Gå til innhold

E39 Tømme askebeger.

cazber
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde tidligere en E34, og har nå kjøpt meg en 99' E39, men finner ikke ut hvordan jeg kan ta ut askebegeret fra midtkonsollet og få tømt det. Dette burde jo være ganske enkelt, så det satt langt inne før jeg skrev dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjapt svar.

Har prøvd det, men fikk det ikke ut likevel. Det er et hull i metallet i "koppen" (mot førersiden). Tror kansje det ikke skal være hull her, men noe annet. Virker som "koppen" sitter fast i noe i bunnen. Kan bikke den litt bakover, så kommer det et slags lite klikk, men kommer likevel ikke opp. Utrolig hva slagt problemer man kommer borti:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt merkelig ja. Den skal sprette opp når du skyver lokket tilbake. En slags fjærbelastet mekanisme det der. Mulig denne mekanismen er ødelagt. Husker ikke i farta hvordan det ser ut nedi der, men kan ikke huske det skal være noe hull i koppen. Mulig dette er laget fordi man må bruke det hullet, huke noe nedi der og dra opp "koppen" siden den ikke kommer opp på vanlig måte... Bare litt vill gjetting fra min side. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt askebeger hang og fast men kom etter litt lirking..

Gikk låsemekanismen på din kasettspiller også i stykker da du skulle ta den ut? Fant du noe løsning på det? Min virket fint da jeg skulle teste dette, men kom en rar lyd da jeg skulle ha den ut, og så gikk det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hørt at man skulle stikke inn et skrujern og skyve inn. Det skulle man ikke. Man skulle vri mellom 2 stenger. Man skøv da disse stengene fra hverandre, og kassettspilleren skulle klikket ut. Med brute force klarte jeg faktisk å dra den ut, men låsemekanismen var ikke helt i 100 etterpå, men tror jeg kan få fikset den igjen, med litt fikling. Foreløpig har jeg satt i uoriginal spiller for å få litt bedre lyd. Bestillt ny business cd på tyske ebay, men ikke kommet enda. Får se om ikke den bare blir satt i ved evt. salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassettspilleren er enkel å få ut.

Hvis du tar av volumknappen så vil du se en liten torx skrue, den skrur du en halv omdreinig på, så vil displayet løsne.

Dere kan lese om det HER

Det skal ikke være nødvendig å bruke makt for å få det ut, da går det som regel til helvete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer tydligvis ikke helt. På min kassettspiller, skal man ta av volumknappen, så kan man stikke inn et flatt skrujern, mellom 2 metallplater, og vri 90 grader. Disse 2 metallplatene vil da presses fra hverandre, og låsemekanismen løses ut. Dette så jeg tydlig etter at spilleren var kommet ut (og mekansimen ødlagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer tydligvis ikke helt. På min kassettspiller, skal man ta av volumknappen, så kan man stikke inn et flatt skrujern, mellom 2 metallplater, og vri 90 grader. Disse 2 metallplatene vil da presses fra hverandre, og låsemekanismen løses ut. Dette så jeg tydlig etter at spilleren var kommet ut (og mekansimen ødlagt).

Nettopp!

Var akkurat som meg det der, bortsett fra at jeg første gang fikk den ut av bilen og inn igjen uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 98 modell, men tror det er den som er 99 modellen. Første gangs registrert 21.09.98. Mulig det er et skille. Var i hvert fall lett å se hva jeg skulle ha gjort, etter at jeg fikk spilleren ut:)

Har også en irriterende knirking, som høres ut som kommer fra venstre bakhjul. Knirker liksom en del når man kjører sakte og med små ujevnheter i veien. Ved større dumper hører jeg ikke noe. Har kansje noe med at bilen har stått stille i ca 6 måneder før jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 98 modell, men tror det er den som er 99 modellen. Første gangs registrert 21.09.98. Mulig det er et skille. Var i hvert fall lett å se hva jeg skulle ha gjort, etter at jeg fikk spilleren ut:)

Har også en irriterende knirking, som høres ut som kommer fra venstre bakhjul. Knirker liksom en del når man kjører sakte og med små ujevnheter i veien. Ved større dumper hører jeg ikke noe. Har kansje noe med at bilen har stått stille i ca 6 måneder før jeg kjøpte den.

Sjekket om stabstagforinger er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...