Gå til innhold

///Martin`s E30 M3 SOLGT!

///Martin
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide å lage en liten prosjekttråd selv, siden det har blitt noen timer i garasjen i vinter!

Litt historie:

Modell: 1987 E30 M3

Km: ca 180000

Har hatt bilen i litt over ett år nå og er strålende fornøyd med den.

Den er godkjent ombygd til M3(alt står i vognkortet,og alle ombyggingspapirer er i orden) d.v.s at fra torpedoveggen og bakover er det "orginalbilen" mens foran er det en 320 ramme.. Kjøpte den av en voksen mann i 40 årene som selv importerte og ombygde bilen i 1997. Han hadde fire biler og brukte M3`n som sommerbil frem til jeg kjøpte den. Har rullet ca 20000 på 8 år!..

Siden jeg kjøpte den har jeg påkostet den blant annet:

-Overhaling av motor på merkeverksted med skift av plugger,olje,filter osv (dette var rett før vinterlagringen). Pluss skift av alle kjølesystemslager i motoren

-Nytt batteri

-18" felger med 225/40 dekk

-Effektanlegg med DTM-stusser

-FK DTMspeil

-Full skinnrens og behandling av hele interiøret

-Ny gikule med lys (ikke montert enda)

-K&N fiter kit

-Hvite front og sideblink

-///M-pedalsett

På ønskelisten er:

-Sorte DE-baklykter

-Carboninnsug

Her er et bilde av hvordan den så ut før vinterlagringen!Ja den var skitten der ja..... :shock:

dsc00018yy1.jpg

Og hvordan der ser ut idag

paintdsc00151uk8.jpg

jbzee758a1e1gjlrrt8a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 183
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare et tips: 225/40-18 vil du få problemer med å få på foran med mindre du har gjort noen endringer på hjulvinkler. Om ikke så kommer det til å subbe i bakkant av skjermene. Snakker av erfaring :?

Ellers så er svart E30 M3 kjempeflotte biler 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer oppdatering med flere bilder så snart som mulig! Takk for tipset om dekkene, skal bare legge om to å sjekke, hvis det blir problemer får jeg prøve med 215 forran..

Nei denne ikke vært i gjerdsvika :)

Har forresten gått til innkjøp av ///M-pedalsett også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer oppdatering med flere bilder så snart som mulig! Takk for tipset om dekkene, skal bare legge om to å sjekke, hvis det blir problemer får jeg prøve med 215 forran..

Nei denne ikke vært i gjerdsvika :)

Har forresten gått til innkjøp av ///M-pedalsett også :D

225/35 er det korrekte. Det er ikke bredden, men høyden som er problemet. Bak er det god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut hele interiøret for 2 uker siden. Kjøpte meg lærbalsam,lærshampoo og lærvoks til behandling av setene. Hørte med en kompis som hadde brukt det i sin E28 535, med meget godt resultat! Så det måtte testes. Her er noen bilder :)

dsc00027zu0.jpg

her er setene før behandlingen

dsc00028qf1.jpg

litt "sprukne" og grå

dsc00030vh8.jpg

her er etter en behandling, er ganske så fornøyd!

dsc00031qs1.jpg

Etter at det hadde stått å "tørket" en natt, gikk jeg over med lærolje en gang til

dsc00032te3.jpg

Brukte denne behandlingen på HELE innredningen(alt er svart skinn) og er ganske fornøyd med resultatet :)

Var forresten en liten slark i førerseteryggen, som har vært der siden jeg kjøpte bilen. Jeg monterte av bakplaten og til min store glede fant jeg en løs skru på innsiden! Fant hullet den skulle i og VIPS så hadde jeg en fast og go spostsstol med mjukt og deilig skinn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil=) en sånn bil står på min ønskeliste ja=)hehe....

tror det bare blir bedre å bedre hvis du tar den behandlingen av setet "oftere".. at det går en liten stund imellom hvær gang men ikke mange måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil=) en sånn bil står på min ønskeliste ja=)hehe....

tror det bare blir bedre å bedre hvis du tar den behandlingen av setet "oftere".. at det går en liten stund imellom hvær gang men ikke mange måneder..

Takk for det :) Ja jeg brukte bare en fjerde-del av behandlingsmiddelene så skal gå over flere ganger ja!

Kan no legge ut et bilde bilen min og en kompis sin..Går i BMW :D

dsc00019paintjf6.jpg

Og et bilde av Dekktransporten min :)

dsc00034fl1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du den skinnbehandlingen?

Kjøpte den faktisk på Biltema. Betalte vell ca 150,- for alle tre produkta tror jeg.

Da var hvite blink, nye blanke bmw-emblemer til senterlokket på felgene og øyelokk til lyktene innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...