste - men den skrumper selvfølgelig kraftig inn den dagen vi skal selge bilen siden den er pen ellers. Har forresten sprekk i frontruta også, som ikke har noe med skaden å gjøre, men håper det lar seg gjøre å få tatt det samtidig som de tar resten.. siden vi da har leiebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå