Gå til innhold

Sprikker i stempler

Odlaen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du er så bekymra for sprekker i stemplene, så finn noen som kan sjekke stemplene for sprekker/brudd da vel. Det finnes dyre og ikke så dyre måter å gjøre dette på. Den billigste jeg vet om er å bruke en viss type fluoriscerende væske som sprayes på, hvor man så bruker black light til å belyse flatene, hvorpå sprekker vil komme til syne. Det brukes f.eks. til å se begynnende utmattingsbrudd i akslinger.

Selv tror jeg heller jeg hadde tatt en ren øyeinspeksjon og skrudd greiene sammen igjen. :) Det er grenser for hva som er verdt å gjøre med en 318is-motor.

jeg håper på det beste ang dette her. Har ikke hørt om noen som har ødelagt toppen og måtte skifte stempel og diverse på m42.

jeg skal ta en øyeinspeksjon å ser om jeg ser noen skavanker.

en ting som også kan vere lurt er jo å turne motoren manuelt etter montering av topp.. stemmer ikke det? mange som har brent seg på det.

Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så bekymra for sprekker i stemplene, så finn noen som kan sjekke stemplene for sprekker/brudd da vel. Det finnes dyre og ikke så dyre måter å gjøre dette på. Den billigste jeg vet om er å bruke en viss type fluoriscerende væske som sprayes på, hvor man så bruker black light til å belyse flatene, hvorpå sprekker vil komme til syne. Det brukes f.eks. til å se begynnende utmattingsbrudd i akslinger.

Selv tror jeg heller jeg hadde tatt en ren øyeinspeksjon og skrudd greiene sammen igjen. :) Det er grenser for hva som er verdt å gjøre med en 318is-motor.

jeg håper på det beste ang dette her. Har ikke hørt om noen som har ødelagt toppen og måtte skifte stempel og diverse på m42.

jeg skal ta en øyeinspeksjon å ser om jeg ser noen skavanker.

en ting som også kan vere lurt er jo å turne motoren manuelt etter montering av topp.. stemmer ikke det? mange som har brent seg på det.

Takker for alle svar! :D

Turne motoren rundt manuelt før oppstart skal man alltid gjøre. selv om man selv er helt sikker på at alt er i orden, så kan man fort å blinga på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...