Gå til innhold

DIY på hvordan støpe enkle dørsider.


Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Har vel sklidd ut fra å være dørside diy dette til å bli en tråd med posting av div dørsider. Legger ut noen bilder fra dørsidene som skal inn i e38en.

mwo4ee1bntejahlg9xnw.jpg

1ur03sfk1upzirt552sd.jpg

ayi11hokrpo47faexvqs.jpg

evrz758k06rt06hz76ld.jpg

k9q79h7pcpywavk8y0g5.jpg

g6k264cewdsli3mc9ga7.jpg

fw7o0zo9qjku8f3qc870.jpg

meag5m9ae2zxeecsmv7i.jpg

h99bu68j2t91ru2g60do.jpg

Ble plutselig Focal K3P i dørene isteden.

dv93udcilpnoeiec6qyd.jpg

i19drfxzbqkv02w4gp8e.jpg

0lixlgwlfoqbuuf7xqe1.jpg

azbxd7jnd6bx0uv33py5.jpg

Var ikke mye ledig plass til kabler her.

l7vz4uhr52roetuwxt7t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Legger også ut en mini diy på litt mere avanserte dørsider.

1.jpg

River av den orginale skyen så det blir plass til den nye. +at støpen og lim hefter seg bedre til "pappen" i dørsiden enn skyen.

2.jpg

Frest ut ringer til doble 6.5" og diskantene. Har laget en kant rundt som gjør at elementene blir forsenket. Ser endel penere ut enn om dem stikker på utsiden.

img3749ns2.jpg

Her er ringene limt fast i ønsket vinkel. Bruker støpeplast som er kjøpt på www.installbay.no til å bygge opp rundt ringene. Hadde litt dårlig med plast så jeg måtte legge inn noen mdf klosser.

img3774ki1.jpg

Ferdig med støpeplasten. Nå er det bare mange timer med pussing igjen.

img3794ll7.jpg

pusse pusse

img3799lr9.jpg

Viktig å kjøpe sterkt lim som tåler varme. Så det ikke slipper på varme sommerdager. Skyen må også være en tøyelig skye skal dette bli pent.

Ferdigbilder:

19.jpg

20.jpg

21.jpg

img3806vk0.jpg

Dørene tilhører mbrother her på forumet.

Pris på å lage noe sånt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

jeg lurer på en ting, viss dere ser herIMG_0791.jpg

så er det ei dørside ifra e30,( ikke min).

og jeg tenkte å bruke den "kassa" nederst framme der til å ha høytaler i, altså bygge ny kasse, men jeg lurer på en ting, hvordan ville dere gjort det?

vil helst ha høytaler vinkla litt oppover mot folk i bilen, siden lyden som er i bilen nå ikke er så bra, er lite mellomtone, noen råd?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I e30 ville jeg heller satt elementet i kickpanelet og latt dørsiden være i fred. Funker meget bra med kickpanel montering i e30 og e34.

er det jeg har gjort nå.. men fryktelig dårlig mellomtone, er mye diskant, pga de står oppe ved A stolpen, så hører mellomtonen dårlig i forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I e30 ville jeg heller satt elementet i kickpanelet og latt dørsiden være i fred. Funker meget bra med kickpanel montering i e30 og e34.

er det jeg har gjort nå.. men fryktelig dårlig mellomtone, er mye diskant, pga de står oppe ved A stolpen, så hører mellomtonen dårlig i forhold..

Kan du ikkje justera nivået på diskanten på delefilteret? Har du på litt diverse lydgreie på spilleren? (isåfall skru dei av!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...