Heen Skrevet April 24, 2007 Skrevet April 24, 2007 Har et problem med at sikring nr. 10 (7.5amp) ryker av og til. Aldri noe spes mønster for når den ryker. Dette gjelder en -90 modell E30 325i Sikringen går hvertfall til turtall, bensinnivå, vanntemp og vifteanlegget. Noen som har vært borti dette ? Kan alltids måle meg fram og prøve mye, men dette kan fort ta lang tid. På Forhånd Takk
Heen Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 Dette begynner å bli veldig irriterende nå! Sikringen går ikke når den står stille på tomgang. Merker spes at den går når man gir på litt, og dette har med turtall/tenning eller vibrasjoner vet jeg jo ikke. Noen tips om hva dette kan være?
Yngvejos Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Begynn med å sjekke ledningen til ryggelysene. Den har en tendens til å ryke der den kommer inn i bilen (under girmansjetten). Bruker sikringen å ryke når du girer?
Heen Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Skrevet Juni 25, 2007 Ja en plass må man jo begynne.. Men dere mener altså at ledningsnett til baklys kan ha noe med dette å gjør? Ryker ikke spes når jeg girer nei.. Vet at problemet kan ligge en helt annen plass enn det som er logisk, så jeg får sjekke. Takk for tipset
icc Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 Når det ikke er noe spesielt mønster så vil jeg anta at det er kommet vann inn i en dårlig skjøyt eller noe slikt.
Heen Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 Prøvde meg litt på ledningsnettet til baklysa i går, og oppdaga enda en elektrisk feil. Det ene kjørelyset er dødt, mens brems og blink er ok. Pluggen har heller ikke 12v, og "mellomkobler boksa" som ligger på venstresida i bagasjerommet er bytta uten resultat. Prøvde å sjekke etter jordfeilen senere, og da brøt sikringen etter bare få sekund. Altså: Det er verre enn før! Maddafakk! Noen flere tips ?
Heen Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Skrevet Juli 1, 2007 Har muligens funnet feilen. Har byttet hele instrumentpanelet, og det har gått bra et par dager.
RoaldJ Skrevet Juli 1, 2007 Skrevet Juli 1, 2007 kan høres ut som en kortsluttning i printplata i instrumentpanelet da ja.
Heen Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Skrevet Juli 7, 2007 Neida..har kjørt feilfritt et par dager, men nå røyk sikringa IGJEN. Faens dritt! Og det der kan være ALT mellom himmel og jord i hele bilen.. Er veldig åpen for flere tips og råd.
Dirty Skrevet Juli 7, 2007 Skrevet Juli 7, 2007 Kjøp ny bil neida hehe skjekk kablene mellom bagasjelokk og trunk ! hadde samme feil som deg da var det brudd der og de lå å koste seg uten isolasjon men dog det var en e36 da!
ehrnst Skrevet Juli 7, 2007 Skrevet Juli 7, 2007 i tilfelle du trenger hjelp til å finne ut av hva sikringen går til kan du sjekke her: http://e30klubben.net/e107_plugins/foru ... c.php?1540 10 7.5 Serviceindikator Instrumenter Bremseslitase-system Ryggelys OBC Starter Bensintilførsel Checkpanel Stopplys/cruise
Heen Skrevet Juli 8, 2007 Forfatter Skrevet Juli 8, 2007 Kjempeflott Visste en del av de tingene på lista, men noe var nytt. Baklysa m.m er sjekka. i.o.m at det ikke er noe mønster for når sikringen ryker, kan det nok ta seg tid å finne. Kjempeflott med slike tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå