BoSJo Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Kjør bilen varm. Sæt på full guffe på kabine varmen, og lad bilen stå i tomgang i en 10-20 minutter mens du står ute og dra deg noe frisk luft. set deg da in i bilen og se om du lukter Glycol inne i kabinen, har en sødlig lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Det skal jo ikke skje når det er verksted som har montert topp-pakningen din.. da må du jo klage.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Om det lokter glycol da????? ja burde klage om topp pakninnga var gåen ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Da lekker det inn i kupeen din, altså varmeregisteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Akurat ! Men jeg har vert ute og sjekket dette nå ! Kjenner ingen lukt jeg ! faen...har lyst og bytte til en 2.5i istede for å bruke masse penger på den jævla motoren jeg har nå...har snart kosta på den 5000kr nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Røyker den hvitt? Da kan det vere at den "brænder" vann. Ta og lukt på eksosen også, gjerne mens en annen ruser bilen. Gå over alt av samlinger på alle slanger, ta deg god tid og bruk et lille speil og lomme lykte. Vær veldig nøye da en lille lekasje kan fordampe ganske fort slik at det ikke drypper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Sjek også rediatoren, kan vere en lille lekasje inne mellem ribberne på den...kan vere ganske vanskelig å se, så gå bilen skikkeligt igjennom. Set evt. trykprøver på mens bilen er kall, og lad den stå nogen timer. Da ser du hvertfall om det drypper nogen steder, men lekasje kan opstå når bilen er varm, og forsvinde når den er kall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Den ryker hvitt de første 3-5min minutene den går..(kaldstarting) men så går den over til at den ikke ryker i det heletatt ! Har brukt hele helgen på og se etter lekarsjer ! men kan ikke finne noe...og det er ikke hver gang jeg kjører med den at det forsvinner vann ! bare av og til...ca en liter per kjøretur ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Hmmmm, blir ganske vanskeligt når det bare er en gang imellom, men hvis der ikke er vann i oljen og ikke olje i vannet, da ville jeg fortsette å kjøre inntil du finner lekasjen. Kommer der vann eller kondens ut av eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Det er vann i olja og olje i vannet ! fannt jeg ut nå ! faan å ja....! ø.k 325i motor værtfall ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Disse motorene er vel godt kjent for sprekte topper ?.Sprekker ofte i mellom kjølekanal og kamlagring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Bummer Det var leit å høre. Kan vere sprekk i blokka eller toppen.....tvivler på at det toppakningen som er gåen siden du fikk det gjort på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel84 Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Ja jeg vet iværtfall ikke ! Men nå driter jeg i den og bytter til en 2,5 ltr om jeg kommer over noe ! Men takker uansjett alle for tipps osv....Takk å takk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå