Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hva deleneer for no og om det er vansklig å montere slikt selv.

Har allerede simmons racing potte men skjønner at det er no mer som skal til før det er et effekanlegg.

Skrevet

I et effekt annlegg har eksosen mindre motstand og og hk blir høyere.

Men det er ikke så veldig merkbart såsant du ikke har annet trim på bilen. Hvis du kun bytter den siste potta vil du nok ikke merke no forskjell utenom lyden.

Skrevet

vell. jeg har byttet ut orginal luft filtret med green filter. Sånn firkantet inne i boxsen.

Hva med "dummy catalysator" er det noe å satse på? hva for funksjon og nytte har den?

ser de selger det på scheidemann

Skrevet
vell. jeg har byttet ut orginal luft filtret med green filter. Sånn firkantet inne i boxsen.

Hva med "dummy catalysator" er det noe å satse på? hva for funksjon og nytte har den?

ser de selger det på scheidemann

Man mister en del hester gjennom Kat'n så en dummy er en katalysator som ser ut som akkurat det, men mangler den motstatnden som en vanlig katalysator har, ergo litt mer effekt.

Skrevet

Man bruker ikke effektanlegg til å trimme motorer med..

Effektanlegg etter min mening kan kun brukes til å justere lyden i bilen slik at man får den lyden man er ute etter, og denne skal ikke være bråkete, bare litt høyere enn orginal mest for å få frem den gromme 6`er lyden det er i motoren (såfremst du ikke har 4`er motor eller det som større enn 6`er da..)

Skal et effektanlegg gi effekt som er merkbar, så må du nok gjøre noe mere med motoren, som f.eks turbo eller noe slikt.

I allefall:

Min mening tilsier at effektanlegg hører hjemme på trimmete motorer for at trimen skal få yte fullt ut, ikke for å være trim i seg selv alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...