Gå til innhold

Da har jeg ikveld blitt stoppet av politiet..

RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Og kan konstantere følgende:

Bruk av grøftlys og parklys er BARE tillatt i dagslys!

Grøftlys og nærlys er ALDRI tillatt. Capice? 8)

Der kan Politiet bare holde kjeft, seinest igår prata jeg med en jeg kjenner fra Biltilsynet, og han sa at det var lov å ha på grøft lys og parklys heile døgnet.. Ikke kjørelys og grøftlys..

Kjørte bak politiet og prøvde og fyre de litt opp, jeg holdt samme fart som de, og da hadde jeg på speedometeret 90 i 70 sona, og satt på parklys og grøftlys.. De gjorde ingenting, og det var igår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan Politiet bare holde kjeft, seinest igår prata jeg med en jeg kjenner fra Biltilsynet, og han sa at det var lov å ha på grøft lys og parklys heile døgnet.. Ikke kjørelys og grøftlys..

Kjørte bak politiet og prøvde og fyre de litt opp, jeg holdt samme fart som de, og da hadde jeg på speedometeret 90 i 70 sona, og satt på parklys og grøftlys.. De gjorde ingenting, og det var igår..

Dette tror jeg du skal være svært forsiktig med i fremtiden. Når du får din (berettigede) bot hjelper det lite å si "en jeg kjenner i BT sier..". Spesielt siden han du kjenner tar feil.

Her er blant annet en artikkel om saken: http://www.dinside.no/php/art.php?id=31106

Da jeg nettopp hadde fått lappen syntes jeg tåkelys+park var tøft og kjørte med det selv, og ble stoppet (av Biltilsynet!) for å kjøre slik en tidlig morning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har blitt stoppa 3 ganger for dette (på ei veka:P), regelen er som følger:

* Kjør med kombinasjonen tåkelys/parklys eller nærlys dersom GATELYSA ER SLUKKET!

* Kjør med nærlys dersom GATELYS ER TENT!

Det var beskjeden eg fikk :) ingen bot, bare "god jul" :D

Men seff er det ikke gatelys i nærheten må du vurdere det selv. Men boten er egentli på 2000kr ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan konstantere følgende:

Bruk av grøftlys og parklys er BARE tillatt i dagslys!

Grøftlys og nærlys er ALDRI tillatt. Capice? 8)

I tilfelle har ikkje han biltilsyn-vennen din peiling på kva han snakkar om ;) Klart det er lov heile døgnet, men det betingar at det er dagslys heile døgnet. Så reiser du til Nord-Norge midt på sommaren bør det vel gå fint... :wink:

Ang. det siste punktet ditt, så er dette noko som blir kalla flaks, evt. at politiet var i godt humør den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en viss mulighet for at politiet faktisk hadde ett annet ærend og bare noterte seg at de hadde en tosk i bakspeilet.

Kanskje de til og med noterte seg bilnummeret til en annen gang, og da nytter det ikke med "oj, det er første gang jeg har kjørt for fort"

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså ingenting nytt på den fronten! :P

Dette har blitt diskutert SÅ MANGE GANGER, men når har iallefall JEG fått konstantere at SLIK ER DET.

Tro hva dere vil, men jeg tror iallefall politiet har bedre peiling enn hva "folk flest tror/mener".

Og det hjelper ikke om gatelysa er tent. Parklys og grøftlys er BARE tillatt i dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dette resulterte i en bot på hvor mange kroner?:D

Jeg fikk bare beskjed om å skru over til nærlys (altså av med park og grøftlys), så sjekka de videre at alle blinlys og bremselys virket. Førerkortet sjekket de også. Deretter fikk jeg ønske om en videre god kveld. Ingen bot med andre ord.

Politiet på landet er helt o k å 8)

Jeg spilte selvfølgelig dum og "trodde det var lovlig bla bla bla".

Hadde jeg satt meg imot ville nok utfallet blitt noe annet. Flaks at jeg fikk lagt ifra meg telefonen før jeg sveiva ned ruta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...