Lien Skrevet Mai 8, 2007 Share Skrevet Mai 8, 2007 Her har jeg et bilde tatt med mitt i dag. Ble ca. 0.3EV feil eksponert, men ble ganske fornøyd. 1/2000, f/3.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2007 Hei igjen. Ja, var mitt første bilde ever. Ga rundt 9500 for det! Mitt første BMW bilde! Specs: f/5.6 1/200 320iso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 8, 2007 Share Skrevet Mai 8, 2007 Steffen, jeg tror kanskje du bør tenke mer på komposisjonene enn den tekniske biten sånn i første omgang. Teknikken er såklart fin å kunne, men komposisjonen er det som gjør et bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2007 Steffen, jeg tror kanskje du bør tenke mer på komposisjonene enn den tekniske biten sånn i første omgang. Teknikken er såklart fin å kunne, men komposisjonen er det som gjør et bilde. Forklar litt nærmere.. Skjønte ikke helt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2007 Bedere? Mine to første bil-bilder så.. PS: Dette er bare en helt random bil jeg fant på en parkerings plass. Hadde selfølgelig aldri plassert bilen der om jeg hadde valgt bakgrund! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Komposisjon = Hvordan bildet er oppbygd: Plassering av fokus, bakgrunn etc. etc. Er helt enig med det Gunnar. Kameraet har litt og si, men det er først og fremst komposisjonen som bestemmer hvor bra bildet blir i sin helhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Det er bare å skaffe seg telelinse med 2.8 blender, evnt fastobjektiv med 1.8 blender. Da kan du så å si alltid (så lenge det er på dagtid) kjøre iso 100 eller 200, selv ved høy lukkerhastighet Hæhæ! Har objektiv med blender ned til 1,4F jeg *brife brife* Komposisjon = Hvordan bildet er oppbygd: Plassering av fokus, bakgrunn etc. etc.Er helt enig med det Gunnar. Kameraet har litt og si, men det er først og fremst komposisjonen som bestemmer hvor bra bildet blir i sin helhet. Samt Det gylne snitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Er det noen enkel måte og ta med det gyldne snitt i komposisjonen uten å sette seg ned å regne seg fram til 1,618? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Tenk litt på å ikke plassere objekt midt i bilde, samt på landskapsbilder ikke dele himmel/land midt på bilde. Del heller 1/3 og 2/3 en av veiene. @ SteffenM2 Hvis du vurderer Canon 70-200 f4 bur du ta en kikk på Sigma sin 70-200 f2.8. Har selv dette objektivet, og er meget godt fornøyd. Det er bittelitt større og ørlite tregere en Canon sin 70-200 f2.8, men jeg mener prisen veier opp for dette. Med mindre du MÅ ha Canon, eller er avhengig av den lille størrelsen til 70-200 f4 ville jeg sett nøye på Sigma sitt objektiv. (Ja, jeg vet de har en del objektiver, men akkurat dette er et objektiv som de har vært veldig heldige med og har fått mye bra kritikk rundt om...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Man bruker det f.eks. slik: http://www.colorpilot.com/comp_rules.html http://photoinf.com/Golden_Mean/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2007 Takk for tips. Skal ha photosession med en kamerat i morra, skal bruke lengere tid da! Den cabben var en bil jeg fant tilfeldig på en parkeringsplass, og brukte ikke mye tid på å få til bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2007 Må da være flere som skal ta bilder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Må da være flere som skal ta bilder? Primært kommer jeg for å kjøre, men jeg tar selvfølgelig med meg min EOS300D. Skal nok få tatt noen bilder i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2007 Tatt noen fler bilder nå.. Men desverre ikke bil bilder da. Håper dere ikke slakter meg. 1/120 320 f.5.00 Håper dere liker det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Håper dere ikke slakter meg. Må nok mere varme til på grillen skal det være noen vits å slakte deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå