BjørnE46 Skrevet Mai 15, 2007 Share Skrevet Mai 15, 2007 Hei, har nettopp kjøpt meg en BMW E46 1999'mod og er meget fornøyd med bilen. Eneste jeg reagerte på var at bilen hadde kasett- spiller Har hatt mange biler oppgjennom årene, og skiftet anlegg på alle sammen, men har liksom ikke lyst å "ødelegge" innteriøret på bilen ved å klashe inn et sirkus av en spiller med mange lys og dupeditter. Poenget er at jeg helst ville beholdt spilleren og sluppet å bryte med resten av designet på interiøret. Så nå har jeg søkt litt rundt omkring her på forumet og ser at der er 3 typer "reverse", "business" og "professional" Problemet her er at på spilleren min står det ingen av de navnene, mulig jeg ikke har lett godt nok, men kan dette vere tilfelle.. at det faktisk ikke står noe navn?? Fyren jeg kjøpte bilen med sa at det ikke skulle vere noe problem å koble til cd-veksler baki baasjerommet, og jeg har sett baki og der er tillaget et rom ovenfor navigasjonen på V-side over hjulbuen. Kan han rett og slett ha lurt meg, og at tilfelle for bilen (spilleren) min er at det rett og slett ikke er mulig med cd-spiller? Mulig jeg spør dumt, men jeg er ny innen bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 kjenner ikke tell e46 revers spellere.. men reversen i e39 kan man ikke ha cd veksler.. Ingen kontakt der. MEN man kan ta den via radioantennen. får kjøpt sånn fm modul.. har prøvd det.. men eg va skuffa.. Eg ville gått på ebay.de og funne meg en business rds/cd og kjøpt en brukt slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 hmm bruker jo stå framme lett synlig kordan det er.. Men det er bare ta den ut.. og på etiketen som er på toppen står det kordan spiller det er.. eventuelt varenr. og da er det jo lett å finne ut kordan det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 hmm bruker jo stå framme lett synlig kordan det er.. Men det er bare ta den ut.. og på etiketen som er på toppen står det kordan spiller det er.. eventuelt varenr. og da er det jo lett å finne ut kordan det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 16, 2007 Share Skrevet Mai 16, 2007 Hvis jeg leser litt mellom linjene her så er det navi du har. Stemmer? Den lille navien? Da kan du ha veksler på denne.Forsterker og radiodelen ligger bak venstre deksel i bagasjen. Der hvor navileseren sitter. Her skal du kople til veksleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnE46 Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 De kan stemme på en prikk det du Står navigation på den ja.... Og der e ei boks baki som e selve "hjernen" til navigasjonen. Må denne ut og koble cd-veksleren på ledningene der den er tilkobla, eller ligger der andre ledninger så jeg får beholde både navien + å sette inn veksleren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Hvis du røsker ut hele venstre sidedekselet, vil det liggen en svart stor boks der. Dette er forsterker og radiodelen. På denne er den en stor firkanta plugg. Samme plugg som sitter bak på vanlige BMWspillere i dashen. Der er det et firkanta hull som vekserkabelen skal inn i. Så det du trenger er selvfølgelig veksler, kabel på ca. 45cm og strømkabelen (3 ledninger rød, lilla og brun). Veksleren settes inn der du har det lille rommet over navileseren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnE46 Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2007 Hmm, sjønner! Har leita litt baki venstresida der og funnet noe som ligner beskrivelsen din av "inngangen" Kan det vere denne? http://img403.imageshack.us/my.php?imag ... 090xs5.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Stemmer på en prikk som du selv skriver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 hva er den hvite tell da? bare lurer liksom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnE46 Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Jammen det var da bra å høre Nærmer meg da.... Søkte litt rundt etter cd-vekslere og kom over denne her http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1430 Er dette bare "plugg and play"? For etter det jeg har fårstått tidligere trenger jeg bare denne som er ringet om på bildet mitt. http://img403.imageshack.us/my.php?imag ... 090xs5.jpg Men her ser de ut som om der følger med hele "rukla" må alt da byttes?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnE46 Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Alternativet er da også en slik som det her http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1718 Det skulle vel gå greit? Om der e alt jeg trenger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 hva er den hvite tell da? bare lurer liksom Lurer på om det er den som går til navien. Er ikke helt sikker. Jammen det var da bra å høre Nærmer meg da.... Søkte litt rundt etter cd-vekslere og kom over denne her http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1430 Er dette bare "plugg and play"? For etter det jeg har fårstått tidligere trenger jeg bare denne som er ringet om på bildet mitt. http://img403.imageshack.us/my.php?imag ... 090xs5.jpg Men her ser de ut som om der følger med hele "rukla" må alt da byttes?? Stemmer fremdeles på en prikk Eneste er at jeg ikke er sikker på om den passer på originalfestet i rammen som den originale veksleren skal stå. "Rukla" som følger med er bare overganger slik at du kopler denne mellom den sorte enheten og den originale pluggen. Skal gjøre det lettere å kople til. Eller så kan du bruke den iPodtingen du linker til på samme måte som veksleren ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Mai 20, 2007 Share Skrevet Mai 20, 2007 Alternativet er da også en slik som det her http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1718 Ka e forskjellen mella Ice>link plus og den der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnE46 Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2007 Amzoch: Er ganske sikker på at den går til navien ja, som Mr.Stream skriver.. syntes å huske jeg har lest det en plass Jeppjepp, hørest bra ut, begynder å klarne litt på forsjellige punkt. Eneste no er for meg å velg enten I-Pod eller Cd-veksler. Det som gjennstår å spør om er vel hvor I-poden får strøm fra, om det "inngår" i pluggen eller om jeg rett å slett må koble den fra, ta med inn og lade hver gang batteriet begynner å skrante Er ikke så helt inn i I-pod verdenen... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå