Gå til innhold

Min e46 320ci!

Share

Anbefalte innlegg

Her er da min 1999 e46 320ci.

Planen var å lage en prosjekttråd om bilen for ganske lenge siden, men siden allerede mye er gjort så får jeg vel bare slenge ut en haug med bilder nå isteden.

64952

(dårlig mobilbilde)

Slik så bilen ut da jeg fikk den, her med 18" m3 replica felger, som forøvrig er solgt.

Det som er blitt gjort siden da er:

-Byttet interiør fra grå-svart stoff til sportsinteriør i svart helskinn

-Montert xenon 4300k på langlys

-Byttet alt av lyspærer, innvendig, kjørelys og tåkelys.

-Fått solfilm på bak og sidevinduer

-Bestilt og lakkert m-tech 2 pakke

-Bestilt 19" (ikke kommet enda)

Før interiør bytte:

64960.jpeg

Etter:

64964.jpeg

64966.jpeg

64967.jpeg

Siden jeg for ikke så lenge siden ble påkjørt, og fronten ble skadet noe, så har ikke m-tech 2 pakken blitt montert enda. De skulle montere denne på verkstedet, men ser ut til at tålmodigheten min ikke strekker til, og den blir nok montert snart.

Men, jeg har montert m-tech sideskjørtene allerede, ettersom disse var såpass lett å bytte.

Noen bilder av bilen med kollisjonsskade og vinterhjul:

64968.jpeg

64969.jpeg

64970.jpeg

64971.jpeg

Som nevnt tidligere er gamle 18" m3 replica hjulene solgt, og står derfor uten sommerhjul nå mens jeg venter på 19". Derfor vinterhjulene :P

På disse bildene er m-tech sideskjørt også montert.. Synes faktisk det var fint selv uten resten av m-pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

Må si du er godt i gang.. overgangen fra stoffsetene til de skinn sportstolene var helt rå. Det ser nydelig ut..

Og ingenting kler en e46coupe bedre enn m-tech, og clubsport splitters er bare en pluss ;) forsett god arbeid og legg flere bilder underveis..

mvh

Hav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det må på med litt senk etter at felgene kommer. Den er allerede alt for høy framme, og med 19" kommer den nok til å se ut som den går på stylter. Men, skal vente til felgene kommer, så jeg ser hvor mye som må senkes. Ellers har jeg lyst på litt grovere eksos.. Men kan godt hende det blir bilbytte om ikke så lenge, så får se :D

Interiøret kjøpte jeg fra Tarjei Christiansen fra SS Performance.

Det er tatt fra en 323cia som visstnok ble bygd om til komplett CSL ;)

Fikk det for 12 000,-, noe jeg synes var en bra pris. Det var helt komplett og strøkent, så slo til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Må si du er godt i gang.. overgangen fra stoffsetene til de skinn sportstolene var helt rå. Det ser nydelig ut..

Og ingenting kler en e46coupe bedre enn m-tech, og clubsport splitters er bare en pluss ;) forsett god arbeid og legg flere bilder underveis..

mvh

Hav

Bilen ble en helt annen verden med nytt interiør. Stoff er jo litt trasig så :P

Skinn setene er helt ufattelig deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

De siste dagene har det blitt gjort en hel del.

Viktigst av alt er at m-pakken nå er ferdig montert.

68972.jpeg

68973.jpeg

Har også brukt enooormt mange timer på rengjøring og polering, og bilen ser snart bra ut.

Men det gjenstår enda endel understellsvask og finpussing i hjørner og kroker!

68974.jpeg

68975.jpeg

68976.jpeg

68977.jpeg

NB NB! Angående skiltplaten i front så er denne kun midlertidig etter at den gamle ble ødelagt i kollisjonen! Bimmers.no plate vil bli bestilt fortløpende. Synes det er rimelig flaut med Tromsauto :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg enda ikke har fått sommerhjul ( :evil: ), så er bilen nå parkert til disse kommer. Bruker derfor anledningen til å gi den en ordentlig shining. I dag lakkerte jeg bla. caliperne svarte og vasket skikkelig i hjulhusene! Kommer senere med bilder av caliperne, men kan trygt si det ble finere enn den skittne rustfargen de var før :D

68979.jpeg

Stemningsbilde: BMW'en på bukk og min daily driver om dagen, Seat Ibiza 1.0 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert.

Blir bra når den blir skadefri.

Jepp gleder meg :D

Men er fortvilende at jeg må vente 2-3 måneder på verksted tid. Spesielt når det er forsikrings sak og ikke min skyld :(

Sett fra den positive siden får jeg nytt panser fritt for steinsprang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...