Gå til innhold

E30 restaurering og turbokonvertering

ipox
 Share

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg av støtfangere før jeg gikk hjem fra jobb, for å se om det var rust. Null hul!! :D

Eneste som var brunt var hengerfestet. Det ble demontert og kastet!

Det er mulig bilen skal lakkeres denne uken. Og jeg er veldig usikker på farge. Har tenkt på en koksgrå metallic, svart matt, og blå. Eller andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Da vart d turbo læll da! :D

Fikk tak i en liten Garrett snurre forrige helg, så da ser det ut til at det blir m40b16 turbo :)

Etter en langtur med bilen viste det seg at det fylles opp med bensin i oljen. Så jeg må nok skifte stempelringer. Skal prøve å få laget tykkere toppakning også, for å få ned kompen til ca 8:1. Skal etter hvert prøve å få den godkjent med turbo, hvis det viser seg at det holder sammen. Holder det ikke får jeg gå for en m10 motor.

Er kontoen som bestemmer hvor fort dette går. Håper å ha den klar til høsttreffet på ACR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt med bilen i dag også. Tatt bort hengerfeste og ledningsnett, skiftet venstre forskjerm, Sveiset litt rust i bagasjerommet, laget nye fester til påfyllingsrøret på bensintanken, og sparklet igjen de siste småbulkene.

Forskjermen jeg skiftet var ny, men det var 4 småbulker som jeg måtte legge i... :evil:

DSC00281.JPG

Framskjerm demontert.

DSC00283.JPG

Gjorde rent og la på et ekstra lag tectyl.

DSC00285.JPG

Ny forskjerm montert, oppripet, bulket og fin. grrr

DSC00287.JPG

Litt rust :)

DSC00288.JPG

Og litt til...

DSC00289.JPG

DSC00290.JPG

DSC00294.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynnt å montere sentrallås med fjærnkontroll. Er i grunn en ganske grei sak på e30. God plass til motor i dørene. Monterte i førerdøra, tok ut låssylingeren og sveiset igjen hullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Har blitt dårlig med bilskruing i det siste. Mye tull på den forrige jobben, samt ferieavvikling har gjort at bilen har måttet vente.

Men nå skal den til pers igjen. Har byttet jobb og der har vi lakkboks som vi disponerer fritt til eget bruk :D

Før det blir turbomotor, blir det lakkering, og litt nytt innvendig. Kommer med nye bilder når jeg har kommet i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Da ser det ut til at jeg må fortsette tråden :)

Har kjøpt inn dette:

Garrett GT20 turbo

NN intercooler L:40cm, H:15cm, D:10cm

Bensintrykksregulator 1:1,2

Større bensinpumpe

Turbotrykk måler

AFR måler

Oljetempmåler

Diverse siliconslanger og rør

Bilder kommer etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...