Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en e-39 540, og lurer på korleis en nullstiller kjørekomp.? Bilen har ikkje lenger det originale stereoanlegget, har en mistanke det er der en nullstiller (BC-knappen)? Stemmer dette eller er det andre måter å gjøre det på?

Takker for svar

Skrevet

hey.. er ikke hjemme nå men ha komplett oversikt på dette hjemme.

Husker jeg sleit litt med en 540 jeg hentet i florø, men på turen hjem klarte jeg å finne ut av det. Mener det var noe knapper å holde inn, men.... DET VAR IKKE LOGISK.. send meg en e-post på hans.marius@quickfix.no så skal jeg sende deg PDF på det

Skrevet

I min E39 (sikkert med enklere kørecomputer) er BC- knappen på tuppen av lyshendelen på rattstammen. Bare holder den inne en liten stund for å nullstille.

Skrevet

Ok. Har en knapp på blinklys-hendelen der en velger meny. Meina eg har prøvd å holde den inne, men kanskje ikkje lenge nok. Skal gjer et nytt forsøk seinare i dag.

Skrevet
  Storkaren skrev:
koble av batteripolen, og la den stå noen min uten strøm er no en måte og gjøre det på, en smule tungvint!

fastnøkkel nr 13,skru av minuspol på batteriet og vent minimum 15 minutter.koble på strøm igen og sett tenningsnøkkel i posisjon 1(radio virker)vent 30 sekunder for at alle sensorer skal resette seg,skru av tenning,ferdig nå er den nullstillt.

Skrevet
  bjalle skrev:
  Storkaren skrev:
koble av batteripolen, og la den stå noen min uten strøm er no en måte og gjøre det på, en smule tungvint!

fastnøkkel nr 13,skru av minuspol på batteriet og vent minimum 15 minutter.koble på strøm igen og sett tenningsnøkkel i posisjon 1(radio virker)vent 30 sekunder for at alle sensorer skal resette seg,skru av tenning,ferdig nå er den nullstillt.

Ok skal prøve det. Men det blir tungvint kvar gang en skal null-stille f.eks forbruksmåling.

Skrevet

Skal du nullstille forbruk og snitthastighet skal det bare være å flytte seg frem til den aktuelle visningen vhja knotten på blinklyshendelen. Når du har kommt dit holder du bare knotten inne en 10-15 sekunder og får nullstillt.

Skrevet
  Jølle skrev:
Skal du nullstille forbruk og snitthastighet skal det bare være å flytte seg frem til den aktuelle visningen vhja knotten på blinklyshendelen. Når du har kommt dit holder du bare knotten inne en 10-15 sekunder og får nullstillt.

Har prøvd uten at det skjer noko. Har fått greie på at den må null-stilles ved hjelp av BC-knappen på det originale stereoanlegget (som eg ikkje har)

Så eg kan bla i menyane men ikkje nullstille med BC-knappen på blinklys-hendelen dessverre.

Skrevet

Stemmer.

Knappen på blinklyshendelen må holdes inne i 3 sekunder,

hvor da kjørecomputeren kommer i "SET" modus.

Deretter betjenes nullstillingen med knappene på MID'en.

Tallene representerer et program hver.

Siden du ikke har det orginale anlegget har du et lite problem.

Skrevet
  derrick skrev:
  Jølle skrev:

Har prøvd uten at det skjer noko. Har fått greie på at den må null-stilles ved hjelp av BC-knappen på det originale stereoanlegget (som eg ikkje har)

Så eg kan bla i menyane men ikkje nullstille med BC-knappen på blinklys-hendelen dessverre.

hei... siden du ikke har det orginale cd spilleren, så må du ha en overgang bryter for at det skal virke... det måtte jeg på min E39 520. den får u kjøpt på tv-boden på svinesund iallefall.. det var der jeg fikk den;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...