StianBlåvarp Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Har 10m2 strømkabel nå.. Har fått Rockford Fosgate 801s forsterker på 2400 watt.. men det som er problemet er at når jeg hører musikk med en basser, og skal koble inn den andre, så blir bassen lavere, liksom at jeg hører den fordeler bassen utover da. og da blir det bare sugen bass.. Så lurte på om det er for liten strøm kabel da?? hva burde jeg heller bruke?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 nå er ikke jeg kjent med forsterkeren din. men har du sjekka jordkabel? en tommelfinger regel er at jord skal være like stor, eller større... tror kanskje det er en ide å skaffe større kabler. eller en kondensator.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 mye forliten kabel. dem sier min 21mm2 til 1000w... har selv 30mm2 på mitt nå, ca 1200w. men din forsterker er en monoblokk... tror ikke den tåler 2 bassere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Har du noe mere info om elementene du bruker? Hva er ohmen på det ene du bruker og bruker du samme elementet når du bruker 2stk? Kasse konstruksjonen kan også ha noe og si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianBlåvarp Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 mye forliten kabel. dem sier min 21mm2 til 1000w... har selv 30mm2 på mitt nå, ca 1200w.men din forsterker er en monoblokk... tror ikke den tåler 2 bassere... Min er 2 kanal! men får prøve med ny kabel! men hvor stor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 mye forliten kabel. dem sier min 21mm2 til 1000w... har selv 30mm2 på mitt nå, ca 1200w.men din forsterker er en monoblokk... tror ikke den tåler 2 bassere... At det er en monoblok har ikke noe å si for hvor mange elementer den tåler. Er nok i tilfellet motsatt siden monoblokker tåler lavere ohm så er sjansene for at han kan ha 2stk elementer på den større enn om han har en 2kanaler brokoblet. Da tåler den sikkert ikke lavere enn 4ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianBlåvarp Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 Har du noe mere info om elementene du bruker? Hva er ohmen på det ene du bruker og bruker du samme elementet når du bruker 2stk? Kasse konstruksjonen kan også ha noe og si.. Jeg bruker http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx? ... 1&StuntID= den kassen, men en sånn subber, + en Cervin wega som jeg har lånt av min bror, han sa den var på ca 500watt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Så du bruker forskjellige elementer? Da er det ikke så rart det blir grøt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianBlåvarp Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 Så du bruker forskjellige elementer? Da er det ikke så rart det blir grøt. å?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Ja. siden dem ikke er like kraftige ødelegger dem bare for hverandre. Han ingenting å si om begge er på 500w. Watt er bare tull.. Det har med slaglengde +++ og gjøre. Kjøp det heller ett bra element så vil du merke at det blir mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianBlåvarp Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2007 Ja. siden dem ikke er like kraftige ødelegger dem bare for hverandre. Han ingenting å si om begge er på 500w. Watt er bare tull.. Det har med slaglengde +++ og gjøre. Kjøp det heller ett bra element så vil du merke at det blir mye bedre. så du annbefaler at jeg kjøper meg 1 bare element og kasse til det?? også trenger jeg ikke å bytte kabel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Du har uansett alt for liten kabel til den forsterkeren, men det er ikke det som er det største problemet nå. Men ja.. bytt kabel så slipper bilen din å ta fyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Du kan selvfølgelig kjøpe deg 2stk bra elementer også. Bare dem er like. Du har tydligvis forsterker til å drive det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Men det at den ene subwooferen gir dårligere bass når han kobler på den andre, er vel litt rart? Han bruker jo hver sub på hver sin kanal. Kan kanskje ha noe med strømkabelen å gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 1, 2007 Share Skrevet Mai 1, 2007 Selfølgelig forsterkeren trenger mere strøm. Men han skrev ikke at bare den ene bassen ble dårligere. Men nå vet jeg ikke om han har kjørt den brokoblet når han bruker den alene og så setter den over på en kanal når han bruker begge. "The Rockford Fosgate RF 801S ampflifier, gives 928 RMS @2_Ohm (bridged)" Så litt forskjellige meninger om hvor mye effekt det er i den forsterkeren ute å går. 10mm2 er nok for lite uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå