Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?

Share

Anbefalte innlegg

]

Det skjer mye på vedtektsfronten, her er det bare å følge med. Dette er store og viktige endringer for klubben, så jeg håper alle bruker stemmeretten de har på årsmøtet.

Da mener du med andre ord at vi som medlemmer skal reise land og strand for å bruke stemmeretten vår, eller var det snakk om at en stemme kunne avgis "elektronisk"?

Nå blir det i første omgang avstemming om nye vedtekter, om dette går igjennom kan de lokale klubbene ha sine egne årsmøter. Dette blir så tatt videre til en generalforsamling hvor de lokale lederne har stemmerett. Slik blir alle medlemmers meninger tatt med i betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det ikke også litt feil at en må inn på bimmers.no for å finne ut at medlemskap hos bmwccn.no koster 600,-?

Mulig jeg er dum, men finner ingen steder på siden hvor mye det koster å bli medlem...

Mens bmwccn.no sliter med å få forumet sitt opp å kjøre, legger flere og flere merke til forumet på bimmers.no og hvor bra dette fungerer.

Da jeg skulle kjøpe meg BMW, gikk jeg på nett for å finne ut mer om aktuelle modeller.

Fant to norske sider, der den ene inneholder svært mye god informasjon om det meste innen BMW.

Denne siden er også gratis å bruke. Dere kan gjette hvilken side dette er;)

Så hva er da grunnen til å bli medlem hos bmwccn?

Eneste jeg ser er rabattene hos diverse selskap.

Problemet her er at det er vanskelig å få rabatten (ihvertfall hos GS) grunnet manglende medlemslister tilsendt fra klubben (mulig dette har endret seg den senere tid).

Så foreløpig ser jeg ingen god grunn til å bruke 600,- på annet enn tidligere nevnte halvlitere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke også litt feil at en må inn på bimmers.no for å finne ut at medlemskap hos bmwccn.no koster 600,-?

Mulig jeg er dum, men finner ingen steder på siden hvor mye det koster å bli medlem..Medlemskapet ligger i nettbutikken. Går også an å se på eldre saker på forsiden, der ligger det mere info..

Mens bmwccn.no sliter med å få forumet sitt opp å kjøre, legger flere og flere merke til forumet på bimmers.no og hvor bra dette fungerer.

Da jeg skulle kjøpe meg BMW, gikk jeg på nett for å finne ut mer om aktuelle modeller.

Fant to norske sider, der den ene inneholder svært mye god informasjon om det meste innen BMW.

Denne siden er også gratis å bruke. Dere kan gjette hvilken side dette er;)

Så hva er da grunnen til å bli medlem hos bmwccn?Medlems blad, fabrikk/museums tur til München, banekjøring innland/utland sosiale treff, utstillinger treff hos lokale BMW forhandlere, rabatter på bildeler, dekk, bilpeie, reparasjoner, utstillinger, møte trivlige BMW entusiaster. Vi har i morgen stand på Broom messa eller du kan dra til Nordlandsavd på oktoberfest.

Eneste jeg ser er rabattene hos diverse selskap.

Problemet her er at det er vanskelig å få rabatten (ihvertfall hos GS) grunnet manglende medlemslister tilsendt fra klubben (mulig dette har endret seg den senere tid).Medlemskort er sendt i posten til de som er medlemmer.

Så foreløpig ser jeg ingen god grunn til å bruke 600,- på annet enn tidligere nevnte halvlitere:)

Medlemskapet kostet 300kr i 1985, så sett i forhold til reell lønnsvekst har det blitt billigere med årene å være medlem i BMWCCN.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir for rotete å quote alt her nå.

men dette går på Kaptein Vom's kommentarer hos meg.

Index regulering av medlemsavgift, et akseptabelt argument, jeg spør da hvorfor skal BMW klubben være så mye dyrere enn de andre merkeklubbene?

hvorfor skal BMW klubben ta 600kr når VAG, MB, Opel, Ford og Alfa Romeo klubbene tar 250-300kr?

Jeg har ikke mottatt noe brev, og jeg har bodd på samme addresse de siste 7 årene, hvor jeg har fått medlemsbladet levert, senest siste nr for et par uker siden (ganske overraskende faktisk siden medlemsskapet mitt gikk ut for snart 4 mnd siden).

siste faktura mottok jeg i fjordårets siste blad.

eneste mail jeg har mottatt var den med engangs passord og log-in på den nye websiden i april/mai.

Jeg anser meg selv som ganske IT oppegående, men svært mange er det ikke, og det er de som rammes av disse nye tingene.

det finnes faktisk mennesker som ennå MÅ i banken for å betale regningene sine bare som et eksempel.

jeg vil tro det er mange medlemmer som er såpass oppe i årene i BMWccn at de aldri har handlet på internett, eller bruker internett, ikke har e post adresse, og tar ut penger i banken (ikke minibank) og kun bruker kontanter.

disse faller utenfor uansett hvordan det snus å vendes på den teknologiske løsningen.

Banekjøringen er muligens et rykte, men jeg mener å ha hørt at klubben enten hadde gratis kjøring, eller kraftig subsidiert kjøring på en av de sentrale banene på østlandet tidligere (2009 eller 2010). kan som sakt være bare et rykte.

Jeg er enig i at man på årsmøtet behandler innkomne saker, men når flere styremedlemmer og presidenten var i denne tråden før møtet kan man jo på eget initiativ ta med disse sakene selv om de ikke var offisiellt meldt inn, spesiellt når man ser på det heller glisne oppmøtet.

Du henviser så til kalenderen for 2012, dersom jeg ikke har sett den, hvor mange andre medlemmer tror du da ikke har sett den?

angående e31 undergruppe, var det mer ønskelig med en større internasjonal e31 klubb enn en liten undergruppe i BMWccn, det var derfor denne idèen ble skrinlagt.

Ettersom mitt medlemskap gikk ut i juni, så kan jeg ikke lengre sende inn forslag, eller møte opp å stemme. En fornyelse er heller ikke aktuell for tiden.

således er det vel egentlig ganske meningsløst av meg å argumentere i denne tråden også når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også bekrefte at jeg ikke fikk noen brev om at ting skulle betales via nettet.

Jeg hadde flaks og spurte når jeg så at det dukket opp "utløpsdato" for medlemsskapet da de nye sidene var oppe. Av en eller annen grunn fikk jeg heller ikke første Fahrfreude etter medlemsskapsfornyelsen (den med Veritas på framsiden), men nå kom det blad i oktober. Jeg etterlyste også det aktuelle bladet jeg enda ikke har fått, noe redaktør Patrick skulle videreformidle til styret som skulle sende meg det aktuelle bladet. Det er nå 8 uker siden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir for rotete å quote alt her nå.

men dette går på Kaptein Vom's kommentarer hos meg.

Index regulering av medlemsavgift, et akseptabelt argument, jeg spør da hvorfor skal BMW klubben være så mye dyrere enn de andre merkeklubbene?

hvorfor skal BMW klubben ta 600kr når VAG, MB, Opel, Ford og Alfa Romeo klubbene tar 250-300kr?Hvorfor de kun tar 300kr nå kan jeg bare spekulere i, men anntar de tar inn litt penger på andre ting som effekt/delesalg høye treffpriser, eller så har de lite med aktiviteter.

Jeg har ikke mottatt noe brev, og jeg har bodd på samme addresse de siste 7 årene, hvor jeg har fått medlemsbladet levert, senest siste nr for et par uker siden (ganske overraskende faktisk siden medlemsskapet mitt gikk ut for snart 4 mnd siden).Det håper jeg ikke gjenntar seg, hvis du også får Fahrfreude nr4 håper jeg du tar kontakt med oss på info@bmwccn.no

siste faktura mottok jeg i fjordårets siste blad.

eneste mail jeg har mottatt var den med engangs passord og log-in på den nye websiden i april/mai.

Jeg anser meg selv som ganske IT oppegående, men svært mange er det ikke, og det er de som rammes av disse nye tingene.

det finnes faktisk mennesker som ennå MÅ i banken for å betale regningene sine bare som et eksempel.De må jo finne ut av det for snart får du ikke lenger betalt regningen i bankskranken.

jeg vil tro det er mange medlemmer som er såpass oppe i årene i BMWccn at de aldri har handlet på internett, eller bruker internett, ikke har e post adresse, og tar ut penger i banken (ikke minibank) og kun bruker kontanter.

disse faller utenfor uansett hvordan det snus å vendes på den teknologiske løsningen.

Banekjøringen er muligens et rykte, men jeg mener å ha hørt at klubben enten hadde gratis kjøring, eller kraftig subsidiert kjøring på en av de sentrale banene på østlandet tidligere (2009 eller 2010). kan som sakt være bare et rykte.Det kan jeg avkrefte, men at et treff har gått dårlig pga dårlig oppmøte har skkjedd. Da går treffet i minus og man må hente penger fra en annen plass.

Jeg er enig i at man på årsmøtet behandler innkomne saker, men når flere styremedlemmer og presidenten var i denne tråden før møtet kan man jo på eget initiativ ta med disse sakene selv om de ikke var offisiellt meldt inn, spesiellt når man ser på det heller glisne oppmøtet.Beklager men det er helt vanlig på alle årsmøter å kun behandle innkommende saker. Hvis det er en sak som ikke har kommet med har man en mulighet å sende inn dette som forslag på det neste årsmøtet. Dette gjøres for å unngå at årsmøtet varer i to uker i strekk.

Du henviser så til kalenderen for 2012, dersom jeg ikke har sett den, hvor mange andre medlemmer tror du da ikke har sett den?Det er nok mange, men det har i flere uker stått info om den på forsiden, nå ligger infoen litt lengre nede på siden under eldre innlegg.

angående e31 undergruppe, var det mer ønskelig med en større internasjonal e31 klubb enn en liten undergruppe i BMWccn, det var derfor denne idèen ble skrinlagt.Det var bra, da har dere en plan. Lykke til med ny internasonal klubb.

Ettersom mitt medlemskap gikk ut i juni, så kan jeg ikke lengre sende inn forslag, eller møte opp å stemme. En fornyelse er heller ikke aktuell for tiden.

således er det vel egentlig ganske meningsløst av meg å argumentere i denne tråden også når jeg tenker meg om.

Må jo ikke være medlem av bmwccn for å skrive på bimmers da, det er jo et åpent forum. BMWCCN forum er kun for medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor 1/7 forresten?

Tilfeldig sikkert, var vel da jeg meldte meg inn i 2002 eller 2003 tenker jeg.

har hatt medlemskap ut juni så lenge jeg var medlem, bortsett fra i fjor da regningen ikke kom før i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også bekrefte at jeg ikke fikk noen brev om at ting skulle betales via nettet.

Jeg hadde flaks og spurte når jeg så at det dukket opp "utløpsdato" for medlemsskapet da de nye sidene var oppe. Av en eller annen grunn fikk jeg heller ikke første Fahrfreude etter medlemsskapsfornyelsen (den med Veritas på framsiden), men nå kom det blad i oktober. Jeg etterlyste også det aktuelle bladet jeg enda ikke har fått, noe redaktør Patrick skulle videreformidle til styret som skulle sende meg det aktuelle bladet. Det er nå 8 uker siden... :)

Det er fint om du sender en mail til info@bmwccn.no så får vi ordnet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...