Marius2002 Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Hei. Bilen min har nettopp blitt utsatt for riping, så noen som har hatt det artig har vært å ripa den opp. Så jeg lurer på om noen vet om jeg må omlakkere hele bilen, eller om det er mulig bare den ripete delen, jeg skal uansett flekklakkere snarest. Det er en 97' E36. Ripen er over venstre baklykt. -Se bilder- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Der må vel bakskjermen lakkeres om igjen... Lurer på hva slags moro folk får ved å ødelegge andres biler på den måten jeg... for den som eier bilen og kanskje steller pent med den er det jo et mareritt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lloydsb Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 blir forbanna! skjønner ikke hvorfor de ikke kan la det så i fred wannabe pinstripers med nøkkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2007 blir forbanna! skjønner ikke hvorfor de ikke kan la det så i fred wannabe pinstripers med nøkkel Ja, det som er planen er å få fixe det så snart som mulig. Men om det kan bli forskjell på farge hvis jeg lakker opp att med samme fargekode som er på. Jeg er litt usikker, siden bilen er 10 år liksom så er jo fargen det også. Om det blir noen forskjell på disse årene ? eller.. for hvis det ikke er forskjell så lakker jeg bare den ene delen. Men om forskjell så må jeg jo ta hele bilen. For fint skal det se ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hemeci Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Det blir nok ikke noe fargeforskjell siden du har så mørk farge, er mye verre på sølv farga biler . Lakkerern bruker den orginale lakk koden men blander i litt grått så får dem den samme fargen... 8 av 10 lakkere klarer det fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2007 Det blir nok ikke noe fargeforskjell siden du har så mørk farge, er mye verre på sølv farga biler . Lakkerern bruker den orginale lakk koden men blander i litt grått så får dem den samme fargen... 8 av 10 lakkere klarer det fint Oja. Jeg er ikke noen expert innen dette området. Men takk for hjelpen. Da skal jeg se hva jeg kan klare å ordne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Sjekk ut bilkosmetikk.no De er eksperter på å fikse akkurat sånne skader. Mye billigere enn lakkering, og du unngår fare for fargeforskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2007 Sjekk ut bilkosmetikk.noDe er eksperter på å fikse akkurat sånne skader. Mye billigere enn lakkering, og du unngår fare for fargeforskjell. Takk. Jeg skal sjekke den siden endring: Ser bra ut dette, men det er alt for langt unna. Jeg bor i Molde. Så jeg vil ikke dra land og strand for å få dette fikset. bilkosmetikk.no ser absolutt bra ut og det hadde vært fint om de hadde hatt ett slikt tilbud her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
p1mp Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 skjønte ikke den helt jeg.. så du vil heller bruke 25,000,- på hellakkering enn å kjøre en 5-6 timer til Oslo å få det fiksa for en BRØKdel ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2007 skjønte ikke den helt jeg.. så du vil heller bruke 25,000,- på hellakkering enn å kjøre en 5-6 timer til Oslo å få det fiksa for en BRØKdel ? Å. nei jeg slipper hellakkering... Jeg trodde hvis je bare skulle lakkere en del om det ble forskjell på fargene, og at jeg da kanskje måtte til med hellakkering, men slipper det. Har hørt meg litt rundt og de sier at det ikke blir forskjell på fargene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2007 skjønte ikke den helt jeg.. så du vil heller bruke 25,000,- på hellakkering enn å kjøre en 5-6 timer til Oslo å få det fiksa for en BRØKdel ? Å. nei jeg slipper hellakkering... Jeg trodde hvis je bare skulle lakkere en del om det ble forskjell på fargene, og at jeg da kanskje måtte til med hellakkering, men slipper det. Har hørt meg litt rundt og de sier at det ikke blir forskjell på fargene.. Dessuten fant jeg flere småriper langs siden som ikke er så synlig, disse har også kommet på samtidig som den bakpå på bilde. Fordi de har ikke vært der før og jeg la merke til de når jeg gikk over bilen i morrest for sjekk om det var flere. Så jeg må nok hellakkere om et år, men det får vi ta da, jeg skal fikse denne største ripen først, som er mest synlig. Så får jeg se hva jeg skal gjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Jeg hadde ikke tatt hellakkering pga den ripa der...Lakk heller bakskjermen på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2007 Jeg hadde ikke tatt hellakkering pga den ripa der...Lakk heller bakskjermen på nytt. Ja det skal jeg gjøre, men jeg var usikker på om det ble forskjell i fargen siden lakken er 10 år gammel. Så om det ble finere med hellakkering slik at fargen blir lik. På en måte hvis du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet Mai 13, 2007 Share Skrevet Mai 13, 2007 blir ingen farge forskjell her som mange sier, både siden det er en såpass mørk farge( mulig det blir forskjell men øyet ser det ikkje) men lakkerern flekker bare akkurat der, og hvis fargeforskjellen er for stor så bare skygger de ut i det området, bare lakker på en måte så man lurer øyet, lager en helt usynlig overgang mellom fargene! men det kan bli glansforskjell, noe som ofte kan virke som at det er forskjellige farger.. men dette er bare som sagt siden det er forskjell i glansen på klarlakken! men en god polering burde gjøre susen på den delen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå