Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

I forbindelse med medlemsregistrering/utsendelse av faktura osv har klubben fått tilbud om hjelp fra Wenaas feks men dette ble avvist desverre.

Noen ganger må man provosere litt for å få en reaksjon/respons/endring men dette går fra min side ikke på personer men på sak så jeg presiserer at det ikke er meningen at noen skal ta dette personlig men desverre blir konstruktiv kritikk fra medlemmer desverre ofte oppfattet som personlig kritikk.

Jeg har ikke erfaring fra barnehagebransjen :D men har og har hatt ledende stilliger i store konsern de siste 20 år noe som sikkert preger mine innlegg på godt og vondt.

Jeg er ikke nærtagende men hører personlig at mange skremmes vekk pga "mobbing" på forumet selv om det ikke er klubbens holdning. Takhøyden virker lav og jeg tror at hadde man måttet skrive med fult navn osv ville nok dette bli bedre. Slike innlegg som det er mye av på BMWCCN er feks tilnærmet fraværende på VACN (som forøverig er mye større enn BMWCCN og har innlogging osv. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja hva faen skjer med bmwccn.no? Er det så vanskelig og klare og ta backup av en server? Har jobba i it bransjen i mange år, og jeg hadde fått sparken hvis jeg ikke hadde fått systemet oppe og gå innen 24t. Tror forresten jeg er automatisk blitt utmeldt av klubben. Plutselig fikk jeg ikke regninger mer eller fahrfrude! Kjempe jobb bmwccn.no... Gratulerer..... NOT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel total harddisk krasj, som også hadde gått utover backup. Dette gjorde at alt var borte, og datagjengoppretting pågikk..Siste jeg hørte var at 2-3stk var på saken, men dette begynner jo å bli en ukes tid siden..

Tror de har et problem med backup rutinene sine.. Hvis man kjører raid og en disk ryker fortsetter systemet som normalt siden man kjører samme på flere disker. Hvis maskbegge diskene ryker samtidig (noe som er sjeldent!), så bruker man den disken/tapen som er backup, som oppbevares langt vekk fra maskinen. Og her kreves det ca 1 mann og 1 timers arbeid. Hvis maskinen brenner opp, regnes ett døgn :-)

Men hvis de skal ha helt nytt forum, så burde de ihvertfall legge ut en mld på bmwccn.no sine sider. Det klarer nevøen min på 10 år og gjøre. Feks registrer en konto på home.no, last opp side med info der, og gå inn på systempanelet til bmwccn.no og redirect til home.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mma1984: hvis du leser innleggene mine på forrige side ser du hvorfor sidene er nede og hvorfor det tar tid å få de på nettet igjen! Nok en gang, ja vi skulle hatt et bedre system så kanskje det ikke hadde vært et problem i det hele tatt. Nå har det seg sånn at webløsningen er som den er og derfor tar det tid. Jeg er ikke noe web ellet dataguru men han som jobber med saken veit virkelig hva han driver med! Det spiller ikke noe rolle om nevøen din hadde fikset det hvis det var sånn og sånn!

JA, det er beklagelig at det ikke er kommet opp noen redirect men nå ligger det info på facebook sidene også. De som sitter i styret og har kompetanse til å sette opp en "redirect" har ikke fått noen ferie selv om sidene er nede. Det er vanvittig mange biter som skal falle sammen for å kunne drifte en klubb på frivillig basis, og den jobben blir ikke noe enklere for oss når sidene er nedet, dessverre!

Vi er fortsatt tilgengelige, men på litt andre mailadresser enn normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært moro å finni et par slike glipper til, som man kunne skli inni :P Iversen var jo rimelig klar til OMH ja at dette var veldig unntak pga tidlig søkedato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterhvert vært medlem i BMWCCN i ca 10år.

Bruken av forumet har vært kraftig dalende siste året, og jeg har ikke vært inne siden jeg satt å kjedet meg offshore i oktober i fjor.

For 2 uker siden skulle jeg innom men siden fungerer ikke, dette har jeg sett før, men etter noen dager begynte jeg å reagere, nå er jeg rystet.

Jeg har noen forslag jeg synes styret i BMWCCN burde ta til seg.

1. nettsidene bør oppdateres. (dette er under arbeid skjønner jeg)

2. at en klubb som har 1,2mill i året i inntekter ikke kan lønne enkelte nøkkelstillinger er for meg hinsides.

3. årsmøtet er en katastrofe, det er for mye forlangt at medlemmer av en nasjonal klubb skal måtte reise til ei veikro på sentrale østlandet.

Det finnes i dag telekonferanse muligheter som gjør at man kunne hatt flere lokale møtesteder som ringte inn under ledelse av lokalags lederen.

Jeg har sitter offshore utenfor Afrika på satelitt og hatt telefonkonferanse mellom flere firmaer på land i Afrika, Houston, Aberdeen og Stavanger på samme linjen så så himla vanskelig er det ikke.

Jeg foreslår at alle lokal lagene arrangerer årsmøte lokalt hvor man har telefonisk kontakt med sentralstyret, og at alle følger en powerpoint presentasjon lokalt.

Avstemningene gjennomføres lokalt og vidreformiddles til styret av lokal ledelsen pr telefon, er det behov for skriftlig dokumentasjon er såvitt meg bekjent posten Norge fortsatt i drift og slikt kan ettersendes.

Nå har jeg hatt ansvar for store prosjekter i mangemillionsklassen i offshorebransjen og det viktigste som finnes er komunikasjon, mangel på kommunikasjon fører bare til uønskede spekulasjoner, frustrasjon og ikke minst MASSE ekstraarbeid da folk bruker andre kanaler til å tilegne seg informasjon og missforståelser oppstår.

Litt morsomt å lese diskusjonen rundt medlemsbladet..... jeg har flere ganger funnet eldre nummer her hos meg, fortsatt pent innpakket i plasten det kom i.

Innmelding og forum/nettsider, vel her håper jeg virkelig det nye fungerer, for etter det jeg forstår så kan det ikke bli stort værre enn det er nå.

Jeg har faktisk vurdert mitt medlemskap i klubben, men jeg skal beholde det en stund til å følge utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere BMWCCN folk, noen som kjenner en som heter Ole som har en E30 med turbo? Var vel en 4 cyl turbo tror jeg...

Edit: Fikk svar på det.

Glem det :P

Det var en glipp fra SFOOR...

Glemmer ingen ting jeg, men har snakka med han på telefon jeg så :)

Dessuten var det ikke noe glipp. Han søkte i 2005, da slikt var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere BMWCCN folk, noen som kjenner en som heter Ole som har en E30 med turbo? Var vel en 4 cyl turbo tror jeg...

Edit: Fikk svar på det.

Glem det :P

Det var en glipp fra SFOOR...

Glemmer ingen ting jeg, men har snakka med han på telefon jeg så :)

Dessuten var det ikke noe glipp. Han søkte i 2005, da slikt var mulig.

Hehe, H35 papira får du vel uansett ikke brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...