Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det var på tide å lage en liten prosjekttråd selv, siden det har blitt noen timer i garasjen i vinter!

Litt historie:

Modell: 1987 E30 M3

Km: ca 180000

Har hatt bilen i litt over ett år nå og er strålende fornøyd med den.

Den er godkjent ombygd til M3(alt står i vognkortet,og alle ombyggingspapirer er i orden) d.v.s at fra torpedoveggen og bakover er det "orginalbilen" mens foran er det en 320 ramme.. Kjøpte den av en voksen mann i 40 årene som selv importerte og ombygde bilen i 1997. Han hadde fire biler og brukte M3`n som sommerbil frem til jeg kjøpte den. Har rullet ca 20000 på 8 år!..

Siden jeg kjøpte den har jeg påkostet den blant annet:

-Overhaling av motor på merkeverksted med skift av plugger,olje,filter osv (dette var rett før vinterlagringen). Pluss skift av alle kjølesystemslager i motoren

-Nytt batteri

-18" felger med 225/40 dekk

-Effektanlegg med DTM-stusser

-FK DTMspeil

-Full skinnrens og behandling av hele interiøret

-Ny gikule med lys (ikke montert enda)

-K&N fiter kit

-Hvite front og sideblink

-///M-pedalsett

På ønskelisten er:

-Sorte DE-baklykter

-Carboninnsug

Her er et bilde av hvordan den så ut før vinterlagringen!Ja den var skitten der ja..... :shock:

dsc00018yy1.jpg

Og hvordan der ser ut idag

paintdsc00151uk8.jpg

jbzee758a1e1gjlrrt8a.jpg

• Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bare et tips: 225/40-18 vil du få problemer med å få på foran med mindre du har gjort noen endringer på hjulvinkler. Om ikke så kommer det til å subbe i bakkant av skjermene. Snakker av erfaring :?

Ellers så er svart E30 M3 kjempeflotte biler 8)

Skrevet

Kommer oppdatering med flere bilder så snart som mulig! Takk for tipset om dekkene, skal bare legge om to å sjekke, hvis det blir problemer får jeg prøve med 215 forran..

Nei denne ikke vært i gjerdsvika :)

Har forresten gått til innkjøp av ///M-pedalsett også :D

Skrevet
Kommer oppdatering med flere bilder så snart som mulig! Takk for tipset om dekkene, skal bare legge om to å sjekke, hvis det blir problemer får jeg prøve med 215 forran..

Nei denne ikke vært i gjerdsvika :)

Har forresten gått til innkjøp av ///M-pedalsett også :D

225/35 er det korrekte. Det er ikke bredden, men høyden som er problemet. Bak er det god plass.

Skrevet

Tok ut hele interiøret for 2 uker siden. Kjøpte meg lærbalsam,lærshampoo og lærvoks til behandling av setene. Hørte med en kompis som hadde brukt det i sin E28 535, med meget godt resultat! Så det måtte testes. Her er noen bilder :)

dsc00027zu0.jpg

her er setene før behandlingen

dsc00028qf1.jpg

litt "sprukne" og grå

dsc00030vh8.jpg

her er etter en behandling, er ganske så fornøyd!

dsc00031qs1.jpg

Etter at det hadde stått å "tørket" en natt, gikk jeg over med lærolje en gang til

dsc00032te3.jpg

Brukte denne behandlingen på HELE innredningen(alt er svart skinn) og er ganske fornøyd med resultatet :)

Var forresten en liten slark i førerseteryggen, som har vært der siden jeg kjøpte bilen. Jeg monterte av bakplaten og til min store glede fant jeg en løs skru på innsiden! Fant hullet den skulle i og VIPS så hadde jeg en fast og go spostsstol med mjukt og deilig skinn :D

Skrevet

pen bil=) en sånn bil står på min ønskeliste ja=)hehe....

tror det bare blir bedre å bedre hvis du tar den behandlingen av setet "oftere".. at det går en liten stund imellom hvær gang men ikke mange måneder..

Skrevet
pen bil=) en sånn bil står på min ønskeliste ja=)hehe....

tror det bare blir bedre å bedre hvis du tar den behandlingen av setet "oftere".. at det går en liten stund imellom hvær gang men ikke mange måneder..

Takk for det :) Ja jeg brukte bare en fjerde-del av behandlingsmiddelene så skal gå over flere ganger ja!

Kan no legge ut et bilde bilen min og en kompis sin..Går i BMW :D

dsc00019paintjf6.jpg

Og et bilde av Dekktransporten min :)

dsc00034fl1.jpg

Skrevet

Ja blir det treff stiller jeg gjerne opp! Gleder meg som en unge til å hente skiltene nå, må bare få unna dinna vinterbilen først..

Og ja tror det kommer til å bli bra med ny felgene og hvite blink :lol:

Skrevet
Hvor kjøpte du den skinnbehandlingen?

Kjøpte den faktisk på Biltema. Betalte vell ca 150,- for alle tre produkta tror jeg.

Da var hvite blink, nye blanke bmw-emblemer til senterlokket på felgene og øyelokk til lyktene innkjøpt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...