Gå til innhold

Vannet forsvinner !

Daniel84
 Share

Anbefalte innlegg

Kjør bilen varm.

Sæt på full guffe på kabine varmen, og lad bilen stå i tomgang i en 10-20 minutter mens du står ute og dra deg noe frisk luft.

set deg da in i bilen og se om du lukter Glycol inne i kabinen, har en sødlig lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akurat ! Men jeg har vert ute og sjekket dette nå ! Kjenner ingen lukt jeg ! faen...har lyst og bytte til en 2.5i istede for å bruke masse penger på den jævla motoren jeg har nå...har snart kosta på den 5000kr nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker den hvitt? Da kan det vere at den "brænder" vann.

Ta og lukt på eksosen også, gjerne mens en annen ruser bilen.

Gå over alt av samlinger på alle slanger, ta deg god tid og bruk et lille speil og lomme lykte. Vær veldig nøye da en lille lekasje kan fordampe ganske fort slik at det ikke drypper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjek også rediatoren, kan vere en lille lekasje inne mellem ribberne på den...kan vere ganske vanskelig å se, så gå bilen skikkeligt igjennom.

Set evt. trykprøver på mens bilen er kall, og lad den stå nogen timer.

Da ser du hvertfall om det drypper nogen steder, men lekasje kan opstå når bilen er varm, og forsvinde når den er kall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ryker hvitt de første 3-5min minutene den går..(kaldstarting) men så går den over til at den ikke ryker i det heletatt ! Har brukt hele helgen på og se etter lekarsjer ! men kan ikke finne noe...og det er ikke hver gang jeg kjører med den at det forsvinner vann ! bare av og til...ca en liter per kjøretur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, blir ganske vanskeligt når det bare er en gang imellom, men hvis der ikke er vann i oljen og ikke olje i vannet, da ville jeg fortsette å kjøre inntil du finner lekasjen.

Kommer der vann eller kondens ut av eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...