hartvix Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Har støtt på et absurd problem her når jeg skulle legge om til sommerdekk. Tre av dekkene gikk helt fint - jekke opp, ta ut boltene, bytte hjul. Men, det siste hjulet (høyre bak) - jeg får ut boltene men hjulet sitter bom fast og vil ikke av!? Hva i all verden er dette - hjulet pleier jo å ramle av av seg selv når boltene er ute. Vi har prøvd med hammer, spett, røske og dra og det rikker seg ikke engang. Jeg er sikker på at jeg kunne kjørt rundt uten bolter, så fast sitter det ... Noen som kan hjelpe?
Padi Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Hadde samme problemet med min gamle bil.Det er enten eiring eller rust som gjør det. Jeg endte opp på dekkmann for å få hjelp.Det de gjorde da var og finne fram ei plastbelakt slegge og begynte og dunke rundt på insiden av felgen.Så da måtte felgen gi opp til slutt og den kom av. Det du må gjøre er og gjøre reint samt smørre flaten med kopperslipp samt på boltene.Da slepper du dette problemet igjen..
ready2ride Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Va hiti re same eg å på e46'en min... litt jogging måtte t så løsna dekke t slutt!
kabeldeigen Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Prøv å spenn fra baksiden av hjulet, det hjelper.
hartvix Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 Det du må gjøre er og gjøre reint samt smørre flaten med kopperslipp samt på boltene.Da slepper du dette problemet igjen.. Yes, men det er EMM Sport som hadde av nettopp dette dekket sist da de bytta hjulsylinder der i vinter ... Jeg får vel prøve å spraye 5-56 eller noe rustspiser og se om det hjelper.
Ninja ZX6-R Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Skru inn boltene bare litt, og kjør litt med det. Ta noen brå bevegelser. Da kommer det garantert..
ruberhai Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Hadde samme problem, står du å slår og vrir lenge nok skal du se hjulet løsner
Gunnar Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Det beste trikset er som regel å sørge for at bilen står skikkelig støtt på en stødig jekk, og virkelig ta fart og sparke til det helt ute på kanten, oppe eller nede om det er et fremhjul (de svinger). Har også lagt meg under bilen og sparka i bunn, funka det også.
P.I.B Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Skru inn boltene bare litt, og kjør litt med det. Ta noen brå bevegelser. Da kommer det garantert.. Jepp. Det fungerer bra!
02 Touring Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 2X4" 2,5 meter og slegge fra innersiden av felgen.
hartvix Skrevet April 27, 2007 Forfatter Skrevet April 27, 2007 Yes, fikk det av til slutt med metoden som nevnt over: skru ut mutterene ca. 1 cm og så bånn gass over noe brostein, så sa det til slutt *dunk* og *ratle-ratle-ratle-ratle*
Jealous_much Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Yes, fikk det av til slutt med metoden som nevnt over: skru ut mutterene ca. 1 cm og så bånn gass over noe brostein, så sa det til slutt *dunk* og *ratle-ratle-ratle-ratle* Hehe det hadde ikke jeg tørt og gjort
Bjørner Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Det beste trikset er som regel å sørge for at bilen står skikkelig støtt på en stødig jekk, og virkelig ta fart og sparke til det helt ute på kanten, oppe eller nede om det er et fremhjul (de svinger).Samtlige vinterhjul satt som som støpt på min e39. Pøste på med 5-56 og sparka med full kraft i overkant og nerkant. Traff felgen med et sparkene.....
efjeldse Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Har også lagt meg under bilen og sparka i bunn, funka det også. Dette er jo genialt for de som har en litt ustabil garasjejekk eller dårlig underlag
BoSJo Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 På stål felge går det an å ta en gammel skruetrækker (flat kerv), stikke den skråt inn i bolt hullet så den ligger seg mellom felgen og skiven, bruk da hammer på skruetrekkeren, og byt hull etter noen slag. Da kommer den stille og roligt lengere og lengere ut. Har for store føtter til å sparke på hjulet rammer bare skjermen jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå