Michael Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Kan væra et lager/råde som har fått seg en støkk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2007 Hvis du er så bekymra for sprekker i stemplene, så finn noen som kan sjekke stemplene for sprekker/brudd da vel. Det finnes dyre og ikke så dyre måter å gjøre dette på. Den billigste jeg vet om er å bruke en viss type fluoriscerende væske som sprayes på, hvor man så bruker black light til å belyse flatene, hvorpå sprekker vil komme til syne. Det brukes f.eks. til å se begynnende utmattingsbrudd i akslinger.Selv tror jeg heller jeg hadde tatt en ren øyeinspeksjon og skrudd greiene sammen igjen. Det er grenser for hva som er verdt å gjøre med en 318is-motor. jeg håper på det beste ang dette her. Har ikke hørt om noen som har ødelagt toppen og måtte skifte stempel og diverse på m42. jeg skal ta en øyeinspeksjon å ser om jeg ser noen skavanker. en ting som også kan vere lurt er jo å turne motoren manuelt etter montering av topp.. stemmer ikke det? mange som har brent seg på det. Takker for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 8, 2007 Share Skrevet Mai 8, 2007 Hvis du er så bekymra for sprekker i stemplene, så finn noen som kan sjekke stemplene for sprekker/brudd da vel. Det finnes dyre og ikke så dyre måter å gjøre dette på. Den billigste jeg vet om er å bruke en viss type fluoriscerende væske som sprayes på, hvor man så bruker black light til å belyse flatene, hvorpå sprekker vil komme til syne. Det brukes f.eks. til å se begynnende utmattingsbrudd i akslinger.Selv tror jeg heller jeg hadde tatt en ren øyeinspeksjon og skrudd greiene sammen igjen. Det er grenser for hva som er verdt å gjøre med en 318is-motor. jeg håper på det beste ang dette her. Har ikke hørt om noen som har ødelagt toppen og måtte skifte stempel og diverse på m42. jeg skal ta en øyeinspeksjon å ser om jeg ser noen skavanker. en ting som også kan vere lurt er jo å turne motoren manuelt etter montering av topp.. stemmer ikke det? mange som har brent seg på det. Takker for alle svar! Turne motoren rundt manuelt før oppstart skal man alltid gjøre. selv om man selv er helt sikker på at alt er i orden, så kan man fort å blinga på noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå