Padi Skrevet Mai 5, 2007 Skrevet Mai 5, 2007 Hei. Jeg har et problem som jeg ikke skjønner noe av.Jeg får en during i bilen når jeg gir på og da varer lyden fra 1500 og oppover i rpm samt når jeg ligger i ca 1500 rpm(den kommer ikke vist jeg øker hastigheten sakte).Lyden kommer også vist jeg ligger i ca 70 km/t på crusen og bilen kommer i en nedovebakke og den må holde igjen på giret.Da kommer også lyden på ca 1500 rpm.Dette problemet ligger ikke i automatkassen og det hvet jeg fordi den er byttet mot en fabrikk ny kasse med ny converter og det hele. Jeg føler lyden kommer fra bakenden av bilen. Nei ikke vett jeg,men er det noen som kan hjelpe meg her. Bilen er en 320 dat 2003 mod og den er kjørt 103000 km.
Padi Skrevet Mai 5, 2007 Forfatter Skrevet Mai 5, 2007 Takker for det pallen.. Er det noen andre som har et forslag eller
Bjojoh Skrevet Juni 28, 2007 Skrevet Juni 28, 2007 Hei.Jeg har et problem som jeg ikke skjønner noe av.Jeg får en during i bilen når jeg gir på og da varer lyden fra 1500 og oppover i rpm samt når jeg ligger i ca 1500 rpm(den kommer ikke vist jeg øker hastigheten sakte).Lyden kommer også vist jeg ligger i ca 70 km/t på crusen og bilen kommer i en nedovebakke og den må holde igjen på giret.Da kommer også lyden på ca 1500 rpm.Dette problemet ligger ikke i automatkassen og det hvet jeg fordi den er byttet mot en fabrikk ny kasse med ny converter og det hele. Jeg føler lyden kommer fra bakenden av bilen. Nei ikke vett jeg,men er det noen som kan hjelpe meg her. Bilen er en 320 dat 2003 mod og den er kjørt 103000 km. Har et lignende problem. Har du funnet ut noe om ditt? Se mitt innlegg: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=53667
Dirty Skrevet Juni 28, 2007 Skrevet Juni 28, 2007 Mellomakseloppheng eller hardyskive? tror jeg ikke det er!" da ville du ha kjent det når du akslererte fra 0 og oppvover , prøv å sving bra og gi gass da kjenner du om hardykoblingen din er dorlig eller at opphenge er knekt\laust
M Thorsen Skrevet Juni 29, 2007 Skrevet Juni 29, 2007 hadde lignende ulyd i min nylig, men det ulte kanskje mer en durret, byttet ihvertfall hardyskive,bærekule og traversforinger og det forsvant,men hvilke av elementene som skapte lyden aner jeg ikke ,jeg trodde også det var kassa men den viste seg å være fin
Bjojoh Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Takker for det pallen..Er det noen andre som har et forslag eller Fikk du ordnet dette? Ev. hva var årsaken?
Fredrik Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Jeg hadde en tilsvarende durelyd og da var problemet at det bakre gummifestet på eksospotten ikke var tilstrekkelig fleksibelt (koagulert gummi) og at vibrasjonene derfor forplantet seg opp i chassis. Del nr. 2 på dette bildet. Delen ble skiftet til en ny og problemet forsvant...
Bjojoh Skrevet August 2, 2007 Skrevet August 2, 2007 Jeg hadde en tilsvarende durelyd og da var problemet at det bakre gummifestet på eksospotten ikke var tilstrekkelig fleksibelt (koagulert gummi) og at vibrasjonene derfor forplantet seg opp i chassis. Del nr. 2 på dette bildet. Delen ble skiftet til en ny og problemet forsvant... Hvordan fant du ut dette? Kan man se dette på gummifestet eller må jeg bare feilsøke? Skal på verksted på mandag og hvis det kun er en slik bagatell så sparer jeg jo en god del tid og penger
Fredrik Skrevet August 9, 2007 Skrevet August 9, 2007 Hvordan fant du ut dette? Kan man se dette på gummifestet eller må jeg bare feilsøke? Skal på verksted på mandag og hvis det kun er en slik bagatell så sparer jeg jo en god del tid og penger Bilen var først hos BMW her i Århus i et håp om at de fant ut av hva som var årsaken til duringen. De mente at innmaten i den bakre potten var brent i stykker og at jeg derfor burde skifte til en ny potte. Jeg hadde mine tvil iom. at bilen kun var to år gammel og kjørt ca. 40000 Km, men jeg aksepterte allikevel forslaget for å legge problemet bak meg. Selvfølgelig var det ikke den bakre potten som var problemet... det var stadig en irriterende during ved ca. 1200 rpm. Jeg fikk deretter min bedre halvdel til å holde gassen ved 1200 rpm, mens jeg selv forsøkte å lokalisere hvor duringen kom fra. Kort tid etter oppdaget jeg at hvis jeg holdt godt fast i den bakre potten ble duringen borte... og dermed var det ikke vanskelig å finne ut at problemet var gummifestet.
Bjojoh Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 Hvordan fant du ut dette? Kan man se dette på gummifestet eller må jeg bare feilsøke? Skal på verksted på mandag og hvis det kun er en slik bagatell så sparer jeg jo en god del tid og penger Bilen var først hos BMW her i Århus i et håp om at de fant ut av hva som var årsaken til duringen. De mente at innmaten i den bakre potten var brent i stykker og at jeg derfor burde skifte til en ny potte. Jeg hadde mine tvil iom. at bilen kun var to år gammel og kjørt ca. 40000 Km, men jeg aksepterte allikevel forslaget for å legge problemet bak meg. Selvfølgelig var det ikke den bakre potten som var problemet... det var stadig en irriterende during ved ca. 1200 rpm. Jeg fikk deretter min bedre halvdel til å holde gassen ved 1200 rpm, mens jeg selv forsøkte å lokalisere hvor duringen kom fra. Kort tid etter oppdaget jeg at hvis jeg holdt godt fast i den bakre potten ble duringen borte... og dermed var det ikke vanskelig å finne ut at problemet var gummifestet. Takk for tipset Fredrik. Skal prøve dette men er litt i tvil på om det er samme during på min bil. Jeg får during når bilen må jobbe litt, dvs. oppoverbakker rundt 2000 rpm. Det kan være fra 40 - 100 km/t. Hvis jeg slipper gassen litt så stopper duringen eller vis jeg gasser mer. Skal sjekke foringa i ettermiddag. Til PADI - Fikk du ordnet ditt problem?? Håper det er greit jeg låner tråden din?
morbær Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 Håper du finner ut av det Bjojoh, har postet en tråd med et liknende problem her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=56997&highlight= Bilen står nå hos Autozentrum Gardermoen siden den stoppet tvert for 2.gang på to uker (annen feil som ikke har noe med duringa å gjøre men derimot sannsynligvis en av dieselpumpene), skal gi tilbakemelding hvis de finner ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå